Bunschoter Aangehouden Na Vondst 14.000 Kilo Vuurwerk

VWC Mitch

VWC lid
Bunschoter aangehouden na vondst 14.000 kilo vuurwerk

ERMELO - Een 36-jarige man uit Bunschoten-Spakenburg en een 41-jarige man uit Ermelo zijn woensdagmiddag aangehouden op verdenking van handel in illegaal vuurwerk. De mannen werden op heterdaad aangehouden op een bedrijfsterrein in Ermelo. In een container werd ruim 14.000 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Beide mannen zijn ingesloten voor nader onderzoek.

2vdio82.jpg

Het vuurwerk is in beslag genomen en werd onder toezicht van de recherche veilig afgevoerd. Deze aanhoudingen maken deel uit van meerdere onderzoeken van de Milieuteams in Nederland naar de handel in illegaal vuurwerk. Het Interregionaal Milieuteam van de Bovenregionale Recherche werkt in opdracht en onder verantwoordelijkheid van het Functioneel Parket.

De recherche laat aan WebRegio weten: "Illegaal vuurwerk is een van de oorzaken van ernstige brandschade en vele ongelukken. Het vervoer over de weg en de opslag ervan in de woonomgeving creëert bovendien grote veiligheidsrisico's."

De Bovenregionale Recherche Noordwest Nederland is een samenwerkingsverband van de politieregio's Noord-Holland Noord, Zaanstreek-Waterland, Kennemerland en Utrecht en is beheersmatig ondergebracht bij de Divisie Regionale Recherche van de politie Kennemerland. Het Interregionaal Milieu Team houdt zich bezig met de bestrijding van regio-overstijgende vormen van milieucriminaliteit.

http://www.webregio.nl/eemland/regi...angehouden-na-vondst-14000-kilo-vuurwerk.aspx

Dat is niet mis, zo vangen ze tenminste nog is wat grote vissen i.p.v. consumenten met wat Belgisch vuurwerk. Iemand die weet om wat voor vuurwerk het precies ging?

Maakt denk ik niet zoveel uit maar deze jongens vieren denk ik oud en nieuw niet thuis gezien de hoeveelheid.

ERMELO - Een 36-jarige man uit Bunschoten is opgepakt omdat hij probeerde 14.000 kilo illegaal vuurwerk te verkopen. Een speciaal team van de politie arresteerde de man op heterdaad op een bedrijventerrein in Ermelo.

Daar had de Bunschotenaar samen met een man uit Ermelo het illegale vuurwerk opgeslagen in een container.

De mannen zijn aangehouden en het vuurwerk is in beslag genomen.

Bron: rtvu.nl

Dit zijn de vangsten! En nu ben ik het eens dat er explosiegevaar/veiligheid in het geding. Met zoveel in een container is het niet erg dat ze zijn gepakt.

Zonder dat jij het weet zijn er wel meer containers hoor! en die zijn er gewoon elk jaar. Explosie gevaar, okee.. maar ik heb nog in geen tijden gehoord dat er in nederland zo'n container is ontploft. ( Niet over Enschede beginnen ).

Dat is een beste vangst.. Ik zie trouwens op de vergrote foto alleen maar 1.4G staan, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de pallet erachter misschien wel wat zwaarder is, maar explosie gevaar met 1.4G? Ach, er zullen altijd leken zijn, die bij het minst en geringst gaan huilen...

Dat is een beste vangst zeg, daar komen ze niet zo mee weg ben ik bang.

Die foto ook, containertje vol, eerste pallet bijna leeg, de verkoop was schijnbaar net begonnen...

Dat is al tegenwoordig veranderd. Ze pakken het niet meer aan met geldboetes maar met werk- en/of gevangenisstraf.

Dat is een beste vangst.. Ik zie trouwens op de vergrote foto alleen maar 1.4G staan, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de pallet erachter misschien wel wat zwaarder is, maar explosie gevaar met 1.4G? Ach, er zullen altijd leken zijn, die bij het minst en geringst gaan huilen...

Dat is vaak een trucje van handelaren...

Plakken ze 1.4 of 1.3 op producten van klasse 1.1;)

Ik vind het zonde.
Ze kunnen beter achter moordenaars en verkrachters e.d. aangaan. Dat soort lui komen er heel wat beter mee weg, jammer genoeg.
Laat die mensen daar toch wat mee verdienen!

Wie herkent die dozen eigenlijk? als ik inzoom dan ontstaat er een blur. Maar een rode merknaam en geel papiertje op de doos?

Wie heeft enig idee welk merk/vw daar afgebeeld staat?

Wie herkent die dozen eigenlijk? als ik inzoom dan ontstaat er een blur. Maar een rode merknaam en geel papiertje op de doos?

Ik herken er tropic in. die heeft gele gebruiksaanwijzingen. De dozen helemaal links boven lijkt tb214 te staan. De 4de doos van boven (links) lijkt tropic te staan. Maarja het blijft gissen als je t niet duidelijk kan zien.

edit: xtremefireworks was me voor

Moet je even op die website kijken en op foto klikken, dan zie je het iets beter. Ik weet niet welke dozen dat allemaal zijn daar bovenop. Maar wanneer je de 4e doos van links neemt dan denk ik dat er Tropic op staat.. maar kan mij vergissen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
slimme jonge ben jij goed hoor

:mad:

waarom reageer je daar zo heftig over kom op zeg :X ben je zelf een handelaar of zo waarvan nu zijn geheim is onthuld ? kom op zeg je zou maar een container tropic blokke vlak bij je hebbe staan word je nie vrolijk van:x

Moet je even op die website kijken en op foto klikken, dan zie je het iets beter. Ik weet niet welke dozen dat allemaal zijn daar bovenop. Maar wanneer je de 4e doos van links neemt dan denk ik dat er Tropic op staat.. maar kan mij vergissen natuurlijk.

Verkeerde knop ingedrukt die thanks knop.

Maar ik wou eigenlijk posten dat ik dat al gedaan had voor ik de vraag stelde!!! en inzoomen ging ook niet want daar word ie blur van. :frusty:

Kwas gewoon nieuwschierig omdat ik die gele stickers beetje vaag vond :p

Back
Bovenaan