Dordrecht 30-04-2008

Thundering in tha sky,
mooie foto's maar wel heel jammer dat je toestel niet op een statief stond.
Als dat wel het geval was geweest hadden de foto's toppie geweest.
Nu kun je zien dat het toch behoorlijk bewogen is waardoor er heel veel onscherpte is ontstaan.
Jammer hoor.
Probeer de volgende keer wel een statief te gebruiken en je zal nog meer lol en genoegdoening in je werk hebben.
Groetjes Giron.

Thundering in tha sky,
mooie foto's maar wel heel jammer dat je toestel niet op een statief stond.
Als dat wel het geval was geweest hadden de foto's toppie geweest.
Nu kun je zien dat het toch behoorlijk bewogen is waardoor er heel veel onscherpte is ontstaan.
Jammer hoor.
Probeer de volgende keer wel een statief te gebruiken en je zal nog meer lol en genoegdoening in je werk hebben.
Groetjes Giron.

hij stond op een statief hoor :wink::p maar er gingen mensen steeds meer naar rechts en ik + een vriend moesten dus steeds meer naar rechts met het statief en zo kwamen we ook op een gedeelte wat niet geheel vlak was :wink: en ik heb er zelf niet al te veel ervaring mee ( om savond's ) te foto graferen dus vind ik het vrij goed gelukt :)

groeten

Ryan

hij stond op een statief hoor :wink::p maar er gingen mensen steeds meer naar rechts en ik + een vriend moesten dus steeds meer naar rechts met het statief en zo kwamen we ook op een gedeelte wat niet geheel vlak was :wink: en ik heb er zelf niet al te veel ervaring mee ( om savond's ) te foto graferen dus vind ik het vrij goed gelukt :)

groeten

Ryan

ok dan, ik dacht dat je het mischien zonder gedaan had.
Wel vervelend dat die mensen zo hebben staan duwen dan, heel zonde hoor.
Nu maar hopen op volgende keer beter.
Giron

zo te zien waaide het ook dit jaar weer behoorlijk, dan bewegen de effecten ook redelijk ongewenst, terwijl je de foto neemt, zorgt ook voor onscherpte....

maar wel leuke foto's verder! was een leuk showtje zo te zien?!:)

Zitten mooie foto's tussen Ryan.
Het was echt een hele mooie show, mooie effecten kwamen er in langs die ik altijd al in het echt wou zien :p
Ik heb voor het eerst prof.vuurwerk gezien nu en het is echt prachtig! :thumbsup:
Ik vond het alleen wel een beetje jammer van de finale dat ze maar iets van 4 schots gebruikte er mochten wel wat meer.
Maar het was echt een mooie show, ik heb genoten.
Ik heb ook gefilmd alleen de geluid is verpest door de harde wind en ik heb nog geen statief dus hij beweegt nogal soms.
En tijdens het in- en uitzoomen valt heel het geluid weg heb ik ontdekt :shocked:
De kwaliteit is ook wat minder geworden omdat het filmpje eerst heel erg groot was.

Echt jammer van het geluid :sad:

http://rapidshare.com/files/11175624....html

Het was trouwens de eerste keer dat ik echt een vuurwerkshow of uberhaupt een vuurwerkshow heb gefilmd.

Laatst bewerkt:
Wat was het gezellig gisteren hé, Lekker veel freaks langs de water kade in zwijndrecht waar het al snel ontzettend gezellig werd.
De show zag er echt goed uit,lekker tempo en flinke waterbommen,Super.

AFCA,Heb je de trein nog gehaald?

Even een kleinigheidje:

Gefietste kilometers; 124
Aankomst thuis : 02:30
Aantal lekke banden : 1. ( 3 gaatjes )

Tot de volgende show heren:rolleyes:

Wat was het gezellig gisteren hé, Lekker veel freaks langs de water kade in zwijndrecht waar het al snel ontzettend gezellig werd.
De show zag er echt goed uit,lekker tempo en flinke waterbommen,Super.

AFCA,Heb je de trein nog gehaald?

Even een kleinigheidje:

Gefietste kilometers; 124
Aankomst thuis : 02:30
Aantal lekke banden : 1. ( 3 gaatjes )

Tot de volgende show heren:rolleyes:

haha ja het was zeker gezellig alleen die rot band niet!:p
Ik was dus 2 seconde te laat ik nog drukken deuren gingen net weg en trein reed weg:frusty:
Dus kwam ongeveer tien over 1 thuis inplaats van iets over 12 uur.
Toen ik in Rotterdam was reed de laatste tram van die dag ook nog weg voor me neus :mad: ik stapte mijn trein uit en het station en zie zo die tram wegrijden.
Dus moest weer halfuur/40 minuten lopen:p
En we staan op de foto op vwb :devil: whaha, maar was wel gezellig he

Link naar het filmpje: http://rapidshare.com/files/111756246/Dordrecht_30-04-2008.wmv.html

Het was trouwens de eerste keer dat ik echt een vuurwerkshow of uberhaupt een vuurwerkshow heb gefilmd.

Stefan, absoluut geen slecht resultaat voor de eerste keer.
De beelden zijn zeker goed, de effecten komen juist over.
Enige minpunt, gaf je zelf al aan: het geluid. De explosies/knallen van de bommen zijn niet te horen, wel de wind.
Kan alleen maar beter toch.
Succes voor de volgende keer.
Bedankt voor het delen.

:bye:

Stefan, absoluut geen slecht resultaat voor de eerste keer.
De beelden zijn zeker goed, de effecten komen juist over.
Enige minpunt, gaf je zelf al aan: het geluid. De explosies/knallen van de bommen zijn niet te horen, wel de wind.
Kan alleen maar beter toch.
Succes voor de volgende keer.
Bedankt voor het delen.

:bye:

Ja ik vind het erg jammer van het geluid, maarja wat doe je eraan.
Ik ga binnenkort ook een statief kopen dan kan ik mooie foto's maken en als ik wil filmen is dat wat netter.
Cameratje was maar 100 euro dus zeker goede kwaliteit ervoor.
Ik hoop met 5 mei al een statief te hebben denk het niet maar als ik die heb dan kan ik foto's maken in Hilversum.

bedankt voor je reactie :)

Zo, Ook wij van PW zijn bij de show van Dordrecht geweest. Op uitnodiging van Dreamfireworks hebben we in de namiddag en avond op en bij het ponton aanwezig mogen zijn.

Het was voor ons dan ook een meer dan geslaagde dag. Die ondanks de regen zo af en toe echt niet meer stuk kon. Al bij aankomst bij het ponton viel ons op dat er een beste verzameling buizen stond opgesteld. Varierend van 65 tot en met 100 mm.

DF_DORDRECHT_30-4-2008_107.JPG

DF_DORDRECHT_30-4-2008_123.JPG

DF_DORDRECHT_30-4-2008_021.jpg

Het viel ons verder op dat er amper blokken. Er was duidelijk gekozen om vooral veel shells te schieten. Iets wat het gemiddelde publiek mee rw aardeerd dan een potje of blokje. Ook voor de afstand endergelijke zijn mortieren hier gewoon de beste oplossing.

We werden zeer hartelijk ontvangen door de hele ploeg van Frits. Het viel ons op dat er met een relatief kleine ploeg flink werd door gebuffeld om deze show op tijd af te hebben. Met andere woorden men was goed op elkaar ingespeeld kwa werkzaamheden

DF_DORDRECHT_30-4-2008_122.JPG

DF_DORDRECHT_30-4-2008_100.JPG

DF_DORDRECHT_30-4-2008_039.jpg

Ruim 1 uur voordat men moest shcieten kwam de duwboot. Deze werd gekoppeld aan het ponton. Hierna kon ik tot mijn grote vreugde een camera op het ponton klaar zetten. Zodat we fraaie shots vannaf het ponton konden maken. Stef zou ons camera wel aanzetten, en er op passen. Zodat ik daar geen omkijken meer naar had.

DF_DORDRECHT_30-4-2008_074.JPG

DF_DORDRECHT_30-4-2008_088.JPG

Sja Stef.. soms kwam er een windvlaagje langs he!? hahaha

DF_DORDRECHT_30-4-2008_129.JPG

uw cameraman voor deze avond, die de laatste hand legt aan de instellingen voor de cam op het ponton

We zijn daarna vertrokken naar onze locatie vanwaar we de show vannaf de kade zouden gaan filmen. Vlak voor dat de show begon hebben we nog de show van Hendrick-ido-ambacht deels kunnen zien. om iets voor half elf kwam het ponton met het vuurwerk aangevaren.

DF_DORDRECHT_30-4-2008_010.jpg

DF_DORDRECHT_30-4-2008_007.jpg

Nadat er nog een paar schepen moesten passeren begon het vuurwerk door het aansteken van het sponsorbord van sponsor "Crazypianos" een sponsor uit Denhaag. Direct erop gevolgd door candles en prachtige tourbillions met salutes erin.

De rest van de show kenmerkte zich door een mooi in thema geschoten vuurwerk. De waterbommen zorgde bij het publiek voor een terecht ooohh.. en aahh.. De Finale in goud met als slot salvo op 3 posten de nodige bommen en salutes vormde een mooi slot accoord op deze show.

DF_DORDRECHT_30-4-2008_018.jpg

DF_DORDRECHT_30-4-2008_030.jpg

Nadat we ff gewacht hebben i.v.m met de drukte zijn we terug gereden naar de aanlegplaats van het ponton. We hebben nog eventjes meegeholpen met opruimen. En nog wat beelden bekeken van de show. Daarna zijn we óók naar huis gegaan.

DF_DORDRECHT_30-4-2008_032.jpg

DF_DORDRECHT_30-4-2008_033.jpg

Het was voor ons een zeer geslaagde dag. die zonder uitzondering voor herhaling vatbaar is. We willen dan ook DreamFireworks uitdrukkelijk bedanken voor deze dag.

We hebben natuurlijk nog meer fotos deze kun je *HIER* bekijken. Óók de video is natuurlijk beschikbaar. Deze kun je *HIER* downloaden. Veel kijk plezier! :p

Prachtige show is dit geweest, zeker bovengemiddeld
Mooie beelden van de show ook, waarvoor complimenten
Met name de beelden vanaf de locatie zelf zijn spectaculair.
Ook het volgen van de effecten/ het dichtbij halen van de effecten is een prachtig gezicht.
Dream Fireworks levert hier goed werk af.
Constant gevulde lucht met mooie bommen.
De waterbommen zijn geweldig mooi zeg.
Tempo van de show is goed. En de gouden finale en de salutes maken het allemaal keurig netjes af.
Ik heb genoten.

Ik was hier ook natuurlijk aanwezig.
Ik heb wel foto's geschoten, maar omdat mijn statief bij iemand anders lag zijn ze een beetje slecht uitgevallen.
Ik vond de show erg goed, vooral de watershells die (net als bij dordt monumenteel) steeds weer de mensen laat schrikken.

Dan nog even een leuk citaatje, de mensen waar wij voor stonden hadden 2 kinderen, en het ging al volgt:
Kind 1: "Het is zo mooi, ik kan het gewoon niet geloven"
Kind 2: "Waar zal ik naar kijken, het is zo mooi"
Kind 1: "Ik kijk gewoon naar ze allemaal!"
En aan het einde allebei: "Wanneer gaan we weer kijken mama?"

En toen waren er weer 2 freakjes bij :rolleyes:

Ik vind het een leuk en netjes verslag.
Goed in beeld gebracht en met veel plesier naar het totaal beeld gekeken.
Als je op zo'n ponton staat tijdens de show is het wel eens waar heftig omdat van zo dichbij mee te maken, maar en totaal beeld heb je totaal niet van.

Bij het terug kijken naar de beelden krijg ik pas een goed beeld van de show in zijn totaliteit en ben van mening dat dit inderdaat een hele nette en mooie show is geweest / geworden.

Mensen bedankt voor het verslagen en samenvatten voor dit geheel en tof dat Dream jullie deze mogenlijkheid heeft gegeven om alles zo in beeld te mogen brengen.
Leuk om jezelf ook eens van de andere kant aan de arbeid te zien.
Mooi foto's niet te vergeten.
Groetjes Giron

Back
Bovenaan