10:00 opening!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Helaas laat de regelgeving het al een aantal jaren niet meer toe om vanaf 10:00 te stoken, echter blijven de foto's en films van het overdag stoken voor velen dé oud & nieuw sfeer uitstralen. Let wel, enkel Nederlands consumenten vuurwerk!

Ondanks dat de regelgeving het niet meer toe laat is dit, het ene jaar wat meer dan het andere, nog steeds de start van de dag.
Dan merk je ook altijd dat er een hoop liefhebbers in de stad wonen. Het rommelt en knalt altijd nog wel om 10:00. Even luisteren en dan zelf een blokje.

Toen het wel nog mocht hadden we altijd mooie projecten, in de piektijd van de hobby.

Door de verboden van de afgelopen 2 jaar flink wat cat1 gekocht. Hier overdag mee staan stoken met de stookmaten. Ook werd er zeker wat cat2 gestookt. Maar de lol en plezier in het overdag stoken is echt weer helemaal terug, en dat gaan we er dan ook zeker inhouden.

Vroegâh, toen er om 10:00 in ieder dorp en stad een orkaan van geluid kwam, dat je vanaf 09:00 al tasjes voorbij zag lopen met rotjes/singleshots/grondbloemen/babypijlen... die goede ouwe tijd hebben we afgelopen 2 jaarwisselingen deels laten herleven met Cat-1 vuurwerk. Schitterend, hoewel de sfeer van de menigte die rondstruint afwezig was.

Verder is en blijft 10:00 toch vaak wel een mooi moment dat we altijd even gebruiken voor iets kleins te stoken, gewoon om 't gevoel er in te houden.

Na de beslissing dat we niet meer om 10.00 mochten stoken ben ik wel doorgegaan met overdag stoken, alleen een traditioneel 10.00 project heb ik nooit meer gedaan. En zo vroeg stoken ook niet meer eigenlijk, ik merkte dat er wel een gedoging was bij ons maar dat mensen wel sneller geneigd waren om te zeggen 'je mag nog niet stoken hé'. En dan de afgelopen 2 verbod jaren heb ik overdag ook niet gestookt. Ik ben blij dat categorie 1 vuurwerk bestaat, vooral voor de kinderen en om op die manier de traditie bij kinderen er in te houden. Maar ik ga niet accepteren dat ik daarmee ga stoken overdag, dan heb ik liever niks. Wel zonde, het 10.00 moment was echt iets magisch en iets wat ik voor altijd blijf koesteren. Vanaf dat moment ging je helemaal los en was er een totale gedoging altijd en niemand die kwam zeuren.

10:00 uur project was altijd een vaste prik, na het wijzigen van de afsteektijden ook nog meermaals gedaan. Echter nu met totaalverboden helaas niet meer.

Afgelopen jaren niet echt meer gedaan, maar dit jaar is het voornemen er wel om om 10:00 even wat kleine spulletjes af te steken. Om gezeik te voorkomen gewoon kleine dingen zonder knal of crackling, dus ik denk lekker wat grondbloemen, fonteintjes, tolletjes, misschien een paar stinger bees, en dan om het af te sluiten twee Ghost Kings tegelijkertijd. Het stelt niet veel voor, maar is toch wel lekker voor de sfeer. Ik heb er al helemaal zin in!

Doosje knalerwten all at once word mijn 10 uur opening, gezien de huidige vw prijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan