Alle vuurwerkliefhebbers op dit forum graag reageren op deze consultatie.

er worden nu ook door vuurwerkhaters deze consultatie gedeeld. zie namelijk meer positieve reacties op een verbod opeens.

We moeten aan de kar blijven trekken, komt nu pas onder de aandacht bij tegenstanders die nu volop reageren.

We denken weer veel te makkelijk dat het nu wel klaar is maar de consultatie sluit pas in februari.

We moeten aan de kar blijven trekken, komt nu pas onder de aandacht bij tegenstanders die nu volop reageren.

We denken weer veel te makkelijk dat het nu wel klaar is maar de consultatie sluit pas in februari.

Mwa ik denk niet dat het zo een vaart loopt met nog 23 dagen. De tegenstanders klappen er echt wel op hoor, die doen echt wel hun best de mond te snoeren van het antikamp. Ben het eens moeten de kar blijven trekken zeker waar maar met 3300+ tegen een verbod tegen nog geen 900 voor een verbod denk ik halverwege volgende week dat de consultatie verdwijnt naar de achtergrond 3 weken is veel voor beide kanten en veel mensen nemen de moeite niet.

Echter denk ik wel dat ze niet alle reacties gaan lezen is onbegonnen werk. Maar gewoon steekproefsgewijs aan de gang gaan en daar een meer of minderheid niet telt eerder advisering ze vragen mee te denken. En ik merk bij diverse tegenstanders die fel tegen het verbod zijn betere argumenten hebben divers. Bij de verbodsmensen is het constant eens, of heel veel over milieuvervuiling, Vuurwerk is niet van deze tijd, fijnstof, huisdieren, wilde dieren, slachtoffers. Hun denken vuurwerk wordt verboden dan hebben ze rust en daar maken ze een blunder, want ze denken ook nog dat er beter gehandhaafd wordt. Bij het antikamp zit geen advisering werkt ook in het voordeel maar constant zelfde riedeltje alsof bij hun de plaat blijft hangen.

Het is hopeloos daar dat veel mensen last van het vroege geknal hebben. Maar consuvuurwerk verbieden is de oplossing. Heel veel mensen reageren uit emotie en snappen het probleem gewoon echt niet. Leven in een utopie.

In feite is het bedoeld voor instanties, bedrijven, gemeentes, hulpverlening. Niet zozeer voor de burger. Maar aan de kar blijven trekken dat moet zeker gebeuren, kan de overheid zien hoe het vuurwerk nog leeft. Ben het verder volkomen met je eens blijf gas geven nog 23 dagen

Tja, het anti-kamp, zoals vuurwerkliefhebber34 het zo mooi verwoord. Ik word alleen al misselijk als ik de argumentatie lees vanuit die hoek:

Sta ik volledig achter. Alleen al voor mijn doodsbange hondje dat zich vast kroop onder mijn kast en het niet meer wist waar ze het zoeken moest. Gewoon voor alle dieren en ook voor onszelf, het is gewoon om gek te worden al dat geknal maanden vooraf.

Tja, het anti-kamp, zoals vuurwerkliefhebber34 het zo mooi verwoord. Ik word alleen al misselijk als ik de argumentatie lees vanuit die hoek:

Dank je wel voor het compliment.

Dat stukje zie ik zo vaak. Het is altijd milieu, dieren of bange huisdieren en vergeet niet het knallen maanden voor oud en nieuw. Maar waar ik me aan stoor dat mensen roepen daar is geldverspilling waar bemoeien ze zich mee waar ik me geld aan uitgeef. Liefhebbers worden weggezet als asociaal terwijl wij juist helemaal niet hard knallen en van siervuurwerk houden. In mijn ogen is het doel al voorbij geschoten ze hebben geen 1 argument dat afwijkt van de rest.

Maar gelukkig blijven de mensen reageren die tegen het verbod is.

Ondertussen ook ingevuld. Ik had te veel tekst, dus moest het maar een insturen als een pdfje. Kijken wat er uit gaat komen.

Back
Bovenaan