Vuurwerkbom vernielt ruit slagerij.......

Torrr

VWC lid
AMERSFOORT - De keurslagerij op het Euterpeplein in Amersfoort is afgelopen nacht beschadigd geraakt door vuurwerk. Volgens de slager is door drie jongeren een vuurwerkbom op het raam geplakt.

De grote etalageruit van de slagerij is kapot en het glas lag overal in de winkel. De schade loopt in de duizenden euro's, zegt slager Pieter Jansen. "We hebben onze complete toonbank weg kunnen gooien. Dan praat je echt over honderd kilo aan vlees en vleeswaren dat weggegooid kon worden."

Met twee man zijn ze de hele nacht bezig geweest om de slagerij schoon te maken. Daarna zijn `s ochtends nog meer personeelsleden opgetrommeld om de bezem en de stofzuiger flink door de winkel te halen. "Je moet natuurlijk niet hebben dat er ook maar één splinter achterblijft."

De slagerij is vandaag door de schoonmaak zeker vier uur later opengegaan dan normaal. Slager Jansen baalt flink van de schade en de extra nacht werk. "Normaal gesproken is het niet erg om met kerst een nachtje door te werken, maar om dat al twee weken van tevoren te doen, vond ik niet helemaal de bedoeling."

De daders van de vernieling staan wel goed op de beelden van bewakingscamera's, zegt Jansen. Die liggen nu bij de politie voor onderzoek.

Bron

Een maand werkstraf in de slagerij, zonder bescherming, kijken of ze hun vingers afhakken :devil: Zonder gekheid; alle schade vergoeden, daar lachen ze om, zoals alle jeugd om geld tegenwoordig. Dus hard laten werken, fulltime 's nachts in een bakkerij en overdag bij die slager, een maand lang zonder weekend. Kijken of ze dan hun vingers dan nog kunnen sparen. Oeps, doe'k het weer :D

Oh, en tijdens de jaarwisseling vrijwilligen op de noodafdeling van een ziekenhuis en 1 januari 's ochtends vanaf 6 uur hun hele binnenstad met de bezem aanvegen.

Ik ben serieus. Men mag blij zijn dat ik niet minister van justitie ben. Minst geliefde ooit dan.

Een maand werkstraf in de slagerij, zonder bescherming, kijken of ze hun vingers afhakken :devil: Zonder gekheid; alle schade vergoeden, daar lachen ze om, zoals alle jeugd om geld tegenwoordig. Dus hard laten werken, fulltime 's nachts in een bakkerij en overdag bij die slager, een maand lang zonder weekend. Kijken of ze dan hun vingers dan nog kunnen sparen. Oeps, doe'k het weer :D

Oh, en tijdens de jaarwisseling vrijwilligen op de noodafdeling van een ziekenhuis en 1 januari 's ochtends vanaf 6 uur hun hele binnenstad met de bezem aanvegen.

Ik ben serieus. Men mag blij zijn dat ik niet minister van justitie ben. Minst geliefde ooit dan.

Je zou er wel alles aan doen om een verbod op vuurwerk te voorkomen. Dat maakt je dan weer geliefd bij een hoop vuurwerkliefhebbers!

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort berichten. Waarom heeft een deel van de jeugd in ons land last van kortsluiting in de bovenkamer...een ruit van een etalage, een willekeurige brievenbus in een woning, vuilnisbakken.

Het is toch te gek voor worden dat er mensen zijn die blijkbaar plezier hebben in het vernielen van andermans eigendommen. In de omringende landen hoor je dit niet...een kwestie van opvoeding?

Dit is ons een aantal jaar geleden trouwens ook overkomen, hadden ze ik denk een nitraat in mijn brievenbus geduwd. Gelukkig is deze in de brievenbus blijven steken en daarmee was dus alleen onze kunststof voordeurpaneel kapot.

Mocht ik ooit zien dat jongeren zich hiermee bezighouden dan denk ik dat ze er niet heel bekaaid vanaf komen.

Het heeft veel met overmatige welvaart te maken. Alles wordt zomaar hersteld (verzekeringen) en men heeft altijd genoeg van alles.

Offtopic voorbeeld: als je hier naar een festival gaat ala Lowlands zijn de campings openbare vuilnisbelten, allemaal troep tussen de tenten. Ga je naar het Oostblok naar een metalfestival bv dan is het allemaal netjes en opgeruimd, en men let op elkaar/zorgt voor elkaar. Er is veel meer gemeenschapszin omdat ze het met minder rijkdom moeten doen en daardoor meer op elkaar zijn aangewezen.
Hier groeit het geld tot in de bomen, jeugd heeft er geen benul meer van wat het is om het slecht te hebben, om iets níet te krijgen. Daardoor ontstaat een egocentrische houding, "het ligt aan de ander" ipv het samen zien te bolwerken. Je ziet dat nog wel wat meer in achterstandswijken, en daar heb je ook veel minder gesnitch.

Verklaar bv waarom in de steden fietsers geen handen meer uitsteken of automobilisten hun richting aangeven, en als ik in een dorp buiten de stad kom dat opeens wél gebeurt... Same difference.

Welvaart is king! Not...

Welvaart speelt mee, maar het probleem zit hem met name in het feit dat bepaalde jeugd geen normen en waarden worden bijgebracht.

Dat is m.i. onderdeel van dat welvaartsprobleem. Waarom zou je respect hebben voor elkaar en elkaars bezit als je alleen maar aan jezelf, je inkomsten en je rekeningen hoeft te denken. En iedereen heeft toch verzekering, voor gezondheid aan toe. Waarom zou ik nog gevoelswaarde hechten aan andermans leed? Fok hem, hij kijkt mij verkeerd aan en hindert mij, dan gooi ik er wel een cobraatje heen. Haha, zie hem janken zonder hand dan. Ik heb m'n gram gehaald, laat hem maar op de blaren zitten, eigen schuld.

Compleet mesjokke hiero allemaal, van straatschoffie tot politicus tot bedrijfsleiders. Allemaal enkel eigenbelang voor ogen, gadverdamme.

Dat is m.i. onderdeel van dat welvaartsprobleem. Waarom zou je respect hebben voor elkaar en elkaars bezit als je alleen maar aan jezelf, je inkomsten en je rekeningen hoeft te denken. En iedereen heeft toch verzekering, voor gezondheid aan toe. Waarom zou ik nog gevoelswaarde hechten aan andermans leed? Fok hem, hij kijkt mij verkeerd aan en hindert mij, dan gooi ik er wel een cobraatje heen. Haha, zie hem janken zonder hand dan. Ik heb m'n gram gehaald, laat hem maar op de blaren zitten, eigen schuld.

Compleet mesjokke hiero allemaal, van straatschoffie tot politicus tot bedrijfsleiders. Allemaal enkel eigenbelang voor ogen, gadverdamme.

Beetje offtopic maar bij mij speelt een soort zelfde gedachten gang als groenlinksers beginnen over alle schade tijdens oud en nieuw, dan denk ik gelijk "ach de BTW inkomsten compenseren dat al" en "De verzekringsmaatschapijnen maken nogsteeds miljoenen winst elk jaar(gezamelijke winst 1,3 miljard)" waardoor ik het allemaal net even minder erg vind.....

Moreel vind het nog steeds schandelijk maar materieel kijk ik er naar en vind ik het relatief minder erg. Dat andere mensen het ook moreel ik orde vinden zal waarschijnlijk aan de opvoedingen liggen ind :P

Beetje offtopic maar bij mij speelt een soort zelfde gedachten gang als groenlinksers beginnen over alle schade tijdens oud en nieuw, dan denk ik gelijk "ach de BTW inkomsten compenseren dat al" en "De verzekringsmaatschapijnen maken nogsteeds miljoenen winst elk jaar(gezamelijke winst 1,3 miljard)" waardoor ik het allemaal net even minder erg vind.....

Moreel vind het nog steeds schandelijk maar materieel kijk ik er naar en vind ik het relatief minder erg. Dat andere mensen het ook moreel ik orde vinden zal waarschijnlijk aan de opvoedingen liggen ind :P

Het is natuurlijk een vergelijking die kant nog wal raakt. Het rijk vangt de 13 miljoen btw, en geeft daar echt geen cent van uit aan het herstellen van de schade. De kosten van herstel zijn of voor de individuele burger zelf, of voor de gemeente / provincie die het via de belasting op zijn burgers verhaald. Ook verzekeraars verhalen de schade via een premieverhoging weer over zijn klanten. dus uiteindelijk is er maar 1 die betaald... de burger.

En als dat net jouw auto betreft die naar de klote is door een of andere mafkees, waarvoor buiten een allrisk verzekering niemand zal betalen, dan ben je wel mooi zuur...btw inkomsten van het rijk of niet..

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort berichten. Waarom heeft een deel van de jeugd in ons land last van kortsluiting in de bovenkamer...een ruit van een etalage, een willekeurige brievenbus in een woning, vuilnisbakken.

Het is toch te gek voor worden dat er mensen zijn die blijkbaar plezier hebben in het vernielen van andermans eigendommen. In de omringende landen hoor je dit niet...een kwestie van opvoeding?

Ik heb het idee dat dit komt doordat ouders en samenleving als geheel de grenzen steeds minder strak stellen.

Gebeurt er iets dan denkt men al vaak ach dat deed ik vroeger ook. En sommige ouders scheppen hier ook over op tegenover hun kinderen (doe ik soms zelf ook in een onnadenkend moment :shocked:).

de jeugd (pubers) verkennen de grenzen, dat hoort ook zo. Maar als wij die laten vervagen onder het motto, da's toch niet zo erg dat deden wij vroeger ook, dan kun je erop wachten dat ze zelf nieuwe dingen bedenken. Immers als jongere wil je toch niet zo zijn als je suffe ouders:p

Mocht ik ooit zien dat jongeren zich hiermee bezighouden dan denk ik dat ze er niet heel bekaaid vanaf komen.
Eigen rechter? soms wel begrijpelijk maar ga je dan niet ook weer over grenzen heen?

Back
Bovenaan