Katwijkers melden meeste vuurwerkoverlast.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
cacc6adb-4471-46d2-8f5d-77eadfe36ee5_thumb840.jpg

In aanloop naar de jaarwisseling hebben Katwijkers veel vaker vuurwerkoverlast gemeld, dan bewoners in omliggende gemeenten. Bij het landelijk meldpunt vuurwerkoverlast zijn 208 meldingen binnen gekomen over geluidsoverlast en overlast voor dieren met betrekking tot vuurwerk.

Dat zijn een stuk meer klachten in vergelijking met buurgemeenten Noordwijk (45) en Wassenaar (27). Ook in de overige Bollenstreekgemeenten komt het aantal meldingen vaak niet boven de 50 meldingen. Alleen de bewoners in de stad Leiden hebben meer overlast gemeld (356).

Omgerekend naar het aantal inwoners van de gemeenten, zijn er in Katwijk toch meer meldingen gemaakt dan in Leiden. Per 10.000 inwoners zijn er in Katwijk 32,3 meldingen gemaakt en in Leiden 28,8.

Meldpunt

Mensen konden van 20 december tot 3 januari overlast doorgeven. Rond oud en nieuw kwamen er in totaal 52.092 meldingen binnen bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast.

Het meldpunt is een initiatief van 30 lokale Groenlinks-fracties. De fracties hopen op deze manier de omvang van de vuurwerkoverlast in kaart te brengen. Ze pleiten voor een jaarwisseling waarbij vuurwerk alleen nog door professionals wordt afgestoken.

https://www.allesoverkatwijk.nl/nieuws/algemeen/36280/katwijkers-melden-meeste-vuurwerkoverlast

Graag even goed filteren op valse meldingen, er is al vaak gebleken dat er flink wat onzin tussen staat.

Tegen vuurwerk zijn is een, ik weet dat die mening rondzweeft en moet het maar accepteren.
Maar ze moeten nou toch echt eens stoppen met dat roepen om professionele shows overal, DAT KAN NIET!!!:mad:
Ik word er echt gek van dat ze dat kennelijk nog steeds niet doorhebben.

Misschien wel de meeste meldingen op de kostelijke zondag! Is natuurlijk van de goden lozen je moet rusten op zondag dan kan je geen vuurwerk afsteken! :p

Dat mensen er last van hebben zal allemaal best, maar om er nou een hele dag taak van te maken om iets te verbieden snap ik totaal niet. Ik stoor me ook wel eens aan dingen, loop er voorbij en ga door. MAar deze mensen kunnen dat niet los laten helaas.

Misschien wel de meeste meldingen op de kostelijke zondag! Is natuurlijk van de goden lozen je moet rusten op zondag dan kan je geen vuurwerk afsteken! :p

Het zal inderdaad wel met de vreselijk belangrijke zondagsrust te maken hebben hier in ons dorp. Op zondag is hier zo'n beetje alles verboden wat herrie maakt :bonk:

Het zal inderdaad wel met de vreselijk belangrijke zondagsrust te maken hebben hier in ons dorp. Op zondag is hier zo'n beetje alles verboden wat herrie maakt :bonk:

Behalve die f-ing irritante kerkklok natuurlijk, daar mag iedereen in een omtrek van 5 kilometer WEL last van hebben...

Behalve die f-ing irritante kerkklok natuurlijk, daar mag iedereen in een omtrek van 5 kilometer WEL last van hebben...

Dat is niks vergleken bij een moskee oproep. De kerklok zelf maakt geen mensen wakker, en bevat ook geen boodschap. Het is meer dat het sommigen irriteert dan qua volume. Zo vies ben jij ook niet van een groot aantal decibellen, die van jouw hobby komen

Blijkbaar wonen er veel GL leden daar

Dat lijkt mij niet. Per 1000 inwoners 3 meldingen, dat is marginaal. Dat er vermoedelijk mensen zijn die meer dan één melding hebben gedaan, en dat GL zelf een handje geholpen heeft, laat ik dan nog maar buiten beschouwing. Kortom: wie serieus in gaat op deze cijfers, is slachtoffer van de beeldvorming die door GL en bepaalde media wordt gecreeerd.

Je bent zeker koster dat je er blijkbaar zo dicht op zit :D

Nee ik zit gelukkig in een klein, gelovig, 7000 inwoners tellend dorp met 3, ja je leest het goed...3 kerken. Dus op Zondag word ik er van wakker. Maarrrrrrrrrrr, dat neem ik graag voor lief want we hebben hier geen cultuurverreikers, geen metro of trein (dus criminaliteit), geen blanke kinderen die half Marokkaans spreken en noem zo nog maar ontelbaar veel enorme nadelen op van de grote stad.

Dus laat die mannen maar beieren op Zondag, ik mag op de 31e December herrie maken want daar krijg ik ook geen gezeur over van hen. Leven en laten leven :wink:

Ik snap niet waarom een lokale nieuwszender/krant perse moet melden hoeveel er wel in hun plaats wordt geklaagd. En dan ook nog gaan vergelijken met omliggende gemeenten... Ben ik blij dat ik in een rustig dorpje op de Veluwe woon :p

Ach, ik heb tig jaar in Noordwijk gewoond en dat op de rand nog ook en het is al sinds de jaren 80 bekend dat de Haringen ( Kattukkers ) gek zijn op vuurwerk, maar Noordwijk kon er in de jaren 80 en 90 ook wat van. Dus ik neem aan dat er weer flink is geknoeid met deze "enquete"

Back
Bovenaan