Vuurwerkvrije parken misleidend

Ik ben bang dat op dit bericht veel negatieve berichten gaan volgen.

Ik heb zelf thuis ook een hond. Deze is totaal niet bang voor vuurwerk.
Wij hebben dit gedaan door vuurwerk dvd's op te zetten al voor de zomer. Na een tijdje kijken ze er echt niet meer naar om.

Misschien valt dit nog te proberen?

Dat doen we inderdaad als er weer een pup bij komt, hebben we met ons 2de hond ook gedaan. En die heeft er niks van.
Maar ja, bij de andere is toen echt vuurwerk zo'n beetje boven zijn hoofd ontploft. Ik vrees dat je dat nooit meer goed krijgt.
We blijven het wel proberen hoor, met die cd, baat het niet, het schaad ook zeker niet :thumbup:

Mijn hond die kijkt er niet eens na.
maakt niet uit wat voor knal ofzo..

Hij is het al gewend sins die pupy is dus...

Allen de hond van mijn broertje is er soms wel bang voor, en die krijgt dan met oud en nieuw speciaale kalmeerings middel voor honden.
en dat werkt goed bij hem..

Dat is mooi! Weet je ook wat voor medicijnen? Als wij die nog niet hebben geprobeerd gaan we dat proberen.

Dat doen we inderdaad als er weer een pup bij komt, hebben we met ons 2de hond ook gedaan. En die heeft er niks van.
Maar ja, bij de andere is toen echt vuurwerk zo'n beetje boven zijn hoofd ontploft. Ik vrees dat je dat nooit meer goed krijgt.
We blijven het wel proberen hoor, met die cd, baat het niet, het schaad ook zeker niet :thumbup:

Veel liefhebbers houden ook gewoon rekening met mens en dier,maar er zijn altijd wel een paar van die etterbakken bij helaas die stoer moeten doen.

Als uw hond angstig reageert op vuurwerk, het dier (het gedrag) zo veel mogelijk negeren.
Door aandacht te geven, belonen we als het ware het angstige gedrag. Daarom doet u als baas net alsof het knallen en flitsen heel normaal is. Dus geen aandacht geven, niet straffen, niet belonen.
Zorg voor wat muziek of een tv die aan staat, doe de gordijnen dicht.

Dit heeft in iedergeval goed geholpen bij mijn hond succes er mee.:)

Veel liefhebbers houden ook gewoon rekening met mens en dier,maar er zijn altijd wel een paar van die etterbakken bij helaas die stoer moeten doen.

Als uw hond angstig reageert op vuurwerk, het dier (het gedrag) zo veel mogelijk negeren.
Door aandacht te geven, belonen we als het ware het angstige gedrag. Daarom doet u als baas net alsof het knallen en flitsen heel normaal is. Dus geen aandacht geven, niet straffen, niet belonen.
Zorg voor wat muziek of een tv die aan staat, doe de gordijnen dicht.

Dit heeft in iedergeval goed geholpen bij mijn hond succes er mee.:)

Ja wat je zegt, het zijn toch altijd een paar van die etterbakkie's die er verkeerd mee omgaan. En dat heeft onze hond zijn moed gekost. Want hij was eerder ook nooit bang.

De tips die je geeft passen wij allemaal al toe; negeren inderdaad, muziek of tv aan, etc.

Ik zou het liefst ergens naar toe willen waar zo min mogelijk [of helemaal niet] geknald wordt. Dus als iemand nog een bunker te huur heeft? Of een hutje op de hei, als er maar verwarming is :wink:

Dat is mooi! Weet je ook wat voor medicijnen? Als wij die nog niet hebben geprobeerd gaan we dat proberen.

Ik zal eens ff kijken of ik een foto kan maken van de verpaking..

EN als je wil kan je em trainen om dit te negeren, bij de ene gaat het wat makelijker dan de ander.
Zoals Kwintos ook al zij, gewoon negeren.. en voor wat anderre aflijding zorgen..
Zodat zijn aandacht ergens anders is en niet bij het vuurwerk..

En deze middel zou ik in kombinatie van alle 2 doen...
maar foto volgt

mensen pas wel op met welke medicatie je aan je hond voert... er zijn ook middeltjes die het beesie namelijk lichamelijk rustiger maken, waardoor ze lichamelijk minder goed kunnen reageren op prikkels, maar geestelijk maken ze alles nog helder mee. Als je hond dan panisch is voor knallen dan kan hij lichamelijk niet goed reageren maar is hij evengoed bang. Dit is nog veel erger voor de hond omdat hij dan al helemaal een gevoel van onmacht ervaart.

Het beste is gewoon zorgen dat je hond niet bang van vuurwerk word als hij nog een pup is. Geen aandacht schenken aan gepiep dus. Op die manier zien ze in dat jij zelf, als baasje, er ook niet bang van bent en dan volgen ze jou voorbeeld.

Ik heb gewerkt in een winkel die deze pillen voor honden ook verkoopt.
Ik ben er geen voorstander van.. Heb vaker gehoord dat een hond hier lichamelijk van "verlamd" maar geestelijk niet rustiger wordt.. Dan krijg je dus een wilde hond in een lichaam dat niets kan.... Lijkt me ook niet gezond!

Back
Bovenaan