Jongen raapt vuurwerk van straat en raakt gewond aan hand en gezicht.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In Sliedrecht is vanavond een jongen van 11 gewond geraakt toen er vuurwerk in zijn hand ontplofte. De jongen is met oogletsel en verwondingen aan zijn hand naar het ziekenhuis gebracht.

Volgens de politie had de jongen het vuurwerk gevonden op straat. Toen hij het aanstak, ontplofte het meteen, meldt RTV Rijnmond.

De politie benadrukt dat ouders aan hun kinderen duidelijk moeten maken dat ze niet-ontploft vuurwerk niet moeten aanraken.

https://nos.nl/artikel/2210289-jong...raat-en-raakt-gewond-aan-hand-en-gezicht.html

Preventie moet hier van twee kanten komen. Daarom ook gewoon als stoker meteen je rotzooi opruimen. Tevens ouders hun kinderen waarschuwen en eventueel binnenlaten.

Elk jaar weer hetzelfde liedje. :angry:

Toch wel lachwekkend. Iedereen claimt altijd het vuurwerk op straat te hebben gevonden.
Vuurwerk wat een dag op straat ligt met deze regen gaat echt niet meer af.

Het heeft inderdaad flink geregend na de jaarwisseling dus ik ga er vanzelf al niet van uit dat dit gevonden vuurwerk betrof.

dat moest ik ook denken, dat vuurwerk wat er een tijd gelegen heeft is zeiknat anders erg vochtig.

Vuurwerk kan overal gevonden worden. Tunnels, portieken etc
Echt triest dat een jochie van 11 dit overkomt.

Ik heb zelf rond die leeftijd ook een jaar gezocht. Super blij dat ik iets vond met een lontje eraan en zonder het gevaar te zien. Op een gegeven moment vond ik een onafgegane knaller van een 100k klapper. Mooi grijs lontje zat eraan en raad eens? Die klapte natuurlijk op het moment dat ik hem aanstak, gelukkig zonder in de hand te houden. Ben er toen met een flinke piep in de oren vanaf gekomen en nooit meer gedaan.
Ik wil maar zeggen dat je op die leeftijd (en ook ouder) de gevaren gewoon niet weet en dat het bij de een goed gaat, maar een ander die pech heeft vind wel een zware knaller en is vervolgens zwaargewond.

Ruim je rotzooi gewoon meteen op. Wie blindgangers laat liggen, zeker van het zwaardere spul, is evengoed verantwoordelijk.

Inderdaad je rotzooi opruimen maar ik zou als ik een kind van 11 jaar heb, gewoon wat vuurwerk bewaren tot na oud en nieuw dan hoeven ze niet de straten af te gaan om vuurwerk te gaan zoeken en af te steken.

Back
Bovenaan