Helios

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
King of LOOK is vandaag naar Helios te Bochelt gegaan en heeft daar een gesprek gehad met de directeur. In dit verhaal staan enkele leuke feiten en daarom zet ik het hier ook even neer. :D

Hier hetgeen wat King of LOOK heeft geschreven:

Ik ben er vandaag geweest. Volgens hun website Helios was de winkel vandaag voor het eerst echt open en daarom ging ik er effe een kijkje nemen.

Ik had verwacht dat het druk zou zijn, maar er was helemaal niemand. Ook de verkopers waren er niet. Rond 11 uur arriveerden de baas, Luc D'hondt. Ik heb met hem over de nieuwe zaak gepraat. Erg sympatieke man.

Ze hebben zowat alle potten van Sunsong Fireworks. Ook heel veel potten van Crown/Broekhoff zoals de Pyromania en de Paradise serie. Ook hebben ze potten van het Chinese merk Jeeton Fireworks, maar het vreemde is dat die identiek gelijk zijn aan die van Broekhoff. Verder hebben ze nog pijlen van Pinto Feuerwerk en liggen de War Heads in de toonbank.

Ze hebben de m 10.000 voor 5 euro per doosje. DE nitraat kostten er 12 euro per doosje. Ook hebben ze kleine vlinders voor 7,50 euro. Allen BVB import.

Het vuurwerk/de dummy's (wat je op de foto's van FPM kon zien) was er nog allemaal. Dus de 200 en de 500 duizend klapper en niet te vergeten de miljoenklapper in de houten box. 700 Nederlandse guldens was je toendertijd kwijt voor dat rolletje. Ze gaan de 50 en de 100 duizend klapper verkopen. De 100k zal tussen de 55-60 euro zijn. Groter als 100.000 wordt niet geleverd.

Het pand is erg mooi versierd met Chinese decoraties en heel veel knalmatten aan het plafond. Op een oude foto van bex zie je die decoratie ook al.

Als ik het goed begrepen heb, waren ze nog bezig met bepaalde vergunningen/authorisaties waardoor ze dit jaar nog geen shells gaan verkopen. Volgend jaar willen ze daar aan beginnen.

De officiële openingsdatum is trouwens "verzet" naar 26 augustus. Waarom weet ik ook niet precies. Voor meer informatie kun je ze e-mailen of bellen.

http://www.bexvuurwerk.be

Bron

ik ben nog steeds erg benieuwe wat ze daar voor knalvuurwerk gaan verkopen !!
ik hoop dat er dan ook snel mensen dit te weten gaan komen :)
zolang blijf ik to gnog ff bij baarle :P

Ik heb wel zin om er even naar toe te gaan om wat leuke dingen mee te nemen,maar ik ben tog bang dat ik gepakt woord omdat er zoveel over helios op internet staat, ik ben dus bang dat ze nu veel gaan controleren dus ik weet nog niet wat ik ga doen. :)

Hier even een quote waar wat interessante informatie in staat:

Grizmo Raizor zei:
Helios te Bocholt is gewoon open. Ik ben er vandaag geweest en heb er 2 vuurpijlen pakketten High Life voor 19,95 euro gekocht. Alhoewel deze niet van Weco zijn....

Enfin, verder heb ik er 8 Hindoerollen gekocht voor 48 euro, plus 4 zware 16 shots potten voor 40 euro. Voor de rest heb ik niets gekocht omdat er niet al te veel was. Hij zal begin volgende maand 2 containers met vuurwerk binnen krijgen en in november/december weer.

Ook interessant om te vermelden is dat die zaak welk nu open is straks gewoon "Bex Vuurwerk" gaat heten, deze gaat zich richten op de normale particuliere consument, terwijl het terrein naast hem vanaf Oktober door een Duitser wordt bevolkt die zich met spektakel vuurwerk gaat bezighouden, waar men dus KVK voor nodig heeft. En ja, die firma gaat zich "Helios" noemen.

Kortom, Helios (straks Bex Vuurwerk) is gewoon open. Je hoeft er nu nog niet heen te gaan voor knallers want hij heeft er (nu) alleen rollen liggen, maar voor de liefhebbers van de Super 4 ed. Gewoon gaan! :mrgreen:

Is het siervuurwerk hier aan te raden?
Zo ja, weet iemand wat een beetje toppers zijn? Niet te duur :rolleyes:

ze hebben heel goed siervuurwerk,vooral de sunsong blokjes van 16 shots zijn erg goed ( mixed effects ). ze zijn 10 euro per stuk en er zijn 7 verschillende soorten en ze zitten per 14 in een karton ( elk effect 2keer ).

kruitsnuiver...

kruitsnuiver zei:
ze hebben heel goed siervuurwerk,vooral de sunsong blokjes van 16 shots zijn erg goed ( mixed effects ). ze zijn 10 euro per stuk en er zijn 7 verschillende soorten en ze zitten per 14 in een karton ( elk effect 2keer ).

kruitsnuiver...

dus volgend jaar beginnen ze in een nieuw pand vuurwerk met kvk te verkopen ???

ze hebben dus NU alleen feestvuurwerk ???

groeten djara

djara zei:
dus volgend jaar beginnen ze in een nieuw pand vuurwerk met kvk te verkopen ???

ze hebben dus NU alleen feestvuurwerk ???

groeten djara

als ik de verkoper van helios moet geloven komt er volgend jaar een pand bij ( met prof vuurwerk ).
nu verkopen ze alleen feestvuurwerk ja..

kruitsnuiver...

Maar dat ze nu alleen feest verkopen, komt geloof ik ook omdat er nog vanalles met de vergunningen moeten gedaan worden. Ze hebben wel bunkers voor zwaar vuurwerk, dusjah.....

Ik denk dat het wel goedkomt, alles begint ook een beetje door die keuringen te komen(aangepast of niet)

kruitsnuiver zei:
als ik de verkoper van helios moet geloven komt er volgend jaar een pand bij ( met prof vuurwerk ).

kruitsnuiver...

Ik heb vernomen dat er vanaf september profesioneel vuurwerk verkocht gaat worden.

Ook gaan de 16 en 19sh potten van sunsong uit het ass helaas, maar de potten die er voor terug komen ''schijnen'' beter te zijn.

Dus het is even afwachten welk merk er voor de sunsong potten terug komt, en welk merk profesioneel vuurwerk er verkocht gaat worden.

kruitsnuiver..

kruitsnuiver zei:
Ik heb vernomen dat er vanaf september profesioneel vuurwerk verkocht gaat worden.

Ook gaan de 16 en 19sh potten van sunsong uit het ass helaas, maar de potten die er voor terug komen ''schijnen'' beter te zijn.

Dus het is even afwachten welk merk er voor de sunsong potten terug komt, en welk merk profesioneel vuurwerk er verkocht gaat worden.

kruitsnuiver..

Bedankt voor de info Kruitsnuiver. Bex (Helios) wordt dan een tweede Alpeco met de keuze tussen feestvuurwerk en professioneel vuurwerk.
Ben benieuwd wat er allemaal verkocht gaat worden. Hou ons op de hoogte svp.

Nou jongens..
De gehele sunsong collectie gaat er aankomende week uit, het gaat naar een duits bedrijf die het gaat verwerken in een showtje.

Ook over de KVK verkoop die er schijnt te komen is nog niets duidelijk, dus we merken het vanzelf van wat er terecht komt.

Dus wie sunsong wil hebben moet er begin aankomende week bij zijn (wel even van te voren bellen of hij aanwezig is en of de sunsong potten er nog zijn).

Ook worden er nu star/lidu/crown producten voor de helft van de prijs van nederland verkocht.

kruitsnuiver..

Laatst bewerkt:
Bedankt Kruitsnuiver voor de info.

Jammer van die Sunsong potten zeg. Ik heb er elders 3 filmpjes van gezien en was er best van onder de indruk.
Ben benieuwd naar wat er voor terug komt.

En de prijs van de LIDU Star is misschien wel een bezoekje op korte termijn waard.

:bye:

Jammer dat die Sunsong blokken eruit zijn, maar wel logisch de bevatten veels te veel kruit voor wat verkocht mocht worden.
Helios lijkt me een vette zaak, iedereen is zowat positief over de inrichting ervan.

Ik heb Helios een maand geleden een email gestuurd met een paar vragen maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad.
Ik ben benieuwd naar de openingstijden, collecties,artikelen en prijzen.
Weet iemand van de crew dit soms of een van de leden?

:cool: :cool:

moontan zei:
Ik ben benieuwd naar de openingstijden, collecties,artikelen en prijzen.
Weet iemand van de crew dit soms of een van de leden?

:cool: :cool:

Ze verkopen er nu voornamelijk (nederlands) consumenten vuurwerk van lidu/star/crown en space. toen ik er was toen waren de (nederlandse) consumenten cakes en pakketen voor 50% minder tekoop als in nederland.

Openings tijden etc zou ik me maar niet druk over maken, je weet nooit waneer die verkoper er is of niet haha, je moet gewoon bellen ofzo voor een afspraak en 20min voordat je aankomt nog even bellen dat je er over 20min bent anders sta je mischien voor een gesloten deur.

Wij hebben ook een keer gehad dat we een afspraak hadden en toen we goed optijd aan kwamen rijden wou hij net weg rijden naar huis ofzo, dus 20min van te voren bellen dat je er aan komt is wel handig.

Ze hadden ook erg goede ''sunsong'' cake's alleen deze worden helaas niet meer verkocht. wel zei de verkoper een keer tegen mij dat er een nieuw product zou komen bij hem met goede prijzen en betere kwaliteit, dat is even afwachten dus..

Kruitsnuiver...

ik denk niet dat het wat gaat worden met deze toko. Kwa vergunningen hebben ze bijna niks rond. Hun produkten zijn al helemaal niet gekeurd. En als ze al nederlands consumenten vuurwerk gaan verkopen dan zijn ze denk ik iet of wat wanhopig... Dienst springstoffen houd deze toko erg goed in de gaten.

Ik meen ook dat veel nederlands consumenten vuurwerk niet voor de belgische markt gekeurd is. Dit zou je evt simpel kunnen controleren door te kijken naar een belgisch keuringsnummer op een potje. Zou hij potjes verkopen zonder nummer, dan verkoopt hij ze dus "Illegaal"

Back
Bovenaan