17-jarige zwaargewond door vuurwerkongeluk

SVENiX

VWC lid
Een 17-jarige jongen uit Apeldoorn is maandagavond zwaar gewond geraakt toen een stuk illegaal vuurwerk in zijn hand ontplofte. Waarschijnlijk moet hij één of twee vingertoppen missen, meldt de politie dinsdag.

De jongen stond op zijn balkon, toen een nitraat in zijn hand ontplofte. Hij had er binnen nog een paar liggen. Het is nog niet duidelijk hoe het ongeluk kon gebeuren.

Ben ik de enige die dit artikel vol ongeloof leest? -Ten eerste moet zeventien voluit worden geschreven- Sinds wanneer is het verliezen van twee vingertoppen een zwaar ongeluk? Dagelijks gebeurd dit op vele werkvloeren, dagelijks vallen er doden door auto ongelukken en ander soort ongelukkigen. Maar het is ontzettend triest dat medium door dit soort publicaties, de groep vuurwerktegenstanders feller maakt en 'opstookt' Waarom is dit nationaal nieuws?

Een prachtig voorbeeld van trieste propaganda :mad:

nou als een jongen van 17 twee vingertoppen moet missen is dat wel redelijk heftig.
Ik deel daarom niet de mening met je dat dit propaganda is.

Sorry hoor, maar die jongen is voor zn leven getekend en zal altijd last houden van het missen van 2 vingers! Vind het dan ook wel een zwaar ongeluk, en logisch dat het zo omschreven is.

En als je twee vingertoppen moet missen, kan het dus ook nog zo zijn dat de rest van zijn hand wel te redden blijkt, maar flink kapot is. Absoluut geen propaganda in mijn ogen, dit is gewoon heftig voor iemand, zeker zo jong.

Sowieso niet handig om dat spul vanaf je balkon af te steken...vind het eigenlijk gewoon asociaal.

Ik snap dat het heftig is, en die jongen voor het leven getekend is, maar zoveel (zwaardere) ongelukken komen niet in de medium, waarom dit dan wel? Ook wil ik het gebruik van illegaal vuurwerk niet goed praten. Maar de telegraaf heeft een hekel aan vuurwerk, alle reacties die ik (geschreven volgens de regels) schrijf om te proberen om een positieve draai te geven aan vuurwerk worden gewoon keihard afgewezen. Medium proberen mensen gewoon op te zetten tégen vuurwerk, en dat vind ik zo jammer..

Ben blij dat er bij staat dat het om een stuk illegaal vuurwerk gaat. Wel ontzettend triest voor deze jongen, getekend voor het leven, daar misschien een onbezonnen actie.

Ten eerste is het niet leuk dat het gebeurd is. Ten tweede ben ik bekend met nitraten en moet zeggen dat,al zou hij het stuk vuurwerk aan het eind van het lont hebben aangestoken dat er nog steeds een vertraging is. Lijkt mij een gevalletje Russische roulette. Maar goed ook ik kan het fout hebben. Vuurwerk opzicht is veilig diegene die het afsteekt maakt het onveilig.

Back
Bovenaan