Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

CCD sensor zit op de prof camera's. Videocamera's uit het consumenten assorti. zitten met een cmos censor .

bedankt voor de tip ik had zelf een gewoon betaal bare came gezien daar staat bij
Maximale resolutie per CCD 2500000 pixels
Beelden per seconde 50 FPS
Aantal CCD's 1
Grootte CCD 1/5,8 inch
Max. filmresolutie 1920 x 1080 pixels

wat zeggen jullie is dat wat of word dat net zo ramp als me vorigen ?

Volgens mij was het zo dat duurdere cams een 3ccd hebben wat inhoud dat je 1 sensor per primaire of basis kleur hebt, welke cam wil jij gaan halen ?

welke camera ik wil gaan halen weet ik nog niet maar deze dat was de JVC GZ E 105 ZWART
het gaat mij puur aleen om vuurwerk mee te filmen en ja het budjet is door te veel vuurwert te kopen niet al te groot ha ha

mooi hoor hardcore0438 hier zie je gewoon het vuurwerk zo als het hoort niet 1 grote licht vlek zeg maar maar ja deze is gewoon te duur voor mij om nu even te kopen

Heeft er ooit iemand nagedacht over fotograferen op oudjaarsdag ipv filmen?
Van die pure sfeermakers, brandend lontje van een rotje, rode straat, rokende cake etc. etc.?
Misschien een keer wat anders.
(ja je stookt en dan heb je liever een camera op statief die filmt, maar je hoort ook veel freaks die zeggen dat ze meer voor sier gaan en overdag bijna niks doen, goede gelegenheid om even de straat op te gaan toch?

Laatst bewerkt:
bedankt voor het mee denken iedereen ik heb via marktplaats de Canon Hf-100 kunnen kopen

vraag : de man waar ik hem van had gekocht die zij dat deze camer geen sd cart ondersteunt met 10 ( data snelheid? )
kan dat of was dat een verkoop smoes ?

Heeft er ooit iemand nagedacht over fotograferen op oudjaarsdag ipv filmen?
Van die pure sfeermakers, brandend lontje van een rotje, rode straat, rokende cake etc. etc.?
Misschien een keer wat anders.
(ja je stookt en dan heb je liever een camera op statief die filmt, maar je hoort ook veel freaks die zeggen dat ze meer voor sier gaan en overdag bijna niks doen, goede gelegenheid om even de straat op te gaan toch?

Ik ga dit jaar met mijn DSLR overdag de straat op als ik met wat freaks aan het stoken ben, en s'avond alleen een compact camera'tje. Omdat ik simpelweg geen zin heb meer met m'n fototoestel bezig te zijn in plaats van het vuurwerk afsteken. Want dat mag maar 1x per jaar en foto's maken het hele jaar!

bedankt voor het mee denken iedereen ik heb via marktplaats de Canon Hf-100 kunnen kopen

vraag : de man waar ik hem van had gekocht die zij dat deze camer geen sd cart ondersteunt met 10 ( data snelheid? )
kan dat of was dat een verkoop smoes ?

Dat zou kunnen, maar sinds een lange tijd kunnen bijna alle camera's dat gewoon. Lagere klasse liever niet, hoger klasse juist wel. Verder is het wel verstandig om bijvoorbeeld eentje van SanDisk te pakken, maar in principe zal elk kaartje wel voldoen.
Ik zou er niet op beknibbelen in ieder geval. Betrouwbaarheid en zeker snelheid zijn belangrijk. Dat die data een beetje vlug naar je computer gaat.

Even wat meer research gedaan:

Letterlijk van de Canon site:

Neem rechtstreeks op de geheugenkaart op
De HF100, die opnamen vastlegt op SDHC-geheugenkaarten (met hoge capaciteit), is een HD-camcorder die is ontworpen voor het delen van uw filmpjes. U kunt de kaarten doorgeven aan familie en vrienden. Als u kaarten met hogere capaciteit neemt, neemt ook de capaciteit van uw camcorder toe.

Letterlijk van Wikipedia:

SD High Capacity en SDXC
SD-kaarten van 4 GB tot 32 GB worden SDHC (SD High Capacity) genoemd. Deze hebben als voordeel de grotere capaciteit maar zijn alleen bruikbaar in de nieuwste generatie apparaten. In oudere apparaten met alleen het SD-logo zijn SDHC-kaarten niet te gebruiken. Als de SD-kaart een SDHC-kaart is dan staat dit met de letters 'HC' erop vermeld.
SD-kaarten van 64 GB tot 2 TB worden SDXC (Secure Digital eXtended Capacity) genoemd. Ook deze zijn alleen te gebruiken in apparaten waarop dit expliciet vermeld staat.

Dat zou kunnen, maar sinds een lange tijd kunnen bijna alle camera's dat gewoon. Lagere klasse liever niet, hoger klasse juist wel. Verder is het wel verstandig om bijvoorbeeld eentje van SanDisk te pakken, maar in principe zal elk kaartje wel voldoen.
Ik zou er niet op beknibbelen in ieder geval. Betrouwbaarheid en zeker snelheid zijn belangrijk. Dat die data een beetje vlug naar je computer gaat.

Ik heb de canon hf-200 en die pakt class 10 kaartjes gewoon niet in de hoogste kwaliteit!. Dus het zelfde zal voor de hf-100 ook gelden

Ja, daar heb ik geen ervaring mee.. Maar dat zou best kunnen.
Er wordt volgens mij verder niks vermeldt dat het niet zou kunnen, dus waarom zou het dan niet kunnen?
Het waren gewoon wat feiten, only time will tell?

Ik heb de canon hf-200 en die pakt class 10 kaartjes gewoon niet in de hoogste kwaliteit!. Dus het zelfde zal voor de hf-100 ook gelden

op de kaart bezuinige was ik echt niet van plan was mijn bedoeling om de SanDisk SDHC 32GB Extreme geheugenkaart te kopen maar dat gaat niet wat ben ik blij dat ik hem nog niet gekocht heb ha ha ha

bedankt iedereen

Met welke instelling nemen jullie je filmpjes op: Iso 400, F09 of F13 en 1/30?

Ik heb een Samsung NX 200 camera

Gr. Tom

Ik ben eruit. Om die ene dag in het jaar te filmen wil ik weer een compact camera voor erbij. Nu zijn er een miljoen miljard verschillende, iemand die de betere weet ?

Zag op internet vooral de canon powershot(s) en nikon coolpix voorbij komen. Ook hierin zijn weer veel verschillende types. Nu nog degene vinden die het beste weet te filmen. Ik kijk naar cameraatjes met een nieuwwaarde van rond de 250 euro, ben desalniettemin van plan om hem 2dehands aan te schaffen via Marktplaats.

Tips zijn erg welkom :)

Back
Bovenaan