68-jarige man ernstig gewond geraakt door vuurwerk

TBM09

VWC lid
HOORN - De 68-jarige Johan van Doorn uit Hoorn is woensdagavond ernstig gewond geraakt toen er vuurwerk door het raam in zijn binnen werd gegooid. De man zat rustig televisie te kijken toen hij werd opgeschrikt door een harde knal.

Plotseling stond zijn hele woonkamer vol rook, meldt RTV Noord-Holland. In de kamer zag Johan iets liggen wat in brand stond. De Horinees, die niet wist dat het vuurwerk was, besloot het op te pakken en naar buiten te gooien, maar het vuurwerk ontplofte in zijn hand. „Mijn eerste gedachte was: mijn hand ligt eraf.”
Van Doorn rende naar buiten om de daders te achterhalen, maar zag niemand op straat. Toen hij naar zijn hand keek, zag hij een groot gat in zijn duim, die later gebroken bleek. Drie van zijn vingers zitten in het verband en er zit een gat in de palm van zijn hand.

De laffe actie is vermoedelijk gefilmd door bewakingscamera’s van een winkel in de buurt. De politie hoopt de dader(s) aan de hand van de beelden snel te kunnen arresteren. „Het is een aanslag op je leven, zo denk ik erover”, aldus de flink geschrokken Horinees
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/26570966/__Laffe_aanslag_met_zwaar_vuurwerk__.html

Jongens......waar gaat het heen in dit land.

Klinkt misschien drastisch maar ik hoop dat de dader op beeld staat en deze gesnapt word.
Dan graag beide handjes voorzien van dezelfde knaller als gebruikt en een ducktapje erom.:mad:

Gr
Marchel

Achterlijk volk, achterlijk vuurwerk. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het om een Cobra-6 (of iets vergelijkbaars) gaat, gezien de omschrijving. Vuurwerk dat naar mijn idee geen vuurwerk is, maar een gevaarlijk explosief dat totaal geen meerwaarde heeft in de vuurwerktraditie. Deze meneer mag nog blij zijn dat hij zijn vingers, zicht en gehoor nog heeft. Dit is niets minder dan een zware mishandeling met blijvend letsel als gevolg, hopelijk zijn de straffen er ook naar.

Hoop dat deze gestoorde gekken gepakt worden en flink gestraft worden. Helaas neemt dat het letsel en de evt trauma van meneer niet weg..

Nooit gehoord van de term Horinees. Maar echt gewoon de daders verbannen naar een gevangenis waar ze elke nacht worden wakker gemaakt door een paar 100 grammers. Dat zal ze leren.

Wat een kansloze gasten, keihard straffen zodra ze gepakt zijn.

Wat mij betreft geen taakstraf en/of een geld boete maar op dit soort zaken gewoon 3 jaar de cel in.

Wellicht leren ze het dan af; hersenloze idioten.

Die gasten wil je toch persoonlijk periodiek met een honkbal knuppel onder de ballen slaan.

idioten echt die verdienen ook niet beter dan een pak rammel.Dat ze in iedergeval de komende maanden door een rietje kunnen eten.

misschien achterdochtig, maar ik vind het een vreemd verhaal.
er knalde iets in zijn huis wat door een raam werd gegooit.
vervolgens knalt het een 2e keer toen hij het op pakte?
gat in zijn duim en een regel verder gat in zijn hand? (en ja ik heb de foto gezien)
meneer Van Doorn uit Hoorn...
Telegraaf;)

mocht het verhaal daadwerkelijk zo zijn, dan hoop ik dat er beelden van zijn om die minne honden op te pakken en aan te klagen voor 'poging tot moord' !!!

Back
Bovenaan