Assortiment Shells & Mines

Ruben

VWC lid
Artikelnummer: 1133
Artikelnaam: Assortiment Shells & Mines
Inhoud en effecten:
Happiness: Fontein gevolgd door een harde fluit met finaleuitbarsting.
Star Skies: Single shot met een rode Peony
Parachute: Single shot met een gekleurde gele bal aan een parachute
Flying Cranes: Single shot met silvere bijen

Prijs: 1,80
O.a. verkrijgbaar bij: Vuurwerkland.nl

1133_Shells_&_Mines.png

Gelieve geen informatie over te nemen zonder vemelding van de bron!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ze zo'n 4 jaar geleden gekregen. Het zijn geen grote dingen maar de effecten die er uit komen zijn leuk. Ze knallen heel zacht, de effecten zijn ook niet groot. De Parachute is echte een 'Old Skool' stuk vuurwerk waarvan het effect door de jaren heen zeer slecht is geworden.

Ik heb ze voor dit jaar ook eenmaal bestelt om op een mooi rond bedrag uit te komen. Verwacht tegen die tijd ook een foto van mij.

Kijk dit vind ik nu een stukje nostalgie. :D Ik kan me herinneren dat ik de flying cranes en de starry skies zo'n 25 jaar geleden ook al kocht. Ik zag ze vorig jaar weer voor het eerst en ben speciaal voor deze naar een andere dealer buiten mijn plaats gegaan om ze te halen. Helaas zijn de uitwerkingen ietsje minder dan vroeger maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal ze zeker weer kopen dit jaar :)

zijn best grappige dingetjes vind ik, ik heb ze 2 jaar geleden gehad, voor 1,80 moet je ze niet laten liggen:D

Kijk dit vind ik nu een stukje nostalgie. :D Ik kan me herinneren dat ik de flying cranes en de starry skies zo'n 25 jaar geleden ook al kocht. Ik zag ze vorig jaar weer voor het eerst en ben speciaal voor deze naar een andere dealer buiten mijn plaats gegaan om ze te halen. Helaas zijn de uitwerkingen ietsje minder dan vroeger maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal ze zeker weer kopen dit jaar :)

Waren ze 25 jaar geleden dan nóg veel beter dan 10 jaar terug of is die afname in kwaliteit iets van de laatste 10 jaar?

Waren ze 25 jaar geleden dan nóg veel beter dan 10 jaar terug of is die afname in kwaliteit iets van de laatste 10 jaar?

Hmmm, dat vind ik moeilijk te zeggen, kijk 25 jaar geleden was ik 15 jaar, mijn geheugen laat me wat dit detail aangaat een beetje in de steek. Ook beleefde ik (denk ik tenminste) het vuurwerk op een andere manier dan tegenwoordig. Ik kan me alleen herinneren dat uit de starry skies een redelijk groot gekleurd cracklingboeket kwam, nu is dit helaas niet meer zo.

Cultuurbarbaren zijn de makers van zulke producten dan ook he. Om dit in eer te houden zou ik het product gewoon het zelfde houden, niet alleen de label. Maar aan de andere kant, is het ook weer mooi om zulke stukken nostalgie nog steeds terug te vinden in zulke assortimenten. De prijs is nog steeds wat laag, vergeleken met vroeger natuurlijk weer wat hoog, maar echt veel vragen ze er ook neit voor dus misschien is het alleen al leuk om ze te hebben.

Ik vraag me af, doen zulke labels dan ook weer oude gedachtes boven brengen? Want ik kom uit 1990 dus ik heb dit allemaal niet meegemaakt en meegekregen want mijn pa was nooit zo van het vuurwerk. Pas toen ik werd geboren begon hij ermee kon hij mij vertellen.

Toegevoegd,

Masje, nog gefeliciteerd! Vandaag 41 jaar geworden!

Laatst bewerkt:
Lijken mij ook leuke potjes. Vorig jaa 1x gekocht maar daar weet ik niet echt meer vel van... Dit jaar 4x besteld om uitgebrijd te testen :)

Het blijven leuke en kleine potjes voor tussendoor of de vooravond.

Had ze dit jaar ook voor mn zusje mee genomen en zij was er ook erg over te spreken.

Beetje late reactie maargoed. Ik koop ook elk jaar weer een setje. Gewoon om op de 29e en 30e al wat kleins te stoken.

Ook leuk vooravond spul, voor het geld hoef je het niet te laten en het voelt toch een beetje "oldskool". Effecten stellen alleen niet zo veel voor.

Ik koop ze er ook elk jaar bij, vooral om met de kids samen af te steken voor het huis. Maar de effectomschrijvingen kloppen niet helemaal meer. Laat ik eens een effectomschrijving geven die overeenkomt met hetgeen je krijgt:

• Happiness: kort laag fonteintje, fluitje, plofje met ietwat crackling
  • Flying Cranes: single shot die op beperkte hoogte (ong 3,5m) enkele zilverwitte sterretjes uitstoot
  • Starry Skies: single shot die op beperkte hoogte (ong 3,5 m) een plofje met enkele gekleurde sterretje geeft
  • Parachute with Lantern: Single shot die een gloeiend balletje uitstoot op beperkte hoogte (ong 4m) en welke daarna zonder parachute omlaag raast.

Zo zijn de feiten tegenwoordig bij deze klassiekers. Geen van de artikelen lijkt nog op het oorspronkelijke model. De "Parachute with Lantern" maakt het wel heel bont met de vermelding dat er een parachute aan te pas zou komen. Deze is in China enkele batchjaren geleden wegbezuinigd. Het balletje komt nu "los" naar beneden suizen en raakt soms nog brandend de grond. Heel jammer. Waarom ik ze dan toch elk jaar weer koop? Tja, ik ben een beetje gek :D Ik ken ze nog uit de tijd dat de Flying Cranes een effect gaf waar je je vrienden even voor bij elkaar riep. De Happiness nog behoorlijk en intens floot, met een finale van stevige klappen. De Parachute nog echt een parachute had en enkele seconden in de lucht bleef zweven. De Starry Skies weliswaar een zacht, maar mooi effect gaf. Prijzen waren ook anders in die tijd uiteraard, dus vergelijken is gevaarlijk.

Maar ach, voor die 1,80 euro kan ik iedereen aanraden een doosje te proberen, al is het alleen maar voor het nostalgische gevoel. Wel even goed opletten waar die Parachute-kogel heensuist! :shocked:

Cameo

waarom zou je ze kopen?

de mortiertjes zijn grappige dingen om tussen het 'hard-harder-hardst' van tegenwoordig door te stoken,
de happiness, tja, die horen er gewoon bij,

en de prijs,
waarom zou je ze laten liggen,

hier waren ze overigens €1,25 per pakje :rolleyes:

Achja..... Het kost geen ruk en het doet geen ruk maar toch zijn het dingen die elk jaar in je collectie zitten omdat het genieten op zijn hoogst is bij dat soort kleine freutsels!

Heel jammer dat de labels ook al weer veranderd zijn. Knalfords heeft ook iets dergelijks op hun site staan. De minibox. Die zien er tenminste nog een beetje nostalgisch uit. :rolleyes:

http://www.halfords.nl/shop/vuurwerk/grond--luchteffecten/109779/109779

Tenminste de Happiness zoals ik die ken. Jammer dat Wolff deze veranderd heeft. Voor de rest maakt deze verandering mij niet zo veel uit. Wolff wil gewoon mee met de rest om hun producten beter aan de man te brengen. Dat brengt meer op dan de nostalgie van wat oudere vuurwerkfreaks.

Back
Bovenaan