Wordt vuurwerk zo langzamerhand een luxe artikel ?

Laten we hopen dat Belgie de prijzen van de 500 grammers goed laag houden.
Misschien kunnen we dan ook een soort van concurrentie van Nederland verwachten.
Wat weer gunstig is voor ons:wink:

De cake's met 25 gram per tube zal ook in gaasverpakking zitten,dus deze kosten komen er ook helaas bij

De cake's met 25 gram per tube zal ook in gaasverpakking zitten,dus deze kosten komen er ook helaas bij

Ze moeten die kooiverpakking gewoon leveren met statiegeld. En als er een vracht nieuw vuurwerk binnenkomt kunnen ze op de terugweg mooi alle kooiverpakkingen weer meenemen en het statiegeld terugstorten. Dan is dat tenminste geen reden meer om de prijzen te moeten verhogen voor die reden, andere redenen zullen er altijd blijven, maar scheelt weer wat centen :)

Ennuh al die lege cake's daar moet ook maar statiegeld op komen. Beter voor het milieu en misschien kan er dan ook weer wat van de prijs af ;)

Wie gaat als eerste in de vuurwerk resycle handel? Hoezo groene cakes bestaan niet :) "deze cake bestaat voor 75% uit geresycled materiaal"

Je weet dat statiegeld BIJ de prijs komt en pas terug wordt gegeven als je het weer inlevert, toch? Dat zou in dit geval dus niets uitmaken, alleen dat je in eerste instantie meer betaalt.

Als jij een kratje bier van 10 euro koopt dan betaal je 12,40 en die 2,40 krijg je terug als je de flesjes weer inlevert (kratje niet meegerekend).

Maar goed, teruggeven van kooien is een beetje nutteloos. Aan een kapot geknipte kooi hebben ze weinig. Die kun je omsmelten natuurlijk, maar dat gebeurt er nu ook mee. Dat komt namelijk bij het oud ijzer terecht. :)

Je weet dat statiegeld BIJ de prijs komt en pas terug wordt gegeven als je het weer inlevert, toch? Dat zou in dit geval dus niets uitmaken, alleen dat je in eerste instantie meer betaalt.

Als jij een kratje bier van 10 euro koopt dan betaal je 12,40 en die 2,40 krijg je terug als je de flesjes weer inlevert (kratje niet meegerekend).

Maar goed, teruggeven van kooien is een beetje nutteloos. Aan een kapot geknipte kooi hebben ze weinig. Die kun je omsmelten natuurlijk, maar dat gebeurt er nu ook mee. Dat komt namelijk bij het oud ijzer terecht. :)

Tuurlijk niet, er werd net nog gezegd dat door die kooiverpakking de prijs omhoog gaat. Dan is dat 'statiegeld' toch al betaald?

Ja maar als je het geld dan weer teruggeeft als je de kapotte kooiverpakking terugneemt dan schiet dat niets op... Als je je geld terugkrijgt dan betaal je dus in feite niet voor de kooiverpakking, terwijl dat ding toch daadwerkelijk geld kost. Wie gaat dan die kooiverpakking betalen?

Ik vind dat de vuurwerkbranche teveel toegespitst is op 500 gram. De om het zo maar even te noemen prijs/waar voor je geld verhouding is er helemaal uit.

Dat ben ik met je eens richard21 de absurde prijzen en hetgeen wat je dan krijgt staat niet in verhouding met elkaar!

Vuurwerk is al een luxe goed. Maar inderdaad een goede begin post.

Liefst deel ik een heel verhaal, maar heb geen genoeg feiten om deze te onderbouwen over waarom 1 iemand maar zo weinig vuurwerk kan kopen. Enigste wat ik aan beiden kanten kan zeggen is: Regel je boekhouding eens goed! Daar gaat t vaak helemaal fout.

Zie het met tabak.
Toen ik begon met roken waren de peuken goedkoper als nu.
Toen zeiden mensen als een pakje 10 gulden kost stop ik ermee!!!!!
Terwijl mensen gewoon roken en gewoon dat dure pakje lekkere zware brandaris kopen.

Ik zal ook niet minder gaan roken als het nu nog duurder word ........

Als ik dit jaar zo eens om mij heen kijk zijn er importeurs die de prijzen aardig in de perken hebben gehouden, wat zeg ik, ze zijn zelfs super scherp met hun prijzen, maar aan de andere kant zie ik een dijk rommel met een prijskaartje waarvan ik zeg dat die geen bestaanrecht meer mogen hebben. Dus dit jaar is vuurwerk redelijk betaalbaar in vergelijking met vorig jaar maar het moet niet gekker gaan worden want ik merk dat ik toch steeds meer moeite heb om wat knaken apart te leggen.

Ik vind dat de vuurwerkbranche teveel toegespitst is op 500 gram. De om het zo maar even te noemen prijs/waar voor je geld verhouding is er helemaal uit.

500 grammers zijn anders nog regelmatig goed geprijst a25 euro. Naar mij mening zijn kleine potten en aparte efecten echt duurder geworden, Maar er zijn lukt wat budgetters met 400a500 gram bij voor rond de 25a30 euro.

Gewoon niet in Nederland kopen. Simpel zat!!!!

Ik koop al jaren niks meer in Nederland. Ben die schandalige woekerprijzen wel zat. Het budget wat ik te besteden heb, besteed ik liever in belgie en duitsland. Is misschien ''ver'' rijden maar ik kom zeker met meer spul thuis dan als ik bij die Gierige zakkenvullers mijn budget leeg gooi. En dat gun ik hun lekker niet! Kom eerst maar met normale prijzen(zitten soms goede prijsverhoudingen tussen maar het gros zeker NIET).

Kwa kwaliteit zit je in NL echt zwaar goed dat kan ik niet tegen spreken. Maar dat weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de abnormale prijzen die men tegenwoordig vraagt. Sommige importeurs hebben zwaar misleidende producten erbij zitten. Schandalig voor woorden als je het mij vraagt.

Daarnaast zijn de kortingen en acties tegenwoordig in belgie mooi meegenomen naast de korting/gratis vuurwerk die je krijgt bij een grote bestelling. Men neemt in belgie in sommige winkels ook meer de tijd voor je en BEGRIJPEN dat je een freak bent. Hoflijk gedrag van bv original. Altijd wat leuks gratis, altijd een leuk praatje, gratis koffie, altijd leuke acties maar wat bij original eruit springt is ''het verstand van vuurwerk'' van het assortiment dat men voert. Is product a uitverkocht dan bied met product B voor een kortingsprijs aan! KIJK das nou SERVICE!!!

Zoiets zei mn ouweheer vandaag ook al. Als je een jaar het vuurwerk in de ban doet, moet je eens kijken wat er dan gebeuren gaat.

Maar goed, volgens mijn ouweheer zou dan ook Rutte het signaal krijgen dat er bij de burgers niets meer te halen valt. Volgens mij vergat hij dat ze dan op andere manieren het geld wel uit de zak kloppen, maar goed...

Zolang de fietsenmaker op de hoek die bij wijze van spreken 3 fietsen en een binnenband per jaar verkoopt zijn omzet van het hele jaar in 3 dagen behaald doet hij dat niet omdat hij veel omzet haalt maar veel marge op pakt.
Verder wordt de prijs niet alleen door de importeur bepaald maar ook deels door de overheid, neem bijvoorbeeld die achterlijke bunkers, die bevoorrading tig keer per dag, en nu ook nog eens de BTW verhoging. Dat alles is niet echt gunstig voor de prijsstelling. Deze extra kosten welke zijn ontstaan door regels wordt kei hard in rekening gebracht bij de consument.

Mooi onderwerp. Wat het in mijn ogen ook is, is de onwetendheid van de consument.
Vuurwerk is maar 1x per jaar, dus veel consumenten weten er maar weinig van af.
Hierdoor kopen ze vaak een 'kat in de zak'. Consumenten weten niet beter dan dat ze naar de lokale bloemist/fietsenmaker of wat dan ook gaan om vuurwerk te halen voor een bepaald bedrag. Hierdoor is er amper concurrentie, omdat er toch maar een paar vuurwerkverkooppunten in de buurt zitten.

Vroeger werd dit dan vaak een pakket, wat opzich vaak redelijk waar is voor het geld maar waar je niet de show mee gaat stelen. Met de komst van de 500 grammers zitten er potten bij die gigantisch groot zijn en wel 100 schoten hebben. Dat ziet er natuurlijk heel imposant uit, en daar steel je vast wel de show mee. Alleen slinkt dit wel een groot gedeelte van het budget op.

Vuurwerk is toch altijd een beetje de buurt imponeren. En daarom worden toch die grote bakken verkocht waar dan uiteindelijk 100 staarten/romeinse kaars ballen uit komen en 5 boeketschoten voor 69,95.

Voor mensen in mijn buurt, collega's, familie stel ik ook weleens een lijstje op of bestel ik het vuurwerk. En dan zie je dat je voor 100,- best wel leuk vuurwerk kunt krijgen (dat bestaat uit bijv. 12 potten) door goed te zoeken i.p.v. één 500 grammer en een pakketje vuurpijlen.

Maar waar valt het grote geld op te verdienen, die grote bakken. En als ze maar gekocht worden, wat nu dus toch wel gebeurt, blijven ze voor achterlijke prijzen verkocht worden. Het loont voor de fietsenmaker en de meeste vuurwerkverkooppunten waarvan je 8 december een foldertje krijgt niet om het dik onder de adviesverkoopprijs te verkopen.

We zijn nu alweer bijna een jaar verder en we hebben alweer veel nieuwe producten met prijzen voorbij zien komen, wat zijn jullie gedachten tot zo ver ?

ik vind dat de trend ten voordele van de consument verder is ingezet. er blijven nog veel 'kat in de zak potten' bestaan helaas, maar dit wordt minder. Waarom? Ik denk dat de concurrentiestrijd tussen importeurs zich heeft toegespitst op kwaliteit EN prijs.
De kwaliteit van vuurwerk maakt enorm grote sprongen als je het mij vraagt. Ik kijk verlekkert dagelijks meermaals op dit forum om te zien welke fantastische potten er nu weer zijn bijgekomen!

Voor Jan Modaal is het nog wel steeds gokken welke pot hij koopt voor z'n 40 euro, maar het is te hopen dat de expertise van de winkelier hem wel op weg helpt.
Prijsdalingen zijn ook al min of meer ingezet bij verschillende importeurs. Ik zie geen belachelijke prijsstijgingen die ik vorig jaar bijvoorbeeld een stuk meer zag. Importeurs zijn best verwikkeld in een hevige strijd, omdat geringe kwaliteit keihard wordt afgestraft.
Als freak zijnde vind ik dit een fantastisch jaar, ik kan uren en uren met lijstjes bezig zijn. Er zijn zoveel goede producten nu, misschien wel TE veel. Ik denk dat matige kwaliteit nu echt aan het verdwijnen is. Met een belabberde super 500 kom je tegenwoordig echt niet meer weg!

Voor Jan Modaal is het nog wel steeds gokken welke pot hij koopt voor z'n 40 euro

Hallo, ik denk dat jan modaal echt geen 40 euro voor een cake gaat neertellen, zeker niet in deze tijd en om me heen kijk. Dus wat betreft de prijzen is het echt een luxe artikel in mijn ogen want voor 40 euro kan en moet ik mijn gezin toch echt minimaal een halve week te eten geven !!

Hallo, ik denk dat jan modaal echt geen 40 euro voor een cake gaat neertellen, zeker niet in deze tijd en om me heen kijk. Dus wat betreft de prijzen is het echt een luxe artikel in mijn ogen want voor 40 euro kan en moet ik mijn gezin toch echt minimaal een halve week te eten geven !!

Dit is natuurlijk per persoon afhankelijk. Wat ik probeer te zeggen is: De gewone man die wat spaarcentjes uitgeeft om toch een mooie pot te hebben om 00:00 uur, heeft er gewoon totaal geen weet van wat hij koopt. De kans dat hij een mooie pot koopt is wel een stuk groter geworden omdat het vuurwerk kwalitatief erg omhoog gaat.

nieuwjaar 2004 had ik wat 100 schots compact blokken van de kruiterij. nou nou, ik was het mannetje. Tegenwoordig is het gros van de consumentenblokjes beter dan het profspul van 10 jaar terug! (met hetzelfde kaliber uiteraard)

in belgie kosten de simpele 450 grammers tegenwoordig ook gewoon 27 euro per stuk en de normale 240 grammers 17.50 per stuk, ik denk dat je daar in nederland ook hele mooie potten voor kan kopen.

denk aan de china by night van royal.
extreme salute
king cobra

en zo hebben we er nog wel een paar.

sommigen lijnen hebben wel een achterlijk adviesprijs daar moet ik je gelijk in geven.

over duitsland wil ik het helemaal niet hebben want daar is echt 90% onder de 10 euro pure bagger.
of je moet er 10 tegelijk gaan schieten.

p.s in nederland hebben we tegenwoordig ook prachtige kortingsacties bij een grote bestelling dus daar hoef je ook niet meer speciaal voor naar belgie toe.

Gewoon niet in Nederland kopen. Simpel zat!!!!

Ik koop al jaren niks meer in Nederland. Ben die schandalige woekerprijzen wel zat. Het budget wat ik te besteden heb, besteed ik liever in belgie en duitsland. Is misschien ''ver'' rijden maar ik kom zeker met meer spul thuis dan als ik bij die Gierige zakkenvullers mijn budget leeg gooi. En dat gun ik hun lekker niet! Kom eerst maar met normale prijzen(zitten soms goede prijsverhoudingen tussen maar het gros zeker NIET).

Kwa kwaliteit zit je in NL echt zwaar goed dat kan ik niet tegen spreken. Maar dat weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de abnormale prijzen die men tegenwoordig vraagt. Sommige importeurs hebben zwaar misleidende producten erbij zitten. Schandalig voor woorden als je het mij vraagt.

Daarnaast zijn de kortingen en acties tegenwoordig in belgie mooi meegenomen naast de korting/gratis vuurwerk die je krijgt bij een grote bestelling. Men neemt in belgie in sommige winkels ook meer de tijd voor je en BEGRIJPEN dat je een freak bent. Hoflijk gedrag van bv original. Altijd wat leuks gratis, altijd een leuk praatje, gratis koffie, altijd leuke acties maar wat bij original eruit springt is ''het verstand van vuurwerk'' van het assortiment dat men voert. Is product a uitverkocht dan bied met product B voor een kortingsprijs aan! KIJK das nou SERVICE!!!

Back
Bovenaan