Ervaring met Rubro Vuurwerk

weer meer dan tevreden over rubro :thumbsup: , alle cakes en bakken die we hadden kwamen meer dan voldoende uit de verf dus hier totaal geen problemen gehad , i:applause:k blijf er toch elke keer weer versteld van staan .

grtzz

sluit ik me zo bij aan.
al vele jaren tevreden over het Rubro spul.
ook dit jaar ben ik weer zeer benieuwd naar de nieuwe producten,ik hoop dat er een aantal daylight cakes zullen komen.

@pyrowork

Heb dislectie en niet iedereen is perfect.
Ik geef me mening en vind je vervelend om mij post te lezen sla ze dan over.

Jojo

Sorry als ik je beledigd gekwetst of op enige andere manier geraakt heb, Het was trouwens geen aanval op de persoon hoor!
Gewoon even in het algemeen...

@pyrowork

Geef niks snap je ook , ben ook druk aan het proberen me taal te verbeteren.
Ga geen ruzie maken hier is al genoeg haat op deze wereld.

Jojo

Volgend jaar misschien een cake met enkel de effecten die na de eerste effecten met blauw (weet precieze naam niet) in de immortal gold zitten. Dit voor een leuke prijs.... Zou leuk zijn voor een projectje!

heb helemaal geen ervaring met rubro vuurwerk maar als ik de filmpjes ziet ken niet anders zegen dat top merk is

ken veel vuurwerk bedrijven nog veel van leren...

Gister live op de demo ook weer de Immortal Gold en de 6 Elements gezien. Toch mooi dat ze weer wat samples hebben geschoten aangezien ze gewoon niet op de gene leken die ik in de straat heb geschoten afgelopen oud en nieuw.

Marc, een flinke dosis sarcasme haha.

Maar om deze discussie serieus te maken:
Kan het ook niet liggen aan de omstandigheden?

-Vorig jaar kwam alles vrij laat aan vanuit China. Nu heeft het tijd gehad om te drogen.
-het was nu windstil. Tijdens de jaarwisseling waaide je uit je schoenen.
-we staan tussen wat gebouwen voor de juiste akoestiek. Thuis kunnen we dat niet regisseren.
-het was nu lekker droog. Met oudjaar regende het bij mij pijpenstelen.

De omstandigheden zijn dus echt nadelig geweest afgelopen jaarwisseling. Echt dramatisch. Dat is niet gunstig voor vuurwerk. Het gaat uit, knalt minder hard, goud verwaait en daarbij is je eigen waarneming vertroebeld omdat je in de zeik regen staat.

Is het dan gerechtvaardigd dat we nu roepen " het zijn samples want bij mij deden ze het minder!"

Ik zeg dit niet om Rubro te beschermen, maar om over de andere kant na te denken met elkaar. We kunnen immers niet ontkennen dat de omstandigheden de laatste 1 januari echt erbarmelijk waren.
-

Het waren waarschijnlijk samples vanwege:

A - De harde burst knallen, na naar heel wat demo's te zijn geweest krijg je het door dat dit net iets té hard is.

B - De hoeveelheid vuur deeltjes die de grond haalden ondanks de hoogte, normaal zouden ze nooit zo door de keuring in China komen.

Misschien dat de foto's die misschien gemaakt zijn voor opheldering kunnen zorgen? Heeft iemand met goed licht nog de producten kunnen fotograferen?

En ik zeg waarschijnlijk dus niet dat het echt zo is. Ik geloof verder ook dat het weer heel wat invloed had afgelopen jaarwisseling waardoor het enigszins minder was dan op de demo gezien.

De getoonde artikelen waren deels productie, deels samples werd mij verteld. Daar ontkom je vrijwel niet aan als je vroeg je demo wilt schieten en de productie stil heeft gelegen.
Net als vorig jaar hebben ze benadrukt dat alles volgens de Nederlandse eisen moet worden gemaakt, ook de samples, om niet meer te tonen dan ze kunnen bieden. Je bent dan afhankelijk van de Chinezen, dus net als vorig jaar, moeten we even op de winkeliersdemo's wachten en oordelen.

De getoonde boxen waren van productiejaar 2013 en ieder jaar proberen ze iets beter te maken.

De getoonde artikelen waren deels productie, deels samples werd mij verteld. Daar ontkom je vrijwel niet aan als je vroeg je demo wilt schieten en de productie stil heeft gelegen.
Net als vorig jaar hebben ze benadrukt dat alles volgens de Nederlandse eisen moet worden gemaakt, ook de samples, om niet meer te tonen dan ze kunnen bieden. Je bent dan afhankelijk van de Chinezen, dus net als vorig jaar, moeten we even op de winkeliersdemo's wachten en oordelen.

De getoonde boxen waren van productiejaar 2013 en ieder jaar proberen ze iets beter te maken.

Bedankt voor de opheldering! Weet je ook welke boxen samples waren en welke "normale" producten?

Dat helaas niet nee, mogelijk dat iemand van Rubro hier antwoord op kan en wil geven, of Wim, die heeft opgebouwd.

Marc, een flinke dosis sarcasme haha.

Maar om deze discussie serieus te maken:
Kan het ook niet liggen aan de omstandigheden?

-Vorig jaar kwam alles vrij laat aan vanuit China. Nu heeft het tijd gehad om te drogen.
Het verschil in knal en uitwerking is dermate groot dat het simpelweg niet mogelijk is helaas... Ik zal de film van afgelopen oud en nieuw eens opzoeken en er naast leggen. Is ongeveer vanaf de zelfde afstand gefilmd.

-het was nu windstil. Tijdens de jaarwisseling waaide je uit je schoenen.
Dit was bij mij niet heel erg het geval gelukkig, ik woon een heel eind in het binnenland.
-we staan tussen wat gebouwen voor de juiste akoestiek. Thuis kunnen we dat niet regisseren.
Ik stond in een straat met aan beide kanten grote dubbele woningen, genoeg akoestiek hoor. ;)
-het was nu lekker droog. Met oudjaar regende het bij mij pijpenstelen.
Bij mij alleen wat miezer.

De omstandigheden zijn dus echt nadelig geweest afgelopen jaarwisseling. Echt dramatisch. Dat is niet gunstig voor vuurwerk. Het gaat uit, knalt minder hard, goud verwaait en daarbij is je eigen waarneming vertroebeld omdat je in de zeik regen staat.
Voor een deel waar maar ik heb meer dan genoeg ervaring om hier objectief naar te kijken. Het heeft ook geen nut om dit te roepen wanneer het niet waar zou zijn of wanneer er minimaal verschil was geweest.

Is het dan gerechtvaardigd dat we nu roepen " het zijn samples want bij mij deden ze het minder!"

Ik zeg dit niet om Rubro te beschermen, maar om over de andere kant na te denken met elkaar. We kunnen immers niet ontkennen dat de omstandigheden de laatste 1 januari echt erbarmelijk waren.
-

In het rood staat mijn antwoord. ;)

oké Marc, fair. Dat is geen goede ervaring. Ik heb persoonlijk redelijk veel wind gehad en bakken met regen. Zoals bekend is wind in het bijzonder niet goed voor gouden uitwerkingen en nattigheid is sowieso desastreus voor het aangaan van een blok en al helemaal voor die doorlontbakken. Ik heb veel mensen gehoord die van dat laatste echt veel last hadden.

Ik denk dat niet volledig droog vuurwerk, plakkerig kruit heel veel invloed heeft op uitwerking. Hoe ouder het vuurwerk, hoe beter gedroogd, hoe beter de uitwerking. Maar goed, jij hebt zelf waargenomen dat het blijkbaar minder was. Wat ook de oorzaak is, het is niet goed.

kortom, wat je zelf zou afsteken zal niet tippen aan de demo?
Zag al veel mensen reageren dat de prijzen te hoog waren. als de boxen dan niet gelijk zijn aan die op de demo geschoten zijn, zijn de prijzen wel heel abnormaal. krijg ik een raar gevoel bij rubro. afwachten tot oud en nieuw dan maar, dan pas ordelen?

kortom, wat je zelf zou afsteken zal niet tippen aan de demo?
Zag al veel mensen reageren dat de prijzen te hoog waren. als de boxen dan niet gelijk zijn aan die op de demo geschoten zijn, zijn de prijzen wel heel abnormaal. krijg ik een raar gevoel bij rubro. afwachten tot oud en nieuw dan maar, dan pas ordelen?

Winkeliersdemo's heb je ook. Maar dat is net weer anders dan straatervaringen.

Misschien kunnen ze op een demo ook eens schieten zoals de meesten mensen een tegelijk,dan pas weet je wat je krijgt voor je geld.natuurlijk niet als je gewoon een show schiet maar als je schiet voor de mensen die willen shoppen vind ik wel dat je moet zorgen voor dezelfde omstandigheden als bij de meeste mensen die maar een stuks tegelijk schieten.

Misschien kunnen ze op een demo ook eens schieten zoals de meesten mensen een tegelijk,dan pas weet je wat je krijgt voor je geld.natuurlijk niet als je gewoon een show schiet maar als je schiet voor de mensen die willen shoppen vind ik wel dat je moet zorgen voor dezelfde omstandigheden als bij de meeste mensen die maar een stuks tegelijk schieten.

Je hebt zeker gelijk maar het is ook een kwestie van jezelf in de hand houden. Aan de linkerkant werden er veelal 2 tegelijk geschoten en aan de rechterkant namelijk gewoon 1. Ik heb de hele avond alleen maar naar de rechterkant gekeken en ook alleen maar de rechterkant gefilmd. Natuurlijk heb je dan af en toe wat overslag van links maar ook daar kun je doorheen kijken. Wil je op die manier alles bekijken van de Rubro Demo, kijk dan even op mijn YT-kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75

Je hebt zeker gelijk maar het is ook een kwestie van jezelf in de hand houden. Aan de linkerkant werden er veelal 2 tegelijk geschoten en aan de rechterkant namelijk gewoon 1. Ik heb de hele avond alleen maar naar de rechterkant gekeken en ook alleen maar de rechterkant gefilmd. Natuurlijk heb je dan af en toe wat overslag van links maar ook daar kun je doorheen kijken. Wil je op die manier alles bekijken van de Rubro Demo, kijk dan even op mijn YT-kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75

Je beelden zijn best goed gelukt. Compliment van mijn kant.

Ik ben wel van mening dat het weer van grote invloed is geweest afgelopen oud en nieuw.
Een paar maanden geleden zag ik hier op het forum een filmpje voorbij komen van een showtje van Rubro.
Hiervan was de kwaliteit echt hetzelfde als de demo van vorig jaar.

Wat ik zelf ook vaak heb is dat ik het in de straat totaal anders zie.
Door de spanning, adrealine, je eigen geld, drukte enz enz krijg ik vaak de helft maar mee.
Als ik dan de films terug zie heb ik soms echt zo iets, was die echt zo slecht of juist zo goed.

Het idee dat ik bij Rubro heb is dat het een succesvolle jonge organisatie is, die er alles aan doet om de succesvolle beginjaren te evenaren of zelfs te overstijgen. Doordat we de eerste jaren echt weg werden geblazen door producten als het buurtassortiment, werden de verwachtingen elk jaar hoger. De eerste drie jaar wist men die stijgende lijn te handhaven, maar vorig jaar zag je naar mijn idee voor het eerst een keerpunt. Ik krijg het idee dat men opeens samples ging gebruiken op de demo, om te voldoen aan alle torenhoge verwachtingen. Hierdoor was de teleurstelling groot, in ieder geval voor mij, toen met oud&nieuw bleek dat de producten niet voldeden zoals was beloofd en verwacht. Je kan er allerlei redenen voor bedenken, maar zoals hierboven ook al is gezegd en gesteld, was de kwaliteit gewoon niet het zelfde als voorheen. Ik ben dan ook bang dat dat dit jaar weer zo zal zijn. Gelukkig is er dit jaar in ieder geval wel aangegeven dat er deels samples zijn geschoten, dan hoeven we daar in ieder geval niet meer 10tallen pagina's over te wellis/niettessen.

Al met al heb heb ik in de eerste jaren zeer genoten van Rubro, en die hebben naar mijn mening toen der tijd ook terecht verschillende VWC titels gewonnen. Maar na vorig jaar ben ik nu toch een beetje klaar met Rubro. Deels door Rubro zelf, maar ook deels door de sterke comebacks van concurrenten als Lesli en Zena/vuurwerktotaal.
Dit wel echter niet zeggen dat er dit jaar niks van Rubro in de straat komt hier.. Nog steeds ben ik erg gecharmeerd van de oude toppers als het buurtassortiment en de heavy-lijn. Maar hier is dan ook gelukkig nog niet aan gesleuteld, zoals bijvoorbeeld wel het geval was bij de SS..

Back
Bovenaan