• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Coloured Flowers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus hebben de coloured flower nitraten die nu bij loots op de site staan een vlam erbij of niet? en weet iemand ook of ze harder gaan dan de tt roze crepe van loots?

MVG.

Crackertje

Ik ben er nog steeds niet achter wat voor soort nitraten ik had van Wapenhandel Frank..
Leken op een soort Thumping Thunders. In een pakje zaten 10 met rode en 10 met groene crepe.
De kleur van de crepe was de kleur van de vlam, rood en groen gemengd dus. De knal was ong gelijk aan een zwarte doos ( de oude versie met vlam )
Heb op verschillende fora's info hierover aangevraagd maar niemand kon mij vertellen wat het precies was. Uiterlijk was tussen TT en Coloured Flower in.
Deze had ik tijdens de jaarwisseling van 2002/2003 denk ik.

Het is al een lange tijd geleden. Maar zijn het deze soms? Hebben groen en rode crepe!

115.jpg

Op dit moment is deze nitraat (de nieuwere versie) in de aanbieding bij Zena.
De knaller bevat ano 2013 slechts 1.02 gram flash powder.
Echter zecht dat weinig over de knal!
Ik vond de knal nog redelijk hard zeker voor de hoeveelheid kruit die deze knaller aan boord heeft.
De knal zit tussen een silver cracker en de Chooet banger in.
Al met al geen slechte koop in de aanbieding.
Oja en de look is natuurlijk Old skool! dus ideaal voor in je Dummie kast!:p

Hier nog een Day light filmpje van deze nieuwere versie.

geweldig om deze look van deze nitraten weer terug te zien. zag deze nml rond 2000 ook al voorbij komen.
was toen DE milennium nitraat.
alweer wat jaartjes geleden! geweldig die ouwe look qua label.

edit: als je googled naar milennium nitraat kom je meteen uit bij de thunder cracker van salon roger, artnr w026A,ouder topic. apart ! want de nieuwe van zena hebben nml t zelfde artnr. gelijk aan de nieuwe (eerst sample nitraten,nu met nieuw label). van Salon Roger.

Laatst bewerkt:
Dit oud en nieuw had ik bij Zena de Bunker het allerlaatste pakje dat ze hadden gekocht. Ik weet alleen niet of ze nog binnen zouden komen... Verder Prima dingen, leuke knal! Maar voor het geld heb je wel wat hardere belgische knallers.

Op dit moment is deze nitraat (de nieuwere versie) in de aanbieding bij Zena.
De knaller bevat ano 2013 slechts 1.02 gram flash powder.
Echter zecht dat weinig over de knal!
Ik vond de knal nog redelijk hard zeker voor de hoeveelheid kruit die deze knaller aan boord heeft.
De knal zit tussen een silver cracker en de Chooet banger in.
Al met al geen slechte koop in de aanbieding.
Oja en de look is natuurlijk Old skool! dus ideaal voor in je Dummie kast!:p

Hier nog een Day light filmpje van deze nieuwere versie.

Filmpje doet het niet..

Vraag mij af of ik deze ooit nog weer in mijn handen zal krijgen, waren leuke knallers. Kan ze nu nergens meer vinden namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan