Beschrijf hoe jij je voelt op de 1e vuurwerk verkoopdag.....

TheExecutor

VWC lid
Ik voel een bepaalde spanning in mijzelf zoals de drang naar een sigaret terwijl je geen sigaret hebt.....
Het is een bepaalde adrenaline die door mijn lijf stroomt wat mijzelf onrustig maakt.....
Ik hebt het gevoel dat alles om me heen gestolen kan worden, als ik mijn vuurwerk maar krijg.
Eenmaal in de winkel word alles anders.....
Het mooiste moment van het jaar is weer aangebroken....
De auto volladen....
Thuis alles liefdevol stuk voor stuk bekijken en indelen op de vaste stellingen die elk jaar weer klaar staan....
Prachtig dat vuurwerk!
Ik geniet er van....
Ik hou van vuurwerk!

Alsof ik een jaar gevangen heb gezeten en weer los mag...

Nee zonder gekkigheid, na bijna een jaar voorbereiden mag je eindelijk je vuurwerk op gaan halen, als het eenmaal in huis is kan er niks meer mis gaan, dan kan je heerlijk aan de slag, foto's maken, uitstallen, doorlonten etc. Gewoon lekker met vuurwerk bezig zijn, dat is wat wij willen allemaal, nietwaar?

Ook is het heerlijk om gewoon naar een vuurwerkdealer te fietsen en even wat te kopen, alsof je boodschappen doet, heerlijk is dat.

Ik kijk er al erg naar uit. :)

Vroeger (hoor mij nou...) was het altijd een geweldige dag waarop ik zoveel mogelijk winkels afging om te kijken tijdens de verkoop. Later natuurlijk om zelf vuurwerk te halen. Soms bestellingen van een paar euro wat vuurwerk was wat we gelijk gingen afsteken op 29 en 30 december. Vanaf 2008 ben ik op 29 december altijd gaan werken met de vuurwerkverkoop dus heb ik nooit meer dat speciale gevoel wat ik voorheen altijd wel had. Nu ben je tientallen uren alleen maar met vuurwerk bezig en dat houdt het ook geweldig, maar op een andere manier.

Alsof ik een jaar gevangen heb gezeten en weer los mag...

Nee zonder gekkigheid, na bijna een jaar voorbereiden mag je eindelijk je vuurwerk op gaan halen, als het eenmaal in huis is kan er niks meer mis gaan, dan kan je heerlijk aan de slag, foto's maken, uitstallen, doorlonten etc. Gewoon lekker met vuurwerk bezig zijn, dat is wat wij willen allemaal, nietwaar?

Ook is het heerlijk om gewoon naar een vuurwerkdealer te fietsen en even wat te kopen, alsof je boodschappen doet, heerlijk is dat.

Ik kijk er al erg naar uit. :)

Release the beast :D

Voel me op die dag echt geweldig! Een soort raar zenuwachtig gevoel gaat er door me lichaam... een beetje vergelijkbaar met adrenaline.

Had er vanacht opeens ook last van. Dacht aan de verkoop dagen en kon écht niet meer slapen. Voelde me zo fijn. Zat aan de verkoopdagen van afgelopen jaar te denken, en ik voelde me echt helemaal gelukkig.

Moet zeggen dat wanneer de dagen aangebroken zijn, ik het heel raar beleef. Als ik erover na denk, vind ik het raar hoe ik soms heb gereageerd enzo. Ben altijd heel gestresst op die dagen, en ik had vorig jaar lopen snauwen tegen mijn broertje en vriendin, waar ik later spijt van had. Hun snapte wel dat het daardoor kwam. Het ging zelfs gepaard met een beetje hyperventilatie ( waar ik dus al paar jaar last van heb )

Moet zeggen dat ik er echt super erge zin in heb om weer in de vuurwerkwinkels te staan. Bij ons heb je 2 winkels op het dorp, 1 met echt super veel sfeer, en de andere met weinig sfeer. De gene met veel sfeer,is ook de zaak die wat groter is. Maar de eigenaren en de werknemers hebben daar totaal geen verstand van vuurwerk.

Bij de zaak waar er geen sfeer zit, hebben ze juist wel verstand van vuurwerk. Ik ga daar vanaf dit jaar ook meer aankopen doen dan bij die andere zaak.

Ik heb er zin in!

De eerste verkoopdag vind ik relax en ga ik hier en daar wat spul ophalen, en vanaf de eerste verkoopdag veel buiten kijken naar vuurwerk van mensen die niet kunnen wachten. Jaren terug woonde ik op 9 hoog en kon de hele stad zien en vanaf de eerste verkoopdag kon je al redelijk veel zien en de tweede dag al veel meer en als oud en nieuw op zondag viel had je op zaterdag nog een extra kijk dag. en natuurlijk het nieuws in de gaten houden en kijken hoe de mensen om 6uur aan de winkel staan. krijg er nu tog wel weer zin in.

Ik voel me altijd precies het tegenovergestelde als ik naar school moet of 's morgens moet gaan werken. Ik wordt wakker en spring letterlijk uit m'n bed, daar waar ik normaal nog blijf liggen. Ik denk niet "shit, alweer" maar "yes, eindelijk". Snel ontbijten en hup naar de winkel, want de bestelling wil ik altijd zo vroeg mogelijk ophalen. Eenmaal in de winkel is het wachten en wachten, het lijkt eeuwen te duren. Dan ben je aan de beurt! Je levert je lijst in en het wordt voor je gepakt. "Zou alles nog wel op voorraad zijn?" denk je dan. Dan komt de man/vrouw eraan met het vuurwerk. In m'n hoofd hoor ik een stem: "HAAALLELUJAH, HAALLELUJAH, HALLELUJAH". Een glimlach verschijnt op m'n gezicht. Nog even controleren of alles erin zit en dan is het sjouwen. Kartonnen en tassen vol richting de auto, en wat is het zwaar. Eenmaal in de auto rijden we verder naar de volgende winkel, en daar begint het verhaal weer opnieuw, en dat de hele dag lang. Tussendoor af en toe langs hoor om te kofferbak leeg te laden en dan snel weer door! Eenmaal m'n hele collectie compleet te hebben, is het uitstallen, en stiekem hoor ik dan weer het hallelujah in m'n hoofd, als ik die mooie 500-grammer uit de tas haal. :D

Voor mij is het ook zoals voor veel anderen denk ik :)

Ook al ben ik 27, ik voel mij als het op vuurwerk aan komt weer een klein kind. 'Sochtends wordt ik met een gelukzalig gevoel veel te vroeg wakker. Daarna spring ik zo snel mogelijk in de auto om het spul op te halen. Bij elke dealer wordt mijn blijheid nog wat groter, waardoor ik tegen mijn bedoeling in toch weer wat extra aankopen doe.

Eenmaal thuisgekomen doe ik eigenlijk nog steeds hetzelfde als 20 jaar geleden. Al het vuurwerk aandachtig bestuderen, mooi opstellen/indelen. De rest van de tijd tot de 31e zit ik in een constante vuurwerk high. En dan is het ineens weer voorbij, maar dat maakt het allemaal natuurlijk ook zo bijzonder!

"Zou alles nog wel op voorraad zijn?" denk je dan.

Dat klopt, daar ben ik ook altijd bang voor als je staat te wachten. Dan hoor je ineens bij de persoon voor jou in de rij: "Sorry meneer, dit hebben wij niet meer op voorraad". Dus dan schrik je wel even. En dan krijg je natuurlijk iets anders, waar je eigenlijk helemaal niet blij mee bent. Dan is dat plan wat je in je hoofd had, die lijst die je gemaakt had voor oud en nieuw toch een beetje verpest. :D

Een heerlijk gevoel. Sta stijf van de spanning tot het moment dat ik na het werk de bestellingen kan halen. Het geld dat ik bij me heb voor de kleine dingen kan ik nooit lang bij me houden. Ik heb altijd de angst dat ik niet genoeg heb besteld.

Natte oksels en raar gevoel in de buik tijdens wachten. Blij als een klein kind tijdens het controleren en inladen. Thuis alles goed bekijken en genieten van de komende dagen.

Ik kan gewoon niet wachten........

Zo ging het vorig jaar 29 december:

Het is 08:30 en kan niet meer slapen. Ik ga op Vuurwerkcrew de spanning was om te snijden. Zou ik alles wel krijgen wat ik wou. Zouden er dingen uitverkocht zijn wat ik besteld had.

Me moeder kwam thuis van het werk. En dat betekende dus Vuurwerk Ophalen. We gingen langs 1 Lesli winkel om daar 2 prijzen op te halen. Toen 10 pakjes Thunderkings erbij gekocht van Pyro Shopper.

De spanning werd groter om mijn grootste bestelling op te halen. De spandoeken met VUURWERK gaf aan dat we bij de winkel waren om mijn laatste bestelling op te halen. Ik gaf mijn bonnetje af. En begon heen en weer te lopen, zou alles er wel zijn, heb ik alles besteld wat ik moest, de kar kwam aan. Ze zeiden dat ik al naar onder kon gaan omdat ze met het karretje naar onder kwamen. Het was te zwaar om het zo te geven. Eenmaal onder de auto ingeladen.

Oja, mam wacht even ik haal nog wat Asian Thunder Rockets, ik hoorde dat het goede pjlen waren. Ik had namelijk maar 2 pakjes besteld, ik had €50 bij me. Meneer doe maar 2 pakjes Asian Thunder Rockets, 2 Silver Thunder Pijlen, en nog 5 pakjes Twister Knal wou er nog hebben voor andere jaren. Scheimbaar krijg je ze dit jaar nog. :p

Eenmaal thuis aangekomen, alles gecontroleerd en het klopte percies. Er zaten zelfs producten bij wat ik niet besteld had. En ook inplaats van 10x 111 klapper 12x en nog wat van die dingen. Maarja daar had ik geen moeite mee.

Daarna nog wat kleine dingetjes zelf gekocht bij overige winkels.

Dit jaar gaat het anders, hele andere spanningen. Nu is het spannend of alle producten in de Aldi Lidl en Rewe liggen in Duitsland! Afwachten dus :)

Back
Bovenaan