82 kilogram vuurwerk in kofferbak in Leiden

82 kilogram vuurwerk in kofferbak in Leiden

LEIDEN - Agenten in burger hebben zaterdag in Leiden 82 kilogram vuurwerk in de kofferbak van een auto gevonden. Het vuurwerk is in beslag genomen.
De verdachte had ruim 1000 euro voor het vuurwerk betaald. In Nederland mag je maximaal 25 kilogram vuurwerk in je bezit hebben.

Bron: Omroep West

:frusty:

Dit vindt ik toch wel een echte naai streek van die agenten hoor. Koop je legaal vuurwerk bij een vuurwerkwinkel is het nog niet goed...

Wouw echt een van de zieligsste acties die ik heb gehoord in 2013.

Wilt de VWC-member zich even melden??? ik ben benieuwd hoe dit afloopt en wat ermee gedaan word, mag het nog opgehaald worden , of word dit vernietigd?

eigen volk naaiers.

Snap ook niet waarom iedereen zijn foto's nu al online zet! Je mag Max 25 kilo zo maak je het nog makkelijker voor de politie ;) en nee ik ben geen heilig boontje ik heb ook meer dan die 25 echter heb ik nu de luxe van een bunker :)

Regels zijn regels, en wat zíjn ze achterhaald en kinderachtig..vooral als het wordt uitgevoerd. Chagrijnig om z'n weekenddienst na Kerst zeker?

Wauw dit is echt vies.
Legaal vuurwerk.
Zo te zien erg fanatiek en dan alles kwijt heel vies.
Neem je geen illegaal pakken ze je legale af.

Snap zowiezo niet waarom die 25kilo regel er nog is..
Dat mogen ze ook wel weer opschoeven naar de 75kg met het vuurwerk van tegenwoordig...

maar die regel is ook krom. Stel jij haalt vuurwerk voor een buurtfeest? Hoe moet je dat dan oplossen?

Snap zowiezo niet waarom die 25kilo regel er nog is..
Dat mogen ze ook wel weer opschoeven naar de 75kg met het vuurwerk van tegenwoordig...

Eens, 25 kg is veel te weinig. Ik snap die hele regel van het gewicht toch al niet zo, volgens mij is de hoeveelheid kruit van belang en niet het gewicht van een hele cake.....

Ja jongens met illegaal vuurwerk staan de meeste ook voorop met opslag gevaarlijk dit en dat

Legaal en illegaal scheelt zich op de knallers bijna niets meer. Dus ook dit heeft te maken met veiligheid. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n huis afbrand met 82 kilo vuurwerk erin.

O wacht... Nu is het legaal vuurwerk en dan mag er in eens niet meer op de wet gecontroleerd worden?

Ja jongens met illegaal vuurwerk staan de meeste ook voorop met opslag gevaarlijk dit en dat

Legaal en illegaal scheelt zich op de knallers bijna niets meer. Dus ook dit heeft te maken met veiligheid. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n huis afbrand met 82 kilo vuurwerk erin.

O wacht... Nu is het legaal vuurwerk en dan mag er in eens niet meer op de wet gecontroleerd worden?

Oneens, zoals hier boven al wordt gezegd is de 25kg regeling achterhaald. Je kan hem wat mij betreft tot ontelbaar veel kg's opschroeven maar dan nog zou ik dat achterhaald vinden. Het gewicht komt door de klei en niet het kruit. Ik vind dus dat aan het kruit een maximum gesteld moet worden. De regeling zoals die nu bestaat zegt helemaal niks over het gevaar.

Erg sneu voor deze jongen en een totaal verkeerd signaal van de politie. Illegaal vuurwerk een halt toe roepen en nu ook legaal vuurwerk in beslag nemen. OK het is teveel maar zoals ik hierboven al zei zegt deze regeling helemaal niks en daar is deze beste jongen nu het slachtoffer van. Hij zal niet voor niks zoveel legaal vuurwerk hebben gekocht. Volgend jaar kan hij net zo goed illegaal vuurwerk gaan kopen....

Oneens, zoals hier boven al wordt gezegd is de 25kg regeling achterhaald. Je kan hem wat mij betreft tot ontelbaar veel kg's opschroeven maar dan nog zou ik dat achterhaald vinden. Het gewicht komt door de klei en niet het kruit. Ik vind dus dat aan het kruit een maximum gesteld moet worden. De regeling zoals die nu bestaat zegt helemaal niks over het gevaar.

Ja dat geldt ook voor illegaal vuurwerk en wat is het verschil tussen een Crackling Chry van Zena België en een Nederlandse waaier?

Net zo min als zwaarder professioneel vuurwerk. Meestal is ook karton en klei. De strekking is dat mensen het verpesten voor onze mooie vuurwerkhobby maar mensen die zoveel vuurwerk kopen dat ze hun huis op een bom zetten(legaal of illegaal) zetten onze geliefde hobby ook niet in een goed daglicht vind je wel? Regels zijn regels, regels omtrent knal vuurwerk zijn ook achterhaalt

Ik vind dat hier met 2 maten gemeten wordt. Er zijn nu eenmaal wetten en daar behoor je aan te houden. 25 kilo is bruto dat is zo bepaald. Ik zie het verschil niet tussen iemand die te vroeg afsteekt wat op dit forum totaal "undone" is. Want daarmee verpest je de hobby dan mensen die voor 150 kilo vuurwerk opslaan in een huis? Dat moet dan net zo goed ook "undone" zijn. Valt me vaker op dat mensen de wetten en ideeën zo allemaal buigen dat het in hun straatje past.

We geven met ze alle vuurwerk een slechte naam

Back
Bovenaan