BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

zie ook dit het steeds moeilijker wordt

Idd, hier elk jaar dorpsfeest nou als je hoort wat daar allemaal bij komt kijken😬 voor mij een reden om uberhaupt geen vrijwilliger te wezen.

Wat ik een hele spannende vind:
Mijn familie wil graag een vereniging opstarten in Rotterdam. Maar zo hebben zij nog 3 groepen in dezelfde straat die dat willen doen. Wie gaat er bepalen welke groepen een vereniging mogen zijn en welke niet. Krijg je straks wegpestgedrag? Intimidatie?
Of dat een bepaalde groep jaloers is op jouw toegewezen stekkie?

Ik zeg: succes!

Vind de reacties wel wat kortzichtig. "Eigen schuld" etc. Of iedereen hier heilig is, niemand ooit te hard reed.

Vind het vooral heel vervelend voor hem en zijn geliefden
Daar gaat het niet op. Niemand is heilig en iedereen doet wel eens iets doms.

Ik heb er geen problemen mee als men (in dit geval) vuurwerk afsteekt die waarschijnlijk in NL verboden is.
Echter moet je je vooraf wel bewust zijn van de extra grote risico's die je loopt.

Vaak gaat het goed, soms niet. Vervelend, maar risico van het vak.

Vind de reacties wel wat kortzichtig. "Eigen schuld" etc. Of iedereen hier heilig is, niemand ooit te hard reed.

Vind het vooral heel vervelend voor hem en zijn geliefden
Tuurlijk is het kut voor die gozer maar dankzij dat soort figuren gaat er dalijk wel een miljoenenindustrie in Nederland naar de tering met vele ontslagen. Afgezien van onze pret.
Nee hier heb ik niet zoveel compassie mee.
Sorry.

Daar gaat het niet op. Niemand is heilig en iedereen doet wel eens iets doms.

Ik heb er geen problemen mee als men (in dit geval) vuurwerk afsteekt die waarschijnlijk in NL verboden is.
Echter moet je je vooraf wel bewust zijn van de extra grote risico's die je loopt.

Vaak gaat het goed, soms niet. Vervelend, maar risico van het vak.
Begrijp je. Alleen is het een jong iemand die zich mogelijk niet (altijd) bewust is van zijn of haar acties.

Las laatst een artikel op rtl nieuws over het verbod, de vele reacties onder het artikel hadden maar 1 strekking, belachelijk, weer iets afgepakt, betutteling etc, geen een voorstander. Wel vreemd want artikelen van voor het verbod over vuurwerk las je alleen maar reacties over er moet een verbod komen want dit dat blabla en nu dus helemaal omgedraaid.

Ik denk dat het juist de eerste jaren na de ingang nog steeds los blijft gaan, wat er daarna gaat gebeuren durf iik niet te voorspellen maar ik hoop op een hawaii, los angeles scenario. Daar is echt een hele grote markt ontstaan, 4th of july gaat daar leker los hoor

Maar ook tijdens sportwedstrijden enz want het maakt dan niet meer uit.

Nederlanders zijn van nature ondernemend, waaar geld valt te verdienen springt men op in, zie bijv ook dat verbod op lachgas, ik heb nog nooit zoveel van die cilinders op straat zien liggen…

De tegenstanders zijn vaak PRO-klimaat en PRO-dieren.

PRO-klimaat zijn de mensen die het vuurwerk weg willen hebben omdat het slecht voor het milieu en klimaat is, de PRO-dieren omdat ze het zielig vinden voor de dieren.

Deze mensen lopen allemaal te mekkeren over die 1162 gewonden door vuurwerk waarvan 99,9% na een kleine behandeling (brandblaar, kruit in ogen) dezelfde avond weer naar huis terug kan maar als je ze voorhoud dat er jaarlijks 74.300 fietsongelukken zijn, door ijspret een paar jaar geleden 40.000 gewonden waren waaronder ook mensen met ernstige botbreuken en 150.000 bijtincidenten door honden waaronder ook bijtincidenten waarbij er een half gezicht af gehapt word dan zijn ze ineens muisstil.

Het is duidelijk dat deze mensen het puur op het consumentenvuurwerk gemunt hebben.

Back
Bovenaan