Advies

Guusje

VWC lid
Beste VWC bezoekers.

Morgenavond wordt een mooie avond hier in Friesland. Want er worden 2 vuurwerkshows geschoten:

1. Harlingen (visserijdagen)
- Door Dream Fireworks uit Enschede

2. Berlicum (dorpsfeest)
- door Big Smile Fireworks uit Nieuwegein I.s.m. Vuurwerkgigant Franeker.

Het probleem is dat beide shows gelijktijdig worden geschoten om 21.30. Hoewel dicht bij elkaar, is de andere show (net) niet te zien vanaf 1 lokatie.

Welke show zouden jullie bezoeken. Qua lokatie is Harlingen (aan open water) veel mooier. Echter de shows van BSF/VWG zijn altijd er spectaculair (o.a. Tijdens de agrarische dagen in Franeker)

Alvast dank voor het advies

Ik zou voor Harlingen kiezen. Als ik denk aan open water denk ik gelijk aan groter kaliber. En natuurlijk welke het langst duurt :biertje: Anyway geniet ervan!

@BENZ helaas zijn er weinig details te vinden over wat er geschoten gaat worden en hoe lang enzo.

Van FB vuurwerkgigant:

1628EF15-EFE8-4D04-A3D2-7A42BAA9E5DF.jpeg

Idd Berlikum in Friesland, of wel Berltsum in het Fries.

Overigens met de organisatie itt vuurwerkgigant dat de show daar om 22.00 uur begint..

Uiteindelijk naar de show in Harlingen gegaan.
Het was genieten en spectaculair boven het water.
De show bestond voornamelijk uit een wat groter kaliber Shells.
De verdwaalde Startrade heart shell pijlen pasten niet echt binnen de show.

Het was ook prachtig om te zien dat het publiek in zo grote getalen was gekomen om de vuurwerkshow te bekijken. De opkomst was indrukwekkend. Dat geeft aan dat vuurwerk bij velen leeft. Helaas kiezen steeds meer gemeentes in deze regio desondanks voor een laser show.

Iemand toevallig in Berlikum geweest?

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk naar de show in Harlingen gegaan.
Het was genieten en spectaculair boven het water.
De show bestond voornamelijk uit een wat groter kaliber Shells.
De verdwaalde Startrade heart shell pijlen pasten niet echt binnen de show.

Het was ook prachtig om te zien dat het publiek in zo grote getalen was gekomen om de vuurwerkshow te bekijken. De opkomst was indrukwekkend. Dat geeft aan dat vuurwerk bij velen leeft. Helaas kiezen steeds meer gemeentes in deze regio desondanks voor een laser show.

Iemand toevallig in Berlikum geweest?

Ik zou naar Berlikum, het werd toch Harlingen:bonk: omdat daar groter kaliber werd gestookt.

Mooie show inderdaad en de Heartshells vielen niet goed. Wat me wel opviel de enorme dreun die er vanaf kwam. Harder dan de overige shells op dat moment.

Ook de groene blinkers dwarrelen nog voor me ogen, ze kwamen tot aan de grond of het water he!

Goede opbouw met dikke finale shot. Die gouden shells waren enorm dik!

Op de terugweg (A31 volgens mij) naar leeuwarden de show van berlikum nog deels kunnen zien haha, die begon een half uur later dan Harlingen.

Mooie show inderdaad en de Heartshells vielen niet goed. Wat me wel opviel de enorme dreun die er vanaf kwam. Harder dan de overige shells op dat moment.

Dat vonden wij ook opvallend. Vooral om dat die heartshells maar 3 inch zijn en het kaliber van de andere Shells veel groter.

Inderdaad die laatste Shells waren indrukwekkend. Het goud haalde het wateroppervlak.

Back
Bovenaan