Meerderheid wil verbod vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Er moet een algeheel vuurwerkverbod voor consumenten komen. Dat blijkt uit het NH Panel vuurwerkonderzoek waaraan ruim 800 leden deelnamen.

Een kleine meerderheid ziet door gemeenten georganiseerde vuurwerkshows als alternatief.

Een grote groep van 90% geeft aan overlast te ervaren. 6 op de 10 zegt in hoge of zeer hoge mate overlast van vuurwerk te ervaren, 30% zegt in redelijk mate overlast te ervaren. De top drie van genoemde overlast bestaat uit: harde knallen in de weken voor de jaarwisselingen (83%), huisdieren zijn angstig (64%) en rotzooi op straat (57%).

NH Panellid Agnes Hanna uit Tuitjenhorn is ooit geraakt en mede als gevolg daarvan doodsbang voor vuurwerk. Wat haar betreft mag het eerder vandaag dan morgen nog worden afgeschaft. “Ik kan me ook voorstellen dat het leuk is om 200 kilometer per uur over de weg te rijden. Dat kan wel worden verboden, maar vuurwerk dat mag gewoon. Dat verbijstert mij.”

https://www.schagenfm.nl/nw-28464-7-3677127/nieuws/meerderheid_wil_verbod_vuurwerk.html

We moeten hier niet zo lacherig om doen, het is toch weer munitie voor de antivw lobby.

We zouden zelf eens wat polls moeten opzetten.
"98% denkt dat verbod zal leiden tot meer illegaal vuurwerk" etc, dat is dan weer munitie voor Arno Rutte enz

800,waar hebben we het over op een totaal van 17 miljoen mensen..dan liever een poll waar 20000 of meer op hebben gestemd,en die vielen in ons voordeel uit;)

Eigenlijk moeten we hier een poll houden en dan verkondigen dat 99 procent van heel nederland voor het legaliseren van zwaarder vuurwerk is. Dat zou net zo realistisch zijn als deze poll namelijk.

Laatst bewerkt:
Dat het niet veel mensen zijn is een feit, maar 2 punten uit de top 3 kun je heel makkelijk voorkomen en komt zon poll al een stuk positiever uit eventueel. Als iedereen nou eens kapt met vroegtijdig stoken en zn troep ruimt zijn we al een heel eind.

Volgens mij stemmen veel mensen voor een vuurwerkverbod omdat ze van de harde knallen af willen die al lang verboden zijn

Als iedereen nou eens kapt met vroegtijdig stoken en zn troep ruimt zijn we al een heel eind.

Het grote probleem is dat die mensen niet op dit forum zitten ( op een handje vol na dan ), dus we zijn wat dat betreft overgeleverd aan de goden :(

Back
Bovenaan