Goudse Partij voor de Dieren: vuurwerkshow bij dierenasiel is 'schandalig'

Babiloot

VWC lid
Goudse Partij voor de Dieren: vuurwerkshow bij dierenasiel is 'schandalig'

Een vuurwerkdemonstratieshow op 700 meter afstand van een dierenasiel. De Partij voor de Dieren vindt het ongehoord dat hiervoor op deze plek een vergunning is afgegeven.

Dat de vuurwerkshow van vrijdagavond op het terrein van Atletiekvereniging Gouda er zou komen, kwam PvdD-fractievoorzitter Corina Kerkmans pas die dag ter ore. Dat bleek te laat om er nog iets tegen te kunnen beginnen. Het wrange, volgens Kerkmans: ,,Een asiel heeft nota bene recht op een vuurwerkvrije zone", zegt zij. ,,Dieren zijn heel bang voor vuurwerk. Het duurde ruim een uur. Voor hen was het pure paniek. Vooral voor de honden. Die hebben soms best een randje. Eigenlijk vraagt dit om extra personeel, omdat de dieren niet alleen gelaten kunnen worden. Het zou mij niet verbazen als zij een kalmerend pilletje nodig hebben gehad."

Ze wil weten 'wie er heeft zitten slapen'. ,,Hoe kun je dit in vredesnaam doen? Ik kan mij niet voorstellen dat de meest fanatieke voorstander van vuurwerk dit een goed idee vindt."

Het toekennen van de vergunning is volgens Kerkmans een aangelegenheid voor het provinciebestuur. ,,Dat vragen wij na. Niemand heeft de vergunningsaanvraag gepubliceerd gezien. Ik heb begrepen dat de afdeling veiligheid en wijken van de gemeente toestemming heeft gegeven. Dit is niet gecommuniceerd met het Dierentehuis en rammelt aan alle kanten.

De PvdD wil de garantie dat dit volgend jaar niet nog een keer gebeurt. ,,Vroeger was dit bij de Julianasluis, maar dat is een weidevogelgebied. Eigenlijk willen wij liever van al het consumentenvuurwerk af."

Bron: ad.nl

Corina Kerkmans : heb je niets anders te doen vlak voor de kerst, je boodschappen oid ?

700 meter... moet het dan op 700 kilometer ? :bonk:

als het nou bij de buren van dat asiel was.
maar het is verdomme 700m verderop! en ook nog eens een consumenten vuurwerk demo/show.

Ik snap de gedachte van de PvdD. Maar ze gebruiken het natuurlijk vooral om gewoon even te zeuren over het uberhaupt legaal zijn van vuurwerk...

Waar maken ze zich druk om.... 700 meter, als het nu er naast was geweest had ik dit nog wel begrepen. Wat een onzin dit.

Back
Bovenaan