Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
22/09 Informatie avond over angst voor vuurwerk bij honden (Venlo)
Hagerhofweg 2a Venlo. Ieder jaar weer zijn er talloze honden bang voor vuurwerk. Angst, stress, paniek als de tijd van het nieuwjaarsfestijn weer aanbreekt. Deze honden gaan door een hel. Hoe gaan we hier mee om? Hoe verminderen we de stress? Moet ik een tabletje van de dierenarts gebruiken, of is er een andere mogelijkheid? Door tijdig met een aangepaste training te beginnen, is het mogelijk de angst te verminderen. Soms zelfs weg te nemen.
Mooi verhaal vind ik dit altijd. Het verschilt echt enorm per hond en het is maar net hoe je als baas/gezin met de vele knallen om gaat (honden zijn nogal sensitive als het gaat om nonverbale communicatie en emoties ed).
Onze hond (een blonde labrador) heeft met dit alles totaal geen moeite, nooit gehad ook. Het is maar net hoe de baas er op reageert. Als ik na het horen van een forse knal/cake 'gillend' naar het raam ren heeft de hond net zo veel moeite om zich in te houden. Meestal rennen we dan samen al herrie makend naar het raam .
Op oudjaarsdag geeft hij geen kick, ook op 00:00 niet. Sterker nog hij zit gewoon in de deuropening (niet buiten in de verband met de veiligheid) en kijkt rustig om zich heen als om klokslag 00:00 de remmen los gaan. Uiteraard wordt er bij de zwaarste knallen wel eens een geblaft (dat doet de baas immers ook) maar over het algemeen valt het reuze mee.
En dan te bedenken dat de hond van de buren het hele huis afbreekt na het horen van een knal haha, arm beest .