Bedrijf vecht beslag vuurwerk aan. --(Lesli)--

LICHTENVOORDE - Lesli Vuurwerk uit Lichtenvoorde is het niet eens met de inbeslagname van 2.000 stuks vuurwerk. De rechter velt over een week een oordeel over de rechtmatigheid van de inbeslagname.

De discussie tijdens de behandeling van het zogeheten klaagschrift ging vooral over de interpretatie van een artikel. In dat artikel staat letterlijk dat consumentenvuurwerk dat rook genereert en verspreidt verboden is. Het openbaar ministerie gebruikte dat artikel om het vuurwerk in beslag te nemen.

De advocaat van lesli stelde dat er bij vrijwel ieder vuurwerk rook vrijkomt en dat vergelijkbaar vuurwerk niet in beslag is genomen. Het gewraakte vuurwerk heet Daydream. Dat is waaier waaruit gekleurde rookpluimen komen.

Bron:
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/bedrijf-vecht-beslag-vuurwerk-aan-1.3572687

Wat is dit nou weer voor onzin man.. Het product geeft net zoveel al dan niet minder rook als een normale waaier alleen is het gekleurde rook..

Het is zo dat vuurwerk niet alleen rook als effect mag hebben, maar de combinatie rook + crackling rook + confetti mag wel!

Dus de kans dat Lesli deze zaak wint is groot!
Dit is gewoon een fout, en er kan zelfs een schadevergoeding uitgehaald worden.

Blijkt maar weer is hoe diep gezonken Nederland is,nu begrijp ik waarom omliggende landen beginnen te lachen als je over Nederland en vuurwerk begint.:p

Ze hebben het beste met ons voor hoor, voor je het weet liggen we met longaandoeningen in het ziekenhuis van al die gore gekleurde rook, ze hebben namelijk geen betere dingen om zich druk om te maken in het leven. Dat blijkt weer! :bonk:

Ohhhh mijn god een waaier met alleen rookeffecten, sla ze in de handboeien!!!!! Inbeslagname & lange celstraffen aub!!!

En worden deze cakes dan ook bij de winkeliers in beslag genomen, want daar staat natuurlijk ook al het een of ander. Maar het weer te gek voor woorden dat gekeurd vuurwerk alsnog achteraf in beslag wordt genomen, laten we hopen dat de rechter het in het voordeel van deze importeur zijn uitspraak doet en dat deze importeur weer op zijn beurt een schadeclaim in gaat dienen.

Dat vind ik ook zo raar Arjan, hoe kan dit nou?
Hopelijk voor Leslie is de uitspraak in hun voordeel.
Ook voor mezelf, heb er een karton van bested namelijk haha.

Wat ik mij dan afvraag hea...er zijn toch keuringen geweest voordat dit überhaupt kan en mag worden ingevoerd naar Nederland? CE heet dat toch? Hoe kan het dan zo zijn dat dit dan hier al is? Slapen die keurings instanties dan of wat? Of kijken die niet naar of een product überhaupt verkocht mag worden in Nederland?

Volgens mij was het bij de meesten al heel veel langer bekend dat deze cakes verkocht gingen/gaan worden, dus snap ik sowieso ook niet waarom dan NU pas actie werd ondernomen. Gewoon weer een vaag Nederlands verhaal...de zoveelste.

Lesli is een importeur die de zaakjes goed op orde hebben en zullen dit zeker ook gaan winnen echter hoe zit het met de leveringen. Is iemand van Lesli lid van het forum want ik had nu net dit jaar beide daylight cakes besteld en zou het wel fijn vinden dat ze geleverd worden.

Er staat wel op de folder dat ze vervangen worden door een gelijkwaardig product maar er is niets vergelijkbaars met deze producten en ze kosten toch 55,- en 30,- een goede 85,- euro. Dus hoop dat ze geleverd worden anders wordt dat nog een heel spektakel in die winkel. Kunnen zij dan weer bij de overheid verhalen

Lesli is een importeur die de zaakjes goed op orde hebben en zullen dit zeker ook gaan winnen echter hoe zit het met de leveringen. Is iemand van Lesli lid van het forum want ik had nu net dit jaar beide daylight cakes besteld en zou het wel fijn vinden dat ze geleverd worden.

Er staat wel op de folder dat ze vervangen worden door een gelijkwaardig product maar er is niets vergelijkbaars met deze producten en ze kosten toch 55,- en 30,- een goede 85,- euro. Dus hoop dat ze geleverd worden anders wordt dat nog een heel spektakel in die winkel. Kunnen zij dan weer bij de overheid verhalen
Als de dealer ook maar een beetje schappelijk is geven ze je geld terug.

Ik zal mijn best doen om een reactie van Lesli te krijgen over deze kwestie.Doe mijn best maar weet niet of ik een reactie krijg ivm topdrukte bij Lesli.

Ik zal mijn best doen om een reactie van Lesli te krijgen over deze kwestie.Doe mijn best maar weet niet of ik een reactie krijg ivm topdrukte bij Lesli.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn dealer maar die van mijn zijn gelukkig binnen. Dus hopelijk is die 2.000 stuks een restpartij. Ze zullen waarschijnlijk dan niet met de losse verkoopdagen verkocht worden. Hopelijk geldt dat voor iedereen die besteld heeft maar dit is een laffe streek van het VROM

Maar hopelijk komt Lesli nog met een verklaring/uitleg of het veel problemen oplevert

Back
Bovenaan