Vuurwerk Slooijer Nijverdal

Wat heeft de leverancier er mee te maken?die mogen volgens mij nog geen eens eisen stellen en al helemaal geen prijsafspraken maken.

Als de leverancier klachten krijgt van andere afnemers over de lage prijzen bij Slooijer, kan de leverancier toch verzoeken dit niet meer te doen? Of ze hier dan op in gaan is aan de winkel. De winst zit hem zeker niet in de kartonkorting voor een paar liefhebbers maar in de cakes die los verkocht/besteld worden. Ik denk dat de keuze voor de winkelier dan ook snel gemaakt is om conflicten te voorkomen.

Als de leverancier klachten krijgt van andere afnemers over de lage prijzen bij Slooijer, kan de leverancier toch verzoeken dit niet meer te doen? Of ze hier dan op in gaan is aan de winkel. De winst zit hem zeker niet in de kartonkorting voor een paar liefhebbers maar in de cakes die los verkocht/besteld worden. Ik denk dat de keuze voor de winkelier dan ook snel gemaakt is om conflicten te voorkomen.

Beetje jammer dat sommige winkeliers over andere winkeliers klagen,maar wist wel dat dat gebeurde nogal triest net of ze niet al genoeg winst maken.
Gewoon lekker de prijzen kunstmatig hoog houden,dan komt het vast wel goed want mensen kopen het toch wel of niet?

Beetje jammer dat sommige winkeliers over andere winkeliers klagen,maar wist wel dat dat gebeurde nogal triest net of ze niet al genoeg winst maken.
Gewoon lekker de prijzen kunstmatig hoog houden,dan komt het vast wel goed want mensen kopen het toch wel of niet?

Das is nou precies de reden dat vuurwerk kunstmatig te duur wordt gehouden in Nederland. Hoge concurrentie tussen zowel importeurs als winkels onderling en iedereen wil zoveel mogelijk verdienen.

Winkels kopen het in bij een importeur. De importeur stelt een landelijke adviesverkoopprijs vast. Winkels pakken daar vervolgens een behoorlijk winstmarge over. Naast deze adviesprijzen zijn er een aantal 'actieprodukten' of mag een winkelier over een selectie produkten met een door de importeur vastgesteld marge eigen stuntprijzen hanteren.

Op het moment dat een winkel gaat afwijken van deze vastgestelde adviesprijzen en marges dan gaan andere klanten van de importeur (zeker degenen die in dezelfde regie zitten) terecht klagen en wordt een winkel dus terug gefloten door die importeur.

En zo zal dit spelletje bij heel veel importeurs in Nederland gespeeld worden, dus een importeur die zich hier niet aan houdt die zaait natuurlijk weer kwaad bloed bij andere importeurs, dus uiteindelijk wordt vuurwerk over het algemeen te duur verkocht, terwijl dit volgens mij dus echt wel goedkoper zou kunnen en wij als klant zijn de dupe.

Maar zoals iemand anders al aangaf. Het wordt toch wel gekocht. Consumenten zijn eind van het jaar met de feestdagen minder prijskritisch en ontvangen daarnaast vaak een bonus of 13e maand. Wij zijn kritische verbruikers/kopers. Een gemiddeld iemand die de winkel in loopt eind van het jaar voor vuurwerk zal echt niet met lege handen weer de winkel uitlopen omdat het te duur is.

Maar om weer on-topic te komen: Blijf het toch goed vinden dat winkels zoals Slooijer dit soort acties blijven aanbieden, waarvoor dank. Echter ben ik net ook geschrokken door de prijsstijging, dus ik kijk ook nog even verder :rolleyes:

@ Afcajax

Je slaat de spijker op zijn kop. Precies hoe het in elkaar steekt.
Jammer alleen dat de importeurs niet mans genoeg zijn, om dit eerlijk naar buiten te brengen. Maar elk jaar smoesjes moeten gebruiken als, de grondstoffen worden duurder, de loonsverhogingen in china, duurdere transport kosten blaat blaat blaat. We zien ook geen absurde prijsstijgingen in het buitenland. Het is precies hoe jij het hier boven aangeeft!

Maar om idd ontopic te gaan, mij zullen ze bij slooijer niet zien als klant:wink:
Toch veel succes gewenst

Zo intussen zijn we alweer een heel tijdje verder.

De tijd gaat heel snel en we zitten zo weer in december, dus we zijn alweer druk bezig met allerlei zaken zoals site, folders enz.

En ik kan jullie mededelen dat de kartonvoordeel ook gewoon door blijft lopen en er rond eind oktober begin november er een aantal producten zullen bij komen.

En dat de prijzen ook aangescherpt zullen worden.

Hou het in de gaten!

Slooijer Vuurwerk Nijverdal niets is ons te gek.

hmm heb de prijzen is vergeleken maar die liegen er niet om (had de karton bestellijst van afgelopen jaar nog ), nou nou nou , gemiddeld toch 30 tot 50 per karton meer das niet mis.

ik had zowel hier als bij valk besteld afgelopen jaar ,maar voor mijn doen slaat slooijer de plank goed mis dus ons zien ze hier als klant ook niet ditjaar (wie weet volgendjaar misschien wel weer) of ze moeten ditjaar de prijzen nog terug brengen ,maar daar ga ik niet vanuit.

dus helaas

Laatst bewerkt:
hmm heb de prijzen is vergeleken maar die liegen er niet om (had de karton bestellijst van afgelopen jaar nog ), nou nou nou , gemiddeld toch 30 tot 50 per karton meer das niet mis.

ik had zowel hier als bij valk besteld afgelopen jaar ,maar voor mijn doen slaat slooijer de plank goed mis dus ons zien ze hier als klant ook niet ditjaar (wie weet volgendjaar misschien wel weer) of ze moeten ditjaar de prijzen nog terug brengen ,maar daar ga ik niet vanuit.

dus helaas

Same here.

Erg jammer dat ook geen Hardix meer hebben als vorig jaar, nu zit je weer opgescheept met Royal en dan met duurdere prijzen pfff

Hardix is ook niet meer wat het geweest is dit jaar. Ik weet niet of je de demo hebt gezien, maar ik vond hem helaas vrij matig. Alleen de knalcakes waren geweldig, de rest liet op mij een zwakke indruk achter (ook vergeleken met voorgaande jaren).

Dat weet ik niet Jupilerfreak. Vorig jaar waren er namelijk 2 demo's, een voor winkeliers en een voor volgens mij freaks, maar dit jaar was er maar 1, namelijk voor de winkeliers. Misschien dat er gewoon amper beelden van zijn.

Wat mij ervan bij staat is dat het regende tijdens de demo, dat er weinig tot geen nieuwe prodcuten geschoten zijn en dat er mede door de regen niet gefilmd is.
Bestaande producten zoals de Delta Devil en de knalcakes waren prima van wat ik hoorde.

bij mijn weten waren er ook niet veel nieuwe producten dit jaar en sprong hardix ook niet in op de vernieuwde regels. Maar dit hoort niet in dit topic thuis denk ik zo.

hopelijk gaat slooijer nu het steeds dichterbij komt nog stappen zetten in de richting van een concurrentie strijd met valk zoals vorig jaar. Anders gaan ze het ben ik bang redelijk rustig krijgen.
greetzzz

Back
Bovenaan