Select 7.5

Voor ons freaks / fanatiekelingen / doorgewinterde liefhebbers is dit niet het product wat bovenaan staat op het verlanglijstje.
Maar als je ziet dat de GBV winkels opvallende kleuren gebruiken c.q. erg herkenbaar zijn en de winkeliers goed ondersteund worden door de importeur....
Dan versterkt dat na zoveel jaren automatisch de marketing.

Voor een gemiddelde huisvader die het leuk vindt om met oud & nieuw wat af te steken met zijn familie en vrienden, dan heeft GBV hier heel slim op ingespeeld.
En wij denken wellicht: die mensen voelen zich na het afsteken in de aap gelogeerd, want het valt dan tegen voor het formaat.... Ik denk het niet. Die mensen genieten ruim 5 minuten lang!

Wij merken als verkooppunt van Proline ook dat deze box als een gek verkoopt. Iets wat ik al had verwacht en had aangegeven, maar het gaat inderdaad wel heel erg hard! De kopers geven ook echt aan dat ze de filmpjes hebben bekeken en bewust kiezen voor dit product. Ondanks dat de naam van deze box misleidend is, speelt GBV erg slim in op de vraag vanuit de markt.

P.s. Voor 260 gram per cake zijn de uitwerkingen nog wel te rechtvaardigen.

Met losse cakes maak ik een boks (van eveneens 15 cakes) voor 150 euro die vele malen beter presteert. Maar ik moet GBV meegeven dat ze gewoon slim inspelen op de doorsnee consument. Alleen jammer dat ze die kant op willen, ik zou het niet voer mijn hart krijgen zo'n bagger product neer te zetten voor zo'n prijs, daar draait het een beetje om.

Met losse cakes maak ik een boks (van eveneens 15 cakes) voor 150 euro die vele malen beter presteert. Maar ik moet GBV meegeven dat ze gewoon slim inspelen op de doorsnee consument. Alleen jammer dat ze die kant op willen, ik zou het niet voer mijn hart krijgen zo'n bagger product neer te zetten voor zo'n prijs, daar draait het een beetje om.

Zitten daar de benzinekosten voor de verschillende adressen al bij inbegrepen? In dat geval mag je er voor mij per direct eentje samenstellen haha.

Nee zonder dollen, een product te duur of complete bagger vinden is allemaal subjectief. Ik sluit me volledig aan bij de reactie van 'fireworkaddict'. Wij als kenners weten dat er prijstechnisch betere boxen op de markt te verkrijgen zijn. Een gemiddeld gezin of groepje vrienden bekijkt vooraf het filmpje, koopt het product en geniet met oud en nieuw van een minutenlange box vuurwerk. De verwachtingswaarde ligt nou eenmaal lager.

Persoonlijk zie ik dus niet waarom GBV zich voor een zogenaamd 'baggerproduct' zou moeten schamen. En dan heb ik mijn roze/gele Proline bril al afgezet.

Zitten daar de benzinekosten voor de verschillende adressen al bij inbegrepen? In dat geval mag je er voor mij per direct eentje samenstellen haha.

Nee zonder dollen, een product te duur of complete bagger vinden is allemaal subjectief. Ik sluit me volledig aan bij de reactie van 'fireworkaddict'. Wij als kenners weten dat er prijstechnisch betere boxen op de markt te verkrijgen zijn. Een gemiddeld gezin of groepje vrienden bekijkt vooraf het filmpje, koopt het product en geniet met oud en nieuw van een minutenlange box vuurwerk. De verwachtingswaarde ligt nou eenmaal lager.

Persoonlijk zie ik dus niet waarom GBV zich voor een zogenaamd 'baggerproduct' zou moeten schamen. En dan heb ik mijn roze/gele Proline bril al afgezet.

Ik ga ervan uit dat de grote bazen bij GBV ook wel een mooi stukje vuurwerk houden. Voor hetzelfde veld kunnen zij in China iets veel beters laten produceren. Ofwel de enige conclusie die ik kan trekken is dat zijn door zo'n mooie dollar (euro) zonnebril kijken.

Aha! Nee dat verklaart natuurlijk dat de box zo enorm goed verkoopt.

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de prijs deze slechte uitwerkingen niet rechtvaardigt. De reden dat hij zo goed verkoopt is omdat de gemiddelde consument zich er niet in verdiept en dus niet beter weet. Dan ziet zo'n grote doos er al gauw mooi uit ja.
Laat ze bijvoorbeeld de Max Charge 5000 van VWT en deze doos vergelijken, dan weet ik zeker dat iedereen voor de Max Charge box kiest, die zowel prijstechnisch als qua uitwerking gewoon veel beter is.

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de prijs deze slechte uitwerkingen niet rechtvaardigt. De reden dat hij zo goed verkoopt is omdat de gemiddelde consument zich er niet in verdiept en dus niet beter weet. Dan ziet zo'n grote doos er al gauw mooi uit ja.
Laat ze bijvoorbeeld de Max Charge 5000 van VWT en deze doos vergelijken, dan weet ik zeker dat iedereen voor de Max Charge box kiest, die zowel prijstechnisch als qua uitwerking gewoon veel beter is.

Oke, duidelijk! Ben het ook gewoon met bovenstaande eens hoor, daar niet van...

Alleen je zult begrijpen dat GBV dit niet aan gaat passen, zolang de consument het verschil niet ziet/opzoekt tussen dergelijke boxen. Vergeet ook niet dat een doorsnee consument hele andere wensen heeft dan een doorsnee freak. Zo is tijdsduur van een box zeer zeker een belangrijke usp voor doorsnee consument.

Anders gezegd, waarom zal GVB deze koers wijzigen omdat 5 tot 10% van de markt hun boxen te duur of niet mooi vindt? Mits ze hier bewust voor kiezen natuurlijk. Ik weet namelijk dat de Proline 3.0 voor €100,- aangeboden wordt. En zo zijn er nog tal van voorbeelden, maar dat verschilt per dealer.

Een foto van de 7.5. De onderste is de 7.5, de bovenste is de 4.0. Toen ik daar was voor wat Cat 1 was ik blij dat ik daar mijn vuurwerk niet haal.
20151221_135803213_iOS.jpg

Ik zou er zelf ook nooit voor hebben gekozen.
Maar als ik het filmpje hier boven kijkt lijkt het me geen filmpje van afgelopen jaar.
Ik zie duidelijk regen druppels op de film, en als ik het goed heb is het overal droog geweest afgelopen jaarwisseling ?

Vergeet niet dat deze boxen ontzettend veel gekocht worden door mensen.
Bij freaks zul je ze niet voorbij zien komen, maar reken er op dat er hier honderden van verkocht worden.
De mensen die ze kopen hebben totaal andere verwachtingen dan 'ons'.

Ik zou er zelf ook nooit voor hebben gekozen.
Maar als ik het filmpje hier boven kijkt lijkt het me geen filmpje van afgelopen jaar.
Ik zie duidelijk regen druppels op de film, en als ik het goed heb is het overal droog geweest afgelopen jaarwisseling ?

Neehoor, bij mij heeft het pijpenstelen geregend van 23:50 tot 00:45. nog nooit zulk rotweer gehad op dat tijdstip.

Bij freaks zul je ze niet voorbij zien komen, maar reken er op dat er hier honderden van verkocht worden.

Maar dan nog, ben wel benieuwd wat ze er dan achteraf van vonden. Helaas staat er bij het fimplje ook geen beschrijving hoe 'goed' die wel niet was.

Wat een troep zeg... En toch blijft het verkopen, wat ik werkelijk niet begrijp... En daar bedoel ik al het vuurwerk van GBV mee.

Dat klopt, maar die mensen zien ook de potten van de buurman die dit stuk verdriet er vierkant uit knallen. Ik denk dat ik me als "gewone" consument toch behoorlijk afgezet zou voelen als ik 200 a 300 euro hiervoor had neergeteld.

Back
Bovenaan