00:00 show 2014!

bavaria

VWC lid
Beste Pyro's,

Ik ga dit jaar een show schieten, voor het eerst elektronisch (2x Kingdom 12q)

3 posts (links - midden - rechts)

De mascaleta is niet door gegaan, nu wil ik een vervanger van rond de 100,- euro.
Weet iemand iets? Ik zat zelf te denken aan: salute cake's 1, down under's of..?
Ik wil een hard begin!

Ook wissel ik de Mine & Thunder om voor de King Cobra's!

Vederen vragen en/of opmerkingen zijn welkom?

----------------------------------------------------

Veder nog even over het elektronisch schieten.
Ik maak gebruik van prof ontstekers, deze verbind ik aan een stukje QF en dit verbind ik aan de cake!

Is dit een goeie manier, of heeft iemand anders een beter idee?

Mvg,

Bavaria

je kan beter het visco uit je cake halen, het gaatje even priemen en daar je onsteker insteken en vast plakken. Heb je een directere sturing.

Je zou er inderdaad ook naast kunnen 'priemen', zou de lont laten zitten! Zeker gezien het eventueel kan gaan regen die dag.

Hoe gevaarlijk is priemen eigenlijk? Want ik hoor er wel meer over. Je hebt de beste timing op deze manier, maar ik zou het niet tof vinden als er iets in de schuur al ontploft omdat ik er een priem insteek. Dus voordat iemand dit doet, lijkt het me goed om ook de eventuele risico's erbij te noemen als die er zijn.
greetzz

Priemen is niet echt gevaarlijk, want de professionals doen het ook. De priem zelf zal niet voor een vonk zorgen. Zorg dat je andere ontstekingsbronnen uit de buurt houdt. Voorkom metaal op metaal, want dat kan gaan vonken in theorie. Je priem is metaal, dus werk dan niet op een metalen tafel, en houd de metalen kooi die om een doos cakes zat ook op afstand.

Een Tip van mij en wat ik zelf ook doe; Buiten priemen met een bak water er naast.

Mocht het fout gaan, gelijk die cake in de bak water flikkeren en het op het lopen zetten zeg maar... Het priemen zelf zal/is niet gevaarlijk zijn. Het gevaar zit hem in het aanbrengen van de ontsteker. Deze kan afgaan met statische lading. Om dit te minimaliseren is het verstandig om de uiteinden van je ontsteker (het blote koperdraad) op elkaar te wikkelen totdat je de cakes aansluit op je schietkist.

Ik heb vorig jaar op deze manier. 30 ontstekers aangebracht zonder problemen. Een Andere tip die ik wil meegeven is om niet het lont te verwijderen en dit gat groter te priemen. Priem een geheel nieuw gat een paar mm boven het Lont. Wanneer je cake niet afgaat kan je deze later altijd nog met de hand ontsteken. let op Waneer je de onsteker verwijderd en het later met de hand wil afsteken zal het eeste projectiel niet hoog komen, omdat de stijgkracht ontsnapt via het gepriemde gat!

Nou verder gewoon voorzichtig doen:D

hmmzz,

Ik weet het nog ff niet. Ik heb die ontstekers liggen. Volgens mij valt het wel een beetje mee met die statische lading. Als ik al zoiets zo gaan doen doe ik het buiten en dan naast de vijver ;-)
greetzz

Back
Bovenaan