1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In dit topic kun je vertellen hoe je je precies voelt nu oud en nieuw net achter de rug is, je je vuurwerk hebt gestookt en na geslapen te hebben nu weer wakker bent.

Afgelopen jaar voor het eerst sinds jaren een dip gehad. Het was zo geweldig mooi, alles klopte. Veel vuurwerk, mooie groep mensen waar we het mee hebben gevierd, hele voorbereiding en aanloop was geweldig. Wellicht mee te maken dat de 2 jaren daarvoor anders waren dat ik nu weer eens last had van een vuurwerk dip.

De dagen erna altijd een beetje een leeg gevoel, maar door de ontlading van de dag ervoor wel weer ruimte om normaal te eten :p

Een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant nagenieten van al het moois, filmpjes kijken en terugkijken naar een mooie periode. Van de andere kant ook een soort van kater en het gevoel dat het weer een jaar duurt voordat het weer zover is. Het opruimen helpt ook niet om de kater te verzachten maar ook dat heeft nog wel wat als je een hoop producten nog eens in je handen hebt, terugdenkt aan het afsteken van de producten en in je hoofd al begint met het lijstje van producten die je zeker weer gaat kopen of juist niet.

De dip is er gelukkig al jaren niet meer. Weet nog wel vroeger dat ik in een diepe put zat met de gedachten van hier kom ik voorlopig niet overheen hahaha. Nu is het prima, leuke tijd gehad op naar Fallas.

Vroeger vond ik deze dagen verschrikkelijk. Een gevoel van leegte, dat ik dan ook nog eens de hele dag mee mocht zeulen terwijl we de hele familie afgingen om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Al jaren heb ik geen negatief gevoel meer de eerste dagen na de jaarwisseling. Het was mooi en ik heb ervan genoten. En we gaan dan weer gezellig door, want er zijn nog veel andere mooie dingen om naar uit de kijken naast vuurwerk.

Vroeger was het echt drama, dagen lang echt slecht van te pas. Wat een leegte en naar gevoel. Tegenwoordig stukken minder gelukkig, al blijft het balen dat alles weer voorbij is enzo, maar het gewone leven begint dan ook weer snel.

Ik vind de hele maand januari afschuwelijk! Alle gezelligheid van de december is dan voorbij en januari heeft eigenlijk helemaal niks te bieden...

De dip is er gelukkig al jaren niet meer. Weet nog wel vroeger dat ik in een diepe put zat met de gedachten van hier kom ik voorlopig niet overheen hahaha. Nu is het prima, leuke tijd gehad op naar Fallas.

Uitkijken naar Fallas scheelt zeker ja. Je kunt direct door met aftellen:yes:

Het uitkijken naar fallas heeft hier de afgelopen jaren dusdanige vormen aangenomen dat de 31 bijna een verplicht nummertje werd. Sindsdien de focus meer gericht op kwaliteit vs. kwantiteit en compounds vs los zodat ik ook op de dag zelf een stuk gezelliger ben.

De 1e is het vaak wat uitbrakken, een lange ronde met de hond lopen, de rotzooi rond de stookplaats bij vrienden opruimen en daarna naar huis om verder uit te brakken..

2 januari gaat de focus volledig op de Crida en het in kaart brengen van showtjes voor de slotweek

Geen enkele dip, het goede gevoel blijft nog even hangen. In de middag altijd een lange dienst in op werk op 1 januari. Die dag is meestal rustiger dan thuis dus nog even nagenieten.

Ik wil er nog ff niet aan denken. Ik haat 1 januari. Het enige fijne eraan is dat het nog maar 364 of 365 dagen tot O&N is.

Afgelopen jaar eigenlijk best relax. Genoten van de jaarwisseling. Geen echte dip, het nagenieten voerde de boventoon.

Altijd lastig dat gevoel te beschrijven, maar de laatste jaren is het wel wat beter te doen. Uitkijken op een geslaagde jaarwisseling en het normale ritme weer oppakken na die doldwaze decembermaand. En daarna, de focus weer op Fallas!

Vroeger een mega dip, in de tijd dat je dan verder alleen het forum had en ik niet naar Fallas ging. Nu dus met Fallas in het vooruitzicht heb je eigenlijk de 1e 3 maanden sowieso geen dip en daarna is het nog nagenieten van Fallas en alweer een beetje langzaam aan toeleven naar de showtjes en oud en nieuw. Al een aantal jaren meerdere liefhebbers leren kennen dus dan praat je door het jaar heen ook over vuurwerk(shows), dat scheelt weer. En ik bezoek vanaf de lente / zomer veel showtjes wat tegenwoordig een soort hobby is geworden. Denk ook doordat alles minder wordt qua producten en de prijzen die omhoog gaan en natuurlijk 2 verbodjaren die zijn geweest dat ik me steeds minder slecht voel dat oud en nieuw dan voorbij is. Niet dat de lol er vanaf is maar ik beleef het niet meer zo ouderwets omdat het ieder jaar weer de vraag is wat er nu weer gaat veranderen/verdwijnen. Dus ik voel me eigenlijk prima die dagen, nagenieten en toeleven naar Valencia!

1 januari altijd nagenieten, en ik ga half januari weer op wintersport! Ook niet verkeerd

Hahaha heel bijzonder dat er dus meer mensen zijn met deze ervaringen. Had vaak het gevoel dat ik de enige was! Inderdaad als je ouder wordt duurt de dip minder lang! Gelukkig zijn we pas in november!

Geen dip, vooral warme gevoelens dat we nog een jaartje met deze traditie mogen hebben. En uitkijken naar wintersport ofc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan