Bewaar jij vuurwerk na oud en nieuw?

Meestal wat cakes en een enkele keer een compound ,maar het gaat meestal zo veel mogelijk op
Van het klein vuurwerk blijft er ieder jaar wel wat over

Nog nooit wat bewust bewaard. Altijd over omdat het gewoon teveel was. Laatste jaren wel steeds minder over. Vroeger met het kleine spul vaak hele dozen/tassen.

Meestal houd ik wel wat over vooral klein spul nog een hele kist vol met single shots liegen denk wel een stuk of 500. 2 jaar geleden met het oog op een verbod op cat3 heb ik wel aardigwat grote single shots ingeslagen.

Bewust bewaren doe ik niet. Maar hou altijd ieder jaar iets over. Al steek ik vanaf 10:00 af vroeger er bleef altijd iets over. En dat is onveranderd en koop heus niet belachelijk veel, geen zin meer hebben komt ook wel is om de hoek kijken of etenstijd zulke dingen.

Wat bedoel ik met geen zin hebben op den duur. Dat zal ik toelichten. Op den duur naar mate 00:00 vorderd ben ik met potten in de weer, dan heb ik geen zin meer in klein spul dat stook ik vanaf 15:00 tot 21:30 en daar tussen eet ik me avondeten op. Maar het is niet heel veel Wat overblijft schoendoosje vol zeg maar.

Eigenlijk blijft er elk jaar wel wat over.
Net zoals hierboven beschreven, als ik klaar ben met de show en/of boxen schieten na 00.00 uur, heb ik geen zin meer in het overgebleven kleine spul.
kleine singelshots, rotjes, 16-shots potjes, de leftovers van voorgaande jaren staan allemaal keurig in dozen opgeslagen.
Op 31 december haal ik het vaak naar beneden, maar vaak gaat 't met hetzelfde gemak 1 januari weer omhoog. Tijd om daar aankomende jaarwisseling wat aan te doen.

Vanwege het verbod vorig jaar minder afgestoken dan verwacht :devil: en voor het eerst wat vuurwerk over gehouden maar normaal gesproken gaat alles volledig op. Nu ben ik vooral een compound verslaafde en die gaan relatief snel de lucht in.

Echter vanwege de grote kans op flinke prijsstijgingen door de container en grondstof prijzen (en toch ook nog wel vanwege een erg klein kansje op een verbod) zit ik er aan te denken om dit jaar een flink aantal compounds over te gaan houden en veel meer kleiner vuurwerk te gaan afsteken. Vooral omdat bv. ook Funke nu echt met zeer mooi kleiner vuurwerk komt zal dat zeker geen straf zijn!

Ik denk dat het zeker aan te raden is om dit jaar een voorraadje boxen/cakes in te slaan als ik zo hoor dat de prijzen 25% tot 40% zullen stijgen owv hogere grondstofprijzen, duurdere arbeid, veel minder fabrieken en explosief gestegen transportkosten. Vuurwerk zou een duur luxeprodukt kunnen worden en alle parrameters wijzen in die richting. De hobby verzekeren dan maar voor de volgende jaren

Normaal gaat alles op, echter door de harde wind deze jaarwisseling is er wel wat wind gevoelig klein spul in opslag gegaan.
Gewoon zonde om de boel te laten verwaaien,dus komende jaarwisseling geen fontijnen meer nodig :no::yes:

Onbewust heb ik altijd iets over. Gezien de wind mee viel met oud en nieuw heb ik niet zoveel over als vorig jaar. Maar goed koop teveel denk ik dan maar omdat ik denk zo is het genoeg. Maar wat over blijft is onbewust.

Altijd over, laatste jaren wel < 25 kilo waarvan een groot deel Cat1. In de zomer af en toe een bengaal of fonteintje in de tuin, dat werk.

Back
Bovenaan