2.000 kilo illegaal vuurwerk ontdekt in Hengelo (Ov).

Potige_smurf

VWC lid
HENGELO – De politie heeft zaterdagmiddag in een garagebox aan de Parallelweg SS in Hengelo ruim 2000 kg illegaal vuurwerk in beslag genomen. Ook werd een nepvuurwapen aangetroffen. Een 27-jarige Hengeloër is aangehouden, op dit moment wordt hij verhoord.

Volgens politiewoordvoerster Chantal Westerhoff was er sprake van een levensgevaarlijke situatie. “Het vuurwerk lag op zes pallets, midden in een woonwijk. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Zo’n hoeveelheid vuurwerk kan een gigantische explosie veroorzaken met heel verstrekkende gevolgen.”

Hennepkwekerij
In dezelfde woning is vanmiddag een kleine hennepkwekerij aangetroffen. Ook werd er een (nep) vuurwapen ontdekt in het huis. De politie vat het op Facebook als volgt samen: "Al met al is het een fijn gegeven, dat er weer een hele hoop illegaal en gevaarlijk vuurwerk uit de handel is gehaald. Wellicht scheelt dit weer een beetje overlast en risico op ongewild letsel."

Anoniem
De politie stuitte na onderzoek op de opslag van illegaal vuurwerk, dat zaterdag aan het einde van middag is afgevoerd met een speciale vrachtwagen van de dienst Domeinen van de rijksoverheid. Westerhoff roept mensen op die op de hoogte zijn van illegaal vuurwerk dat te melden aan de politie. “Dat kan ook anoniem.”

https://www.tubantia.nl/home/2-000-kilo-illegaal-vuurwerk-opgerold-in-woonwijk-hengelo~a9369a97/

Kometa, jammer. Gewoon veilig en mooi siervuurwerk. Die met touw handvaten zal de 7905 wel zijn als ik het uit mn hoofd nog goed herinner :D

Zonde van dit prachtige sier vuurwerk! niks mis mee wat er staat. alleen een beetje veel op een niet zo fijne locatie :p

Maar even eerlijk wat doet de politie ermee? Vernietigen is toch pure onzin. Dit siervuurwerk is prima te gebruiken..

Maar even eerlijk wat doet de politie ermee? Vernietigen is toch pure onzin. Dit siervuurwerk is prima te gebruiken..

Tja, idd zijn allemaal Prof bakken zo te zien, ze zouden dit gewoon door moeten zetten naar een Pyrotechnisch Bedrijf etz, het vervoer en vernietigen ervan heeft veel meer om handen en omkosten.

Ik denk dat ze het gewoon terug verkopen aan de fabriek. Is niks mis met het vuurwerk inderdaad.. vroegah werd er inderdaad veel weggestopt. Ik denk dat dat in deze tijd grotendeels moeilijker wordt, al gebeurd het sowieso nog steeds. Niet alleen met vuurwerk natuurlijk ( was geloof ik een jaar geleden nog op het nieuws wat er allemaal voor schandalen gebeuren bij de politie ). Achja, de hoeveelheid is natuurlijk veel te veel. Maar de producten zelf zijn gewoon super veilig en is helemaal niks mis mee! Ik heb liever buren met zulke blokken in de straat dan dat ze met cobra's staan te smijten.

Back
Bovenaan