23-10-2010 Heerenveen

scootflyer

VWC lid
Op de borden aan de kant van de weg zag ik dat er op 23 oktober een vuurwerkshow is in Heerenveen. Ik kan echter geen verdere informatie hierover vinden. Weet iemand op het forum hier iets meer over? Tijdens die datum is er wel de najaarskermis in Heerenveen.

Locatie: Burgemeester kuperusplein (verder kan ik er ook niks over vinden) weet je ook een tijdstip scootflyer?

Nee helaas, dat maakt het ook zo lastig.
Ik vraag me af hoe ze dat op het Burgemeester kuperusplein gaan doen, als daar ook de kermis staat, blijft er niet veel ruimte over om ook nog een vuurwerkshow te geven en eromheen staan aan drie kanten gebouwen en aan de andere kant een weg met daarachter gebouwen.

Alle info is welkom!

Voor zover nu bekend zal er inderdaad een show plaats vinden op de kermis.
De jaarlijkse najaarskermis mag enkel de helft van het Kuperusplein innemen, ik vermoed dat de andere helft voor vuurwerk gebruikt kan worden. De vraag blijft of parkeren toegestaan is deze dagen? Betreft de ruimte valt het wel mee.
Met betrekking tot het tijdstip is nog niets over vrijgegeven, voor zover ik weet. (ik ben zelf wonend in H'veen)
Ik ga er in ieder geval proberen achter te komen ;)

Bij deze kan ik melden dat er zaterdag avond om 21:45 uur een vuurwerkshow plaats zal vinden op het Burgemeester Kuperusplein!

Tijdens de kermis is er op zaterdag 23 oktober om 21.45 een spectaculaire vuurwerkshow, de show vind plaats op het stukje bouwgrond wat ligt tussen de Europalaan,Engelenstraat en de Coehoorn van Scheltingaweg, dit is ongeveer 100 meter vanaf het BK Plein waar de najaarskermis gehouden wordt..
Op woensdag 27 oktober zal clown Desalles een optreden geven op de kermis en donderdag 28 oktober is er een “eurodag” m.u.v. de Booster.

De openingstijden van de kermis zijn:

Zaterdag 23 en zondag 24 oktober van 14.00 tot 24.00 uur.

Maandag 25 t/m woensdag 27 oktober van 14.00 tot 23.00 uur.

Donderdag (Eurodag) 28 oktober van 14.00 tot 22.00 uur.

Nou, ik dacht dat, dat in eerste instantie niet door zou gaan qua weer, maar ik had daar niks over kunnen vinden op internet.
Vlak voor 21.45 maar heen gegaan,lopend ,vlak bij huis dus daar aangekomen ging het wel door.
Het duurde in totaal zo'n kleine 7 minuten, was wel mooi emet vrij harde burstknallen en redelijke boeketten maar waar ze nou zeiden op dat het zo'n spectacuraire show was? Nou nee, vond ik niet echt.
Kortom, leuk om weer eens een show-tje mee te maken.
Heb het wel gefilmd maar dat was met mijn mobiel , wel redelijk beeld maar zo mooi nou ook weer niet. Dit bespaar ik jullie maar en kunnen beter even op de beelden van Vuurwerkbieb wachten, want die zijn vast beter dan die van mij.

Ik sluit me bij bovenstaande aan.
Leuk showtje, maar zeker niet spectaculair. Wat me overigens wel opviel was dat er enkele schoten over de menigte geslingerd werden, of dit nou door de wind kwam?
Heb de show zelf ook gefilmd, met mobiel, beeld is redelijk dus wie weet plaats ik um hier nog (het begin mist overigens).

Kortweg; leuk dat er weer eens iets aan gedaan wordt!

vuurwerkbieb.nl @ Heerenveen 23-10-2010

vuurwerkbieb.nl @ Heerenveen 23-10-2010

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

door de regen heb ik dit keer onder een paraplu gefilmd vanuit de hand, dus iets minder stabiele beelden dan normaal via statief. Maaaaaaar wel met splinternieuwe Sony Nex-5 cam dus de beeld en geluidskwaliteit moet stukken beter zijn dan normaal. :wink:

Het was een show met inderdaad harde burstknallen en wel actie / pompwerk , maar zonder enige "lijn" (maar goed dat is wel op het filmpje te zien) :D

Is dit Wagenvoort?
Ik zag namelijk ook een Oranje Boven voorbij komen en volgens mij hebben ze daar nog een paar van....

Goede cam trouwens met mooie kleurweergave, alleen filmde je misschien nog met een tandje teveel licht in je lens. Thanks for filming!

Mij viel precies hetzelfde op...ik zag ook veel marijn vuurwerk en dacht ook al gelijk aan wagenvoort....

en bedankt voor je reactie over de cam....ik had em net een paar uur en filmde dit keer op de nachtstand...ik zag ook al iets teveel licht op beeld haha, maar de kleuren komen gelukkig wel goed over en zelfs de moeilijke kleur zoals goud. Als iemand tips heeft over een perfecte camerainstelling hoor ik het graag.

en graag gedaan ik film zoveel ik kan :wink:

Is dit Wagenvoort?
Ik zag namelijk ook een Oranje Boven voorbij komen en volgens mij hebben ze daar nog een paar van....

Goede cam trouwens met mooie kleurweergave, alleen filmde je misschien nog met een tandje teveel licht in je lens. Thanks for filming!

als het maar 7 min was hadden ze misschien iets rustiger kunnen schieten
10 min was denk ik minder rommelig
zat nu weinig lijn in
maar is altijd leuk om te kijken

Back
Bovenaan