Marc, een flinke dosis sarcasme haha.
Maar om deze discussie serieus te maken:
Kan het ook niet liggen aan de omstandigheden?
-Vorig jaar kwam alles vrij laat aan vanuit China. Nu heeft het tijd gehad om te drogen.
Het verschil in knal en uitwerking is dermate groot dat het simpelweg niet mogelijk is helaas... Ik zal de film van afgelopen oud en nieuw eens opzoeken en er naast leggen. Is ongeveer vanaf de zelfde afstand gefilmd.
-het was nu windstil. Tijdens de jaarwisseling waaide je uit je schoenen.
Dit was bij mij niet heel erg het geval gelukkig, ik woon een heel eind in het binnenland.
-we staan tussen wat gebouwen voor de juiste akoestiek. Thuis kunnen we dat niet regisseren.
Ik stond in een straat met aan beide kanten grote dubbele woningen, genoeg akoestiek hoor. 
-het was nu lekker droog. Met oudjaar regende het bij mij pijpenstelen.
Bij mij alleen wat miezer.
De omstandigheden zijn dus echt nadelig geweest afgelopen jaarwisseling. Echt dramatisch. Dat is niet gunstig voor vuurwerk. Het gaat uit, knalt minder hard, goud verwaait en daarbij is je eigen waarneming vertroebeld omdat je in de zeik regen staat.
Voor een deel waar maar ik heb meer dan genoeg ervaring om hier objectief naar te kijken. Het heeft ook geen nut om dit te roepen wanneer het niet waar zou zijn of wanneer er minimaal verschil was geweest.
Is het dan gerechtvaardigd dat we nu roepen " het zijn samples want bij mij deden ze het minder!"
Ik zeg dit niet om Rubro te beschermen, maar om over de andere kant na te denken met elkaar. We kunnen immers niet ontkennen dat de omstandigheden de laatste 1 januari echt erbarmelijk waren.
-