Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Mijn allereerste keer dat ik zelf kocht was bij Dump van Herwijnen in Zoetermeer een slof kanonslagen en babypijltjes.

koningsdal in utrecht, maar ik ben al een tijdje niet meer van de china red spullen dus na corona niet meer langs geweest

Heel enthousiast als klein ventje mee met vaders naar Tuincentrum Flower Art in Monster. Voor het eerst klein spul zoals wondertollen en jumpingjacks, maar was toch teleurgesteld dat ik nog geen rotjes mocht. Had vaders gelukkig ook door en na een dag zielig kijken toch samen een slof gekocht bij de Carlton in s‑Gravenzande. En sinds dien verslaafd😉.

Gok zomaar rond 1998 als 11 jarig ventje dat dat de plaatselijke Hubo of Intertoys was.
Eind Oktober al langs vragen om folders, en met vaders het ophalen, good old days...

Bij Piet de Vries Tweewielers in Nieuw-Lekkerland. Dat zal rond 2006-2007 zijn geweest. Een Familiepakket en een doos grondbloemen

Jan van Kan in Noordwijk, weliswaar niet zelf maar daar stond je voor de deur te wachten en vroeg je de 18 plussers of ze voor jou een paar pakken rotjes wilden kopen 😇 Was denk 1979 en begin jaren 80 haha

Kruithof in hendrik ido ambacht! Samen met mijn vriendjes astronauten in het water gooien, vanaf het bruggetje naast de winkel.

Zal ergens rond 1995 zijn geweest bij een winkel in het Friese Appelscha. Langs de vaart had je volgens bij een boekenwinkel welke achterin de zaak een in mijn herinnering een hele grote bak stond met plexiglas eroverheen. In de bak lagen dan de dummies waaruit je kon kiezen.

Wij reden speciaal naar deze winkel omdat ze altijd een twee week eerder dan andere winkels de boel al klaar hadden staan om te bestellen.

Iets met een kind in een snoepwinkel 😋

Vanuit heel vroeger was het altijd via een oom die een hengelsportzaak heeft. Verkocht toentertijd altijd van Broekhoff. Helaas is hij met de vuurwerkverkoop 2 jaren geleden gestopt.

In de jaren 90 voor het eerst zelf halen was in het lokale winkelcentrum. Daar was altijd een diervoederwinkel en de etos. Beiden verkochten vuurwerk.

De dierenwinkel alles van Wolff, bij de Etos van Lesli.

Een paar jaren later ook nog bij de welkoop geweest.

In mijn studietijd woonde ik in Arnhem en kocht ik in die hoek: OLB, glasservice Brouwer, ijzerwinkel in Velp

De eerste keer bij van der Peppel in Ingen.
Ik weet nog precies welke vuurwerkjes: De 4 fonteinen, een pakje met 12 baby vuurpijltjes en een one night parachute.
Van die one night parachute komt waarschijnlijk mijn liefde voor vuurwerk parachutes vandaan.

Later een paar keer bij wapenhandel Focus in Ommeren een pakket gekocht.
Beide winkels bestaan al jaren/decennia niet meer.

Bij de plaatselijke dierenspeciaalzaak Veldhuizen in Amerongen de eerste jaren, later kwamen hier ook De Welkoop en de Kluswijs bij. Grappig eigenlijk dat zoveel dierenzaken vuurwerk verkochten terwijl 'de meeste' huisdiereigenaren niet zo fan zijn.

Back
Bovenaan