Assenaar plaatst 500 nepmeldingen op meldpunt vuurwerkoverlast

DsNL

VWC lid
ASSEN - Meldpunt Vuurwerkoverlast is zeer onbetrouwbaar. Dat zegt Mischa uit Assen, die verder anoniem wil blijven. Hij zegt verantwoordelijk te zijn voor 500 spam-aanvallen op de website vuurwerkoverlast.nl.

Mischa heeft meldingen geplaatst op onder meer de Afsluitdijk, Schiermonnikoog en Oudemolen. De Assenaar wil met zijn nepmeldingen voorkomen dat de initiatiefnemers van de website een algemeen vuurwerkverbod afdwingen in de Tweede Kamer, want volgens hem is het niet duidelijk welke meldingen zijn geplaatst door personen die daadwerkelijk overlast ervaren.

Blijven spammen
De meeste meldingen van Mischa zijn inmiddels verwijderd en zijn IP-adres (het persoonlijke nummer van een computer) is geblokkeerd. Toch zegt hij dat met een app op zijn telefoon kan blijven spammen, omdat hij daarmee een alternatief IP-adres kan aanmaken. Hij gaat daarom ook door met het plaatsen van valse overlastmeldingen.

Nooit helemaal stoppen
Gerard Fidom van het Meldpunt Vuurwerkverbod zegt dat spammers van de website worden verbannen, maar geeft toe dat zij nooit helemaal gestopt kunnen worden. Wel is de site beveiligd tegen cyberaanvallen, wat spammen moeilijker maakt. "Natuurlijk is een website niet waterdicht, welke is dat wel", zegt Fidom.

Sneu verhaal
De website heeft een filter waarmee meldingen worden gefilterd. "Er hangen geen mensenlevens vanaf. Het gaat niet om ruimtevaarttechnologie, gewoon om mensen die in 99 procent van de gevallen een eerlijke en betrouwbare melding doen", aldus Fidom. "Zo'n Mischa is een sneu verhaal. Ik zou zeggen: zoek een hobby."

Meldingen
Het meldpunt vuurwerkoverlast.nl is 19 december weer geopend. In de eerste week zijn er landelijk bijna 30.000 meldingen binnengekomen. Een paar dagen na Oud en Nieuw gaat de site uit de lucht en wordt er een overzicht gemaakt.

Haha volgens mij heeft Mischa al een hobby..

Vuurwerk en aantonen dat Groenlinks de boel belazerd, lijkt erop dat de media het nu ook door heeft! :-)

Met al die dubbele meldingen over bepaalde overlast incidenten en al die onbetrouwbare meldingen die je toch niet kan verifiëren, geloof ik dat de aantal "echte" meldingen op die site maar zeer beperkt zijn en echt niet die "99 procent" wat GL wilt doen geloven. Helaas wordt deze rotzooi, want zo mag je deze onzin site wel noemen. wel aangeboden aan de 2e Kamer. Ik mag hopen dat de wijze heren en dames van de 2e Kamer dit linea recta de vuilniscontainers in sodemieteren.

de eigenaar van Lesli Heeft ook al behoorlijk uitgehaald naar Arno. Denk toch een gevoel van dat we nu hem redelijk kunnen aanpakken. En kunnen zeggen. Hier vi*ze Kwal dat je er bent. We gaan jou is de oren wassen. Je bent nu betrapt op fouten. En nu je als een wild dier gewond bent. Word het tijd dat je voor de leeuwen word gegooid. Jammer genoeg lopen er in nederland ook veel manke schapen van de GL. Die hem volgen.

die Fidom van groen links in hoogeveen is zelf druk bezig met een stichting om een nieuwe kunstijsbaan te bouwen in hoogeveen. hij mag wel een hobby en een ander niet. ja zo zijn ze die politieke grootbekken.

Je merkt ook wel dat de mensen die het met Arno eens zijn niet al te.. nja de screenshot spreekt voor zich:

gayhay.png

+1 voor Kevin btw :thumbup:

Ik vraag me af , wat doet Arno Bonte op de 31e om 12 uur?
Zit die dan met de gordijnen gesloten te slapen? of zit die toch stiekem naar buiten te gluren :D

Back
Bovenaan