Almere 08-05-2008

moontan

VWC lid
Wanneer : 8 mei 2008
Waar : Almere
Wie: Jaco Vuurwerk
Tijdstip : 22.00 uur - 22.30
Kaliber: nog niet bekend

Op 31 januari 2008 heeft Jaco Vuurwerk een aanvraag ingediend voor een ontbrandingstoestemming op grond van artikel 3.3.2 lid 3a van het Vuurwerkbesluit. De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk op 8 mei 2008 van 12:00 uur tot 22:30 uur, vanaf een ponton op het Weerwater te Almere.

http://flevoland.nl/nieuws/ter_inzage_legging/vuurwerkbesluit/ontbrandingstoestemming_j/index.xml

Ben benieuwd, door omstandigheden met werk en vervoer kon ik helaas niet gaan, maar wel leuk dat er gefilmd is. :D

Het showtje op zich was prima, jammer dat er na een goed begin toch heel even een shell voor shell tempo in kwam en dat er op een paar momenten toch even een klein gaatje zat, maar voor de rest prima gedaan.

Zelfde show alleen vanaf de kermiszijde vanaf statief gefilmd:

http://www.vuurwerkfan.nl/video/almere080508.html

Heb ook nog wat beelden van de opbouw en interviews met Arjan, die komen nog wel eens een keertje online :devil:

Mooie beelden Patrick! In het begin was ik heel even bevreest dat ik naar Alleen maar Peony boeketten moest gaan kijken. Maar na een ringen thema was die vrees al snel ongegrond.

De gouden finale vond ik zelf erg mooi, alleen was het jamemr dat volgens mij nde salutes wat vroeg( te vroeg?) gingen.. ook het slot salvo van een massa peonys was leuk.

Die beelden met Arjan mag je beslist óók online zetten hoor :D

Heb natuurlijk ook weer wat in elkaar geflanst.. :)

Je ziet in deze film sfeerbeelden van hoe we vandaag aan het opbouwen waren in de warme zon, hoe we naar de plek op het Weerwater werden gesleept door 2 boten, de gehele show en hoe het zooitje er uiteindelijk bij stond nadat het ponton vrij was gegeven :bye:

Vergeet niet dat ik samen met 2 mensen in een bootje zat op zo'n 150/200 mtr afstand, dus mijn beelden zijn niet helemaal schokvast (Steadyshot stond gelukkig wel aan) omdat ik geen statief mee had en dat ook niet echt mogelijk was, maar de kermis op de achtergrond leek me wel een mooi gezicht... Overigens is de schipper nog een beetje eromheen gevaren zachtjes dus moest me 2x snel omdraaien.

Hierbij dus de montage! (347MB)

bedankt voor het filmpje Arjan, montage was erg leuk om naar te kijken.
Ik dacht hetzelfde als Redbaron dat ik alleen maar naar peony boeketten zou zitten kijken maar had hem even wat doorgespeold en toen begon het wel wat mooier te worden.
Vooraal de finale vond ik wel mooi.

Ja één en ander was gedaan om het showtje wat uit te rekken anders zou t in 8 minuten al afgelopen geweest zijn. En er scheen een doos shells niet geleverd te zijn, waardoor er een extra gat ontstond helaas.

Maar goed mijn voorkeur gaat dan liever naar een show van 8 minuten, maar goed het doorsnee publiek wil het liefst iets langer kijken en vindt zo'n stukje shell voor shell natuurlijk al lang best :rolleyes:

Prachtige beelden Arjan. Vooral de opnamen van de setting zijn verrukkelijk om te zien. Het voegt voor ons freaks een nieuwe dimensie aan het geheel toe.
Minstens zo leuk als de show is een kijkje in de keuken van de schieters en de opstelling van het vuurwerk en het decor.
En zo zie je ook nog eens bekende gezichten (Maurice)

Show zelf is ook genieten, vooral het tweede gedeelte.
Prachtige crossette en blinkerbommen.
En de kamurofinale is magnifiek.

Bedankt voor het delen.

Laatst bewerkt:
Maar goed mijn voorkeur gaat dan liever naar een show van 8 minuten, maar goed het doorsnee publiek wil het liefst iets langer kijken en vindt zo'n stukje shell voor shell natuurlijk al lang best :rolleyes:

Sterker nog, de organisatie dacht dat de show makkelijk 20 tot 30 minuten zou duren :bonk: dus dat hebben we ze toen maar even snel uit het hoofd gepraat en uiteindelijk vonden ze het toch nog prachtig. Hadden we denk ik niet eens gered zo lang met dit budget. Tenzij je idd bom voor bom gaat schieten, maar dan is het wel heel saai :p Vandaar dat er voor gekozen is om het begin even iets rustiger aan te schieten, wat ook prima gelukt is.

mooie beelden Patrick & Arjan,

Jaco heeft mooie show geschoten op een klein potton: 1,80 breed bij 20 meter lang (zoals Jaco tegen mij verteld had.) :bye:

20-30 minuten zou echt te lang geweest zijn. Dan zou het echt bommeke per bommeke zijn geweest. Leuke montage van overdag Arjan, en leuke unieke beelden zo dat vuurwerk gefilmnd vannaf het water!

mooie beelden Patrick & Arjan,

Jaco heeft mooie show geschoten op een klein potton: 1,80 breed bij 20 meter lang (zoals Jaco tegen mij verteld had.) :bye:

1.80 breed? Nee joh.. was wel wat meer :wink: lagen er 3 naast elkaar dus ga uit van 4 tot 5 meter x 20 tot 25 meter lengte. Was uiteindelijk voor deze show prima. En Jaco zelf was er niet.. werd (electrisch) geschoten door Paul, Maurice en Johan die op de pontons bleven... een paar andere en ik dreven/dobberden relaxed op een bootje :D

1.80 breed? Nee joh.. was wel wat meer :wink: lagen er 3 naast elkaar dus ga uit van 4 tot 5 meter x 20 tot 25 meter lengte. Was uiteindelijk voor deze show prima. En Jaco zelf was er niet.. werd (electrisch) geschoten door Paul, Maurice en Johan die op de pontons bleven... een paar andere en ik dreven/dobberden relaxed op een bootje :D

Dan had ik het denk wel anders begrepen :p iedergeval leuke showtje :bye:

edit

was ff vergeten dat dit in Almere was en wat ik bedoelde met potton 1,80 breed en 20 lang was in Purmerend :p

Laatst bewerkt:
Heb natuurlijk ook weer wat in elkaar geflanst.. :)

Je ziet in deze film sfeerbeelden van hoe we vandaag aan het opbouwen waren in de warme zon, hoe we naar de plek op het Weerwater werden gesleept door 2 boten, de gehele show en hoe het zooitje er uiteindelijk bij stond nadat het ponton vrij was gegeven :bye:

Vergeet niet dat ik samen met 2 mensen in een bootje zat op zo'n 150/200 mtr afstand, dus mijn beelden zijn niet helemaal schokvast (Steadyshot stond gelukkig wel aan) omdat ik geen statief mee had en dat ook niet echt mogelijk was, maar de kermis op de achtergrond leek me wel een mooi gezicht... Overigens is de schipper nog een beetje eromheen gevaren zachtjes dus moest me 2x snel omdraaien.

Hierbij dus de montage! (347MB)

Jij bent lekker bezig met je film's de laatste tijd :D
Ben nu weel full-time aan het downloaden!

Bedankt voor de film Arjan, beeldkwaliteit is superieur!

Gave tattoo heeft die ene gast ( was ook bij dat programma toch?) van red lantern of zie ik dat verkeerd.

De afgelopen dagen heb ik veel vele leuke reacties mogen ontvangen over de montage van deze show. Ik had nog wat beelden over en ook Patrick (Afcajax) was even langsgekomen en had e.a. gefilmd tijdens de opbouw en op het moment toen we aan kwamen varen op het Weerwater...

Daarom heb ik weer een montage gemaakt voor de liefhebbers van alleen de opbouw waarin ikzelf eens een keer te zien ben (als je altijd filmt kom je erg weinig in beeld) en waar ook kort e.a. belicht word.. :bonk:

Hierbij het filmje! (138MB)

Arjan, heb de film net bekeken, gaaf hoor.
Leuke beelden van de setting
Je weet dat ik dit heel interessant vind, dus wat mij betreft mag je dit vaker doen.

Bedankt voor het interessante filmpje Arjan, ik vroeg me nu al een tijdje af wat die dingen waren bij het lont maar dat is dus vertraging haha.
Vooral dat vond ik even interessant om te weten en dat de kleur ook laat zien hoeveel seconde vertraging die geeft..

Leuk dat je zo een beetje wat verteld op video en zo kan je de opbouw goed van dichtbij kijken.

Back
Bovenaan