14-jarige verliest hand door vuurwerk

Tja geen andere woorden voor dan: eigen schuld dikke bult. Veelste jong om al met zulke knallers te lopen, zien nergens gevaar in.

Daar gaat zijn toekomst.

Verdorrie dit zijn toch weer de mindere berichten om te vernemen en ongeacht dat hij misschien met zijn vingers van zoiets af had moeten blijven gun je dit niemand, zijn leven ligt nu al in puin en dan te bedenken hoe zijn ouders zich voelen :(

14 jaar dan moet je toch wel beter weten? Binnen afsteken, lontje eruit halen, opnieuw aansteken.

Klinkt niet bijster slim. Dit gun je niemand maar dit soort berichten moet een vuurwerkfan niet aanspreken. Het heeft niets te maken met het vuurwerk maar een domme jongen die stoer wilde zijn. Die 5-1 overwinning zal die nog lang heugen.

En wat betreft de ouders? 23 uur was de wedstrijd voorbij en dan loopt die nog in een frituur? Waar waren zijn ouders? Hard gefaald die ouders

Zeer ***lig als dit je overkomt, maar ook zo oliedom zeg... Hij zal wel wat te veel biertjes op hebben gehad ofzo, anders kan ik me niet voorstellen dat je zo iets doms kunt doen...

Je bent een rund...

Best normaal, ik probeer ook altijd vuurwerk af te steken in een snackbar..... dus.....

Ik weet niet waar het fout ging in die bovenkamer van die jongen, maar ik lees een opeenstapeling van domme acties en fouten. Het is dan vragen om problemen. Ik ben blij dat in het bericht van de NOS nadrukkelijk benoemd wordt dat het gaat om ILLEGAAL vuurwerk, dan is dat ook weer duidelijk.

Best normaal, ik probeer ook altijd vuurwerk af te steken in een snackbar..... dus.....

Ik weet niet waar het fout ging in die bovenkamer van die jongen, maar ik lees een opeenstapeling van domme acties en fouten. Het is dan vragen om problemen. Ik ben blij dat in het bericht van de NOS nadrukkelijk benoemd wordt dat het gaat om ILLEGAAL vuurwerk, dan is dat ook weer duidelijk.
Wel duidelijk!!maar zeker contraproductief voor onze vuurwerk traditie:shocked::thumbsdown:

kijk regering dit doet dus illegale zooi.......waar u allen weinig tegen wil doen.....als ie een kanonslag in zijn hand had gehad dan had ie pang gedaan...geschrokken misschien maar niks aan de hand(leuke woordspeling).
blijft natuurlijk erg wat er gebeurd is.

Gewoon geen vuurwerk met korte lont aansteken, geen idee wat er in ze hand geknalt is, maar me hand is me meer waard dan een simpel nitraatje (bijvoorbeeld) met een tekort lontje, dan gooi je die toch gewoon weg.
En je hoeft niet de snackbar eigenaar te blamen op het feit dat die het niet af heeft kunnen pakken.
Er wordt na zo'n wedstrijd belachelijk veel vuurwerk afgestoken, ook hier.
Dan kan je toch niet bij iedereen die wat vuurwerk af wilt steken het maar af gaan pakken want ow, straks gaat het fout. Dit had net zo goed op oudjaarsdag kunnen gebeuren.
Das pech, hand weg.

Waarschijnlijk een stuk vuurwerk dat eerder niet is afgegaan, vandaar het te korte lontje!?
Heel erg voor de jongen. Maar hoe kan je dat proberen vanuit je handen aan te steken.
Echt verschrikkelijk.
Illegaal, stunten en onvoldoende kennis zijn hier de oorzaken van het drama.
Hopelijk wordt onze vuurwerktraditie hier niet verder door beschadigt.
Dit soort incidenten valt de legale vuurwerkhandel niet te verwijten.

kijk regering dit doet dus illegale zooi.......waar u allen weinig tegen wil doen.....als ie een kanonslag in zijn hand had gehad dan had ie pang gedaan...geschrokken misschien maar niks aan de hand(leuke woordspeling).
blijft natuurlijk erg wat er gebeurd is.

En als een legale cake in iemand zijn gezicht ontploft gebeurd er niks natuurlijk?
Ongeacht of het legaal of illegaal is, nog steeds zijn eigen domme schuld

Waarschijnlijk een stuk vuurwerk dat eerder niet is afgegaan, vandaar het te korte lontje!?
Heel erg voor de jongen. Maar hoe kan je dat proberen vanuit je handen aan te steken.
Echt verschrikkelijk.
Illegaal, stunten en onvoldoende kennis zijn hier de oorzaken van het drama.
Hopelijk wordt onze vuurwerktraditie hier niet verder door beschadigt.
Dit soort incidenten valt de legale vuurwerkhandel niet te verwijten.

Dit is juist de schuld van strenge handhaving. Was dit niet geweest had de jongen het a niet geboeit het mocht en B gewoon verkrijgbaar waardoor weigeraars geen waarde hebben. Nu had het kennelijk zoveel waarde om hem nog eens af te steken

Wat ook erg is, maar ik twijfel of jullie daar mee eens zijn, is dat er dus een 'volwassene' hem heeft verkocht/aangeboden aan een 14-jarige! Ik denk dat dit soort vuurwerk niet voor kinderen van 14 bestemd is. Als ik dit spul zou verkopen zou ik het alleen aan volwassenen verkopen. Wat zij er dan mee doen is voor hunzelf, maar niet direct aan minderjarigen!

Wat een rund dat ie met vuurwerk stunt. Nee,even zonder dollen. Het zal je kind maar wezen.
Ik moet er niet aan denken dat die van mij dit zou overkomen. Je kan helaas niet overal bij zijn maar toch. Ouders zouden toch wel een beetje moeten weten hoe hun kinderen in elkaar steken.Zeker in de euforie zoals afgelopen vrijdagavond.
Toch blijft dit hoe je ook went of keert een ongeluk (en die zit maar al te vaak in een klein hoekje) met helaas grote gevolgen voor het slachtoffer en zijn naaste familie. Ik wens hun dan ook veel sterkte de komende tijd.

Wat ook erg is, maar ik twijfel of jullie daar mee eens zijn, is dat er dus een 'volwassene' hem heeft verkocht/aangeboden aan een 14-jarige! Ik denk dat dit soort vuurwerk niet voor kinderen van 14 bestemd is. Als ik dit spul zou verkopen zou ik het alleen aan volwassenen verkopen. Wat zij er dan mee doen is voor hunzelf, maar niet direct aan minderjarigen!

ik denk dat je het niet tegen kunt houden. De meeste handelaren willen geld verdienen. Ik zelf zou dit niet aan een kind geven. Onder geen beding. Maar stel dat ik het verkoop aan een volwassene die hier anders over denk of die er veel geld mee kan verdienen? Daar heb je geen controle op.
Ik zelf zou het liefst zien dat het helemaal uit het straatbeeld verdwijnt. GEwoon helemaal niet meer.
Maargoed ik denk dat dit ook een utopische gedachte is.
greetzz

Back
Bovenaan