Advocaat in de arm wegens smaad en laster.

lbanoa

VWC lid
Waarom neemt de branche niet een advocaat in de arm wegens smaad en laster door de media, iemand die hen kan vertegenwoordigen in talkshows etc.

Het is toch bizar dat de 2 doden door brand in een flat wordt toegeschoven van vuurwerk.
Net zo krankzinnig om een moord of een overval toe te schuiven op een pistool of mes.

Of moet eerst specifiek in het nieuws komen dat het om een wondertolletjes van Leslie ging en Leslie bv dus verantwoordelijk is voor dat er wat wordt ondernomen ?

Kost geld dat snap ik maar er wordt genoeg winst gemaakt lijkt mij en desnoods trek ik mijn portemonnee ervoor.

Hoeft ook niet heel het jaar door maar 2 maandjes iemand in dienst nemen, december tot januari lijkt mij doeltreffend.

De branche vereniging moet altijd al met de pet achter hun leden aanlopen wanneer er weer geld nodig is voor bijv een rechtszaak-en/of geding.

Ze zullen wel willen, maar helaas is niet iedereen aangesloten en houden de meesten graag het geld in eigen zak, hoe groot de belangen voor gezamenlijk gewin ook zijn.

Laatst bewerkt:
Waarom neemt de branche niet een advocaat in de arm wegens smaad en laster door de media, iemand die hen kan vertegenwoordigen in talkshows etc.

Het is toch bizar dat de 2 doden door brand in een flat wordt toegeschoven van vuurwerk.
Net zo krankzinnig om een moord of een overval toe te schuiven op een pistool of mes.

Of moet eerst specifiek in het nieuws komen dat het om een wondertolletjes van Leslie ging en Leslie bv dus verantwoordelijk is voor dat er wat wordt ondernomen ?

Kost geld dat snap ik maar er wordt genoeg winst gemaakt lijkt mij en desnoods trek ik mijn portemonnee ervoor.

Hoeft ook niet heel het jaar door maar 2 maandjes iemand in dienst nemen, december tot januari lijkt mij doeltreffend.

Er waren inderdaad tijden dat de branchevereniging van zich liet horen:http://broekhoff.nl/persbercht-bpn-branchevereniging-pyrotechniek-nederland/

Helaas blijft het de laatste tijd opvallend stil..

Een goede woordvoerder zou wonderen kunnen verrichten inderdaad.

Op dit moment doet Marcel Teunissen dat, na het vertrek van Leo als voorzitter en woordvoerder. Gaat in mijn ogen al een stuk beter, nu ook te lezen in de berichten op bijvoorbeeld de NOS.

Het eerste gewin is kattengespin. De kost gaat voor de baat uit, om maar eens enkele spreekwoorden uit de kast te trekken. De branche moet nu eendrachtig een antwoord formuleren op de hetze. Het is vijf voor twaalf, en nee dat is nu niet positief bedoeld.....

Op dit moment doet Marcel Teunissen dat, na het vertrek van Leo als voorzitter en woordvoerder. Gaat in mijn ogen al een stuk beter, nu ook te lezen in de berichten op bijvoorbeeld de NOS.
Heb ik een bericht/topic daarover gemist? Teunissen bij ons al voorgesteld?

Heb ik een bericht/topic daarover gemist? Teunissen bij ons al voorgesteld?

Ik weet niet of daar een topic over is, maar Leo is wegens gezondheidsproblemen gestopt met de BPN. Hij nam veel hooi op de vork, en heeft daar (terecht) keuzes in moeten maken.

Marcel zet zich al.jaren in voor Vuurwerkcheck en neemt tijdelijk de taken over als woordvoerder van de BPN. Niet als voorzitter, voor de duidelijkheid.

Laat deze advocaat dan ook zaken aanspannen tegen de gekleurde mediaberichten waar een luchtje aan zit. Op het moment heelveel in omloop...

Misschien een reden dat het aan die kant zo stil is( Ik weet het dus niet zeker) dat de vuurwerkbranche heel veel verdient aan shows en aan verkoop in het buitenland? Vast wel iemand hier die hier een antwoord op heeft.

Is de schuld van de bewoners en verhuurders club Vivare. Dat bankstel hoorde daar niet thuis.

Niet van de bewoners want die hebben al een aantal keer aangegeven dat er een bankstel in de hal stond maar daar is dus(helaas) niks mee gedaan. Iemand/iets moet de schuld krijgen en dus is het vuurwerk geworden.

Misschien een reden dat het aan die kant zo stil is( Ik weet het dus niet zeker) dat de vuurwerkbranche heel veel verdient aan shows en aan verkoop in het buitenland? Vast wel iemand hier die hier een antwoord op heeft.

Nee, dit is niet de reden. De importeurs zitten met de handen in het haar. De reden is dat de media niet of nauwelijks iets oppakt vanuit de branche, en ALLES van de tegenstanders. Het is echt waardeloos!

Nee, dit is niet de reden. De importeurs zitten met de handen in het haar. De reden is dat de media niet of nauwelijks iets oppakt vanuit de branche, en ALLES van de tegenstanders. Het is echt waardeloos!

Ja absoluut. Krijg er elk jaar ook steeds meer een gevoel dat er een verbod zal komen en als die er eenmaal is zal het niet worden terug gedraaid denk ik... Aan de andere kant zal de illegale handel een gigantische boost krijgen maar er zal dan toch minder vuurwerk zijn maar nog wel dezelfde overlast en nog erger.

Vind dit een prima idee, smaad en laster is het ook!! BPN al over gemaild?
Ben benieuwd.

Of het een goed idee is weet ik nietmaar ik weet wel dat het de vw branche geen donder kan schelen ze maken zich hard voor een verbod op sommige dingen en bestempelen dat als gevaarlijk om het vervolgens in het buitenland op de markt te brengen. Illegaal spul is levens gevaarlijk dat moet je niet willen en vervolgens maken ze een kopie. Als je ballen dan doe je wat je zegt en ga je niet stiekem in het buitenland geld zitten verdienen ermee.

Wat wille ze nou? Maatjes worden met de tegenstander ofzo? Wat valt daar voor hun te halen ? De branche is nog smeriger dan die handel die in den haag rond hangt.

Hier moet ik toch even op ingaan.. Ik heb dus die brief geschreven naar de media etc en die zijn wel degelijk geïnteresseerd in de andere kant van het verhaal. Ik heb veel contact gehad de laatste dagen met onder andere veel kranten en hart van nederland. Hieraan heb ik ook gevraagd en gezegd dat er te weinig geluid was vanuit onze kant. Hun antwoord was daarop dat er dus te weinig van onze kant afkomt, en dat ze blij waren een keer wat te horen.. Ze willen dus graag de stem van het volk horen, en niet telkens van branche verenigingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er mee eens dat er op dit moment erg veel anti is in de media. Maar ik weet ook niet hoeveel onze kant instuurt naar ze..

Hier moet ik toch even op ingaan.. Ik heb dus die brief geschreven naar de media etc en die zijn wel degelijk geïnteresseerd in de andere kant van het verhaal. Ik heb veel contact gehad de laatste dagen met onder andere veel kranten en hart van nederland. Hieraan heb ik ook gevraagd en gezegd dat er te weinig geluid was vanuit onze kant. Hun antwoord was daarop dat er dus te weinig van onze kant afkomt, en dat ze blij waren een keer wat te horen.. Ze willen dus graag de stem van het volk horen, en niet telkens van branche verenigingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er mee eens dat er op dit moment erg veel anti is in de media. Maar ik weet ook niet hoeveel onze kant instuurt naar ze..

Maar op een enkel klein stukje na kan ik geen berichtgeving vinden, ook niet van HvNL.

Daarnaast is het anders als een liefhebber schrijft, dan wanneer de branche het doet. Er is snel de schijn tegen als je er je centen mee verdiend...

Laat deze advocaat dan ook zaken aanspannen tegen de gekleurde mediaberichten waar een luchtje aan zit. Op het moment heelveel in omloop...

Welkom in Nederland. Daar gaat vriend de advocaat geen verandering in kunnen brengen helaas en gekleurde media en onjuiste berichtgeving gaan helaas niet alleen over vuurwerk maar tot zaken die iedereen aan gaat en wereldwijd spelen.

Back
Bovenaan