Bericht Vuurwerk4all n.a.v. eventueel vuurwerkverbod

xclewsive

VWC lid
Dit bericht heb ik overgenomen van het social media account van Vuurwerk4all, ter info en om een inzicht te krijgen wat er speelt op de achtergrond
Goeiemorgen Allemaal,

Zoals jullie weten speelt er op dit moment heel veel
Over een mogelijk vuurwerkverbod, die er overigens nog niet is.

Maar wat er nu toch allemaal gebeurt verbreekt alle
Records van krankzinnigheid !!!!

Er wordt al lange tijd geroepen door de overheid dat ze een verbod Willen gaan instellen, Hiervoor zijn ook voorwaarden gesteld voor Een NETTE compensatie voor de vuurwerk handelaren, die zouden dus Schadeloos gesteld worden, Nou wat denkt u ?

Zoals we natuurlijk al hadden verwacht komen ze aan met een fooi. Echter gaat het verbod instellen toch niet zo makkelijk dan ze hadden gedacht.

De linkse media op radio, tv, kranten e.d. doet er nu alles aan om ons Vuurwerkhandelaren in een kwaad daglicht te stellen, met als hoogtepunt Nu vanavond op tv bij Pauw & De Wit waar wij worden weggezet als WAPEN HANDELAREN.

Want het verbod moet er komen om de WAPENS van straat te halen, ons streng en Goedgekeurde legale vuurwerk zijn nu ineens WAPENS.

Al met al gaat het er nu heel sterk op lijken dat men een verbod niet rond gaat Krijgen dit jaar en is men dus op andere manieren aan het zoeken ons het leven Zuur te maken en hun slinkse plannetjes toch door te kunnen drijven.

Buiten de fooi die ze ons bieden, Willen ze de importeurs als het aan hun ligt Een riante uitkoopsom geven, Mits zij geen vuurwerk voor Nederland meer importeren.

Dus het komt er op neer, krijgen we het verbod niet rond, dan halen we jullie Inkoop kanalen weg in Nederland.

Te idioot voor woorden dat dit zomaar kan in een land als Nederland.
Je zou haast denken, zit ik in Bananasplit ofzo ?

Jouw wordt je beroep ontnomen, en Importeurs die gewoonweg door kunnen gaan Met hun beroep door te leveren aan Belgie, Duitsland enz. Die krijgen de hoofdprijs
En diegene die hun winkel en alles op moeten geven wil men wegsturen met een fooi.

Zo werkt dat dus bij de LINKSE GROENE WERELD VERBETERAARS, die zullen met welke middelen ze
Ook moeten gebruiken hun zin doordrijven.

Ik vindt gewoon dat we dit moesten plaatsen hier, want niemand weet wat er speelt En de overheid doet zich op alle media voor alsof ze het goed willen afhandelen.

Dit is dus een absoluut ZEER GROVE LEUGEN !!!!!

Maar zo weet u in ieder geval wat er allemaal speelt en dat we nog een lange weg Te gaan hebben, Maar opgeven doen we niet, we gaan er nog steeds voor dat het verbod Gewoon van tafel gaat, want alles wat ze aanhalen heeft niks te maken met het
Legale Nederlandse siervuurwerk !

En halen ze onze NL inkoop kanalen weg, Er zijn meer wegen die leiden naar Rome 😀

Bron: https://www.facebook.com/share/p/17sNNNpKjE/?mibextid=wwXIfr

Verbaast me niks. Een Antilliaan lachte zich hier altijd rot, dat wij hun daar corrupt noemden. Maar hier, zei hij, en tikte dan op z'n ellebogen, gaat het dus gewoon stiekem. Wat is vuiler, wat is eerlozer?

Laatst bewerkt:
Over zeer grote leugens gesproken, in coronatijd was meneer bezig met Lidl pakketjes uit elkaar halen en de fonteintjes voor belachelijke prijzen te verkopen stuk voor stuk, maar ontkende dit glashard. Mocht dit de enige vuurwerkwinkel in Nederland zijn die nog verder gaat, dan stopt mijn hobby per direct.
Wow dat is echt fucking bizar. Zo'n toko mag hier op vwc nooit en te nimmer worden gepromoot.

Over zeer grote leugens gesproken, in coronatijd was meneer bezig met Lidl pakketjes uit elkaar halen en de fonteintjes voor belachelijke prijzen te verkopen stuk voor stuk, maar ontkende dit glashard. Mocht dit de enige vuurwerkwinkel in Nederland zijn die nog verder gaat, dan stopt mijn hobby per direct.
Bizar zeg. Weinig recht van spreken dan deze winkel

Wow dat is echt fucking bizar. Zo'n toko mag hier op vwc nooit en te nimmer worden gepromoot.
Nee, zeer zeker niet. Sterker nog; mochten zij al open gaan voor verkoop, dan zou ik daar niet bestellen. Ik zou er geen vertrouwen in hebben dat ik mijn geld terug ga krijgen.

Overheid gaat ook gewoon net zo lang vertragen tot ze denken dat de importeurs te laat zijn met bestellen..

Bal ligt bij dezelfde importeurs om juridisch zsm garanties af te dwingen..

De bal ligt al 20 jaar bij de importeurs, maar tot dusver is er enkel in eigen doel geschoten.
Ik vond de restvoorraden kooien actie vanuit alle importeurs echt schrijnend vorig jaar. Gratis inleveren en zelf kunnen verkopen in het buitenland... Die instelling biedt weinig perspectief voor de winkeliers.

VW4all is toch een winkel van Wim H, die ook ooit of nog heeft, een tweede winkel in Diemen ?

Klopt ja. In 2024 daar een set Poema producten gewonnen via een veiling, uiteindelijk 70% gekregen en het heeft even geduurd tot ik me geld kreeg. Maar.. vorig jaar 2 x mega willows en 2 x Noi-Z besteld daar, al wist ik dat het kooiverbod zo goed als zeker was. Mega Willows kreeg ik niet, de Noi-Z wel. Geld werd ook zeer snel teruggestort. Afhaal blijft wel een chaos daar, maar best een oke toko.

Kijk, dit is dus precies wat ik al eerder zei.
Een totaal vuurwerkverbod kan juridisch niet zomaar. Daar loop je meteen tegen de Grondwet aan. Je kan niet in één keer hele sectoren verbieden, vergunningen afpakken en mensen hun beroep ontnemen omdat het politiek lekker klinkt. Zo werkt het hier gewoon niet.
Als dit écht zo makkelijk was, dan was dat verbod allang geregeld geweest. Maar dat is dus niet zo. Zodra je dit serieus wil doorzetten, krijg je te maken met schadeclaims, rechtszaken, Europese regels en de Grondwet. Dat is geen bijzaak, dat is de kern.
Daarom zie je nu vooral veel geroep, veel framing in de media, veel proefballonnen…
maar ondertussen geen hard besluit.....
Den Haag weet ook dat dit juridisch een mijnenveld is. Dus wat doen ze? Tijd rekken, druk opvoeren en andere routes zoeken.
Kortom, de kans is gewoon groot dat dat hele verbod zo niet rondkomt.
Niet omdat niemand het wil, maar omdat het juridisch gewoon niet kan zonder alles open te breken.
Dus willen ze dit verbod echt doorheen gaan drukken, dan gaat het nog ECHT een HELSE klus worden en een HOOP GELD kosten.......

@IkBenHetMaar wil je graag geloven. Maar waarom hebben veel importeurs en afnemende winkels dan gedaan alsof het laatste keer was? Ik hoop ook op een draai, maar iedereen is al zo gemasseerd door de media, en ook vanuit de branche klinken nou niet echt harde geluiden dat dit juridisch niet zou kan.. Dan had dit allang verteld moeten worden?

• Like
Waarderingen: GMP
@IkBenHetMaar wil je graag geloven. Maar waarom hebben veel importeurs en afnemende winkels dan gedaan alsof het laatste keer was? Ik hoop ook op een draai, maar iedereen is al zo gemasseerd door de media, en ook vanuit de branche klinken nou niet echt harde geluiden dat dit juridisch niet zou kan.. Dan had dit allang verteld moeten worden?
Commercie.. nu kochten zelfs mensen vuurwerk die normaal niks kochten en ook wij kochten meer.

Juridisch vlak is de branche erg zwak maar hopelijk doen ze op de achtergrond nog iets.

Daarom zie je nu vooral veel geroep, veel framing in de media, veel proefballonnen…
maar ondertussen geen hard besluit
Ehhh, beide Kamers hebben al voor gestemd. Het enige dat de uitvoering lastig maakt, zijn de voorwaarden van vvd/cu. En denk je nou echt dat de branche dan opeens wél uitvoerig met rechtzaken gaat komen? Die lopen minstens zo achter de feiten aan dan ons handhavend/juridisch systeem, en ze hebben Dagmea en het Systeem niet aan hun kant.

Aan de andere kant… de branche kan ook beginnen met communiceren dat ze vanuit het buitenland NL gaan laten overspoelen met vuurwerk.. handhaven kunnen ze toch niet en de slechte naam en daarmee de smet op de branche is er toch al..

Slechte publiciteit is ook publiciteit.

Aan de andere kant… de branche kan ook beginnen met communiceren dat ze vanuit het buitenland NL gaan laten overspoelen met vuurwerk.. handhaven kunnen ze toch niet en de slechte naam en daarmee de smet op de branche is er toch al..

Slechte publiciteit is ook publiciteit.
Dit dus. De winkeliers moeten echt hun eigen plan gaan trekken. Zelf campagne gaan voeren. Proberen de media te bereiken met het verhaal dat ze buitengesloten worden door de Politiek en de importeurs en daardoor straks gesloopt worden.

Back
Bovenaan