GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Punt is dat bij een nationaal vuurwerkverbod f1 dan vanuit EU wetgeving alsnog niet ook nationaal verboden kan zijn. Valt buiten de nationale vrijheden met EU wetten. F1 kan pas verboden worden op EU niveau, of EU wetgeving moet aangepast.

Politie zit bij een verbod volgens mij helemaal niet te wachten om elke keer gebeld te worden als er een stukje vuurwerk wordt afgestoken.

Zij (en andere hulpverleners) willen niet elk oud en nieuw aangevallen worden door een stel malloten die menen dat met de jaarwisseling alles is geoorloofd. Daar zou het om moeten gaan.

Maar dat is een stuk moeilijker om te veranderen dan er een vuurwerkverbod er doorheen te drukken.
Dus kiezen de meeste partijen de weg van de minste weerstand waarbij ze “makkelijk” succes kunnen behalen en zichzelf op de borst kunnen kloppen en voor de bühne kunnen verkondigen “ kijk eens wat succesvol wij zijn en wat wij allemaal voor elkaar hebben gekregen “.

Men wil een verbod op basis wat bestuur van politie en ziekenhuizen melden.
Nou doet de eerste, politie, dat vanuit onvermogen tot handhaving door jarenlange bezuiniging, falend communicatiesysteem en aanhoudend slap optreden vanuit angst een vinger verkeerd uit te steken en de boeman te worden.
De tweede, ziekenhuizen, lijken vooral door financiële machten bestuurd te worden.
In beide gevallen zou men meer de ratio dan de emotie moeten laten wegen, en werkers op de vloer hebben vaak een veel nuchterder en realistischer visie dan hen hoger in de hiërarchie.
En dat is dan waar de politiek weer hun voordeel uit trekken voor de steun van hun achterban... Wereldvreemde symboolpolitiek.

Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat de VVD achter de schermen al om is. Deze linkse partijen weten heel goed wanneer ze het in stemming moeten brengen. Een initiatief wetsvoorstel mag je maar 1 keer in stemming brengen, dus ze laten het echt niet aankomen op ´hopelijk hebben we nu wel voldoende stemmen voor´. Ik hoop dat ik er naast zit maar vrees het ergste. Heb ook diverse mensen binnen de VVD een bericht gestuurd maar 0.0 reactie waar je in het verleden altijd wel snel een reactie terug had.

Ik denk persoonlijk dat de VVD achter de schermen al om is. Deze linkse partijen weten heel goed wanneer ze het in stemming moeten brengen. Een initiatief wetsvoorstel mag je maar 1 keer in stemming brengen, dus ze laten het echt niet aankomen op ´hopelijk hebben we nu wel voldoende stemmen voor´. Ik hoop dat ik er naast zit maar vrees het ergste. Heb ook diverse mensen binnen de VVD een bericht gestuurd maar 0.0 reactie waar je in het verleden altijd wel snel een reactie terug had.
Klopt ik deel jouw gevoel helemaal, hier ook geen reactie terug gehad omdat ik denk dat er bij de VVD veel verdeeldheid is, mijn onderbuik gevoel is erg slecht denk dat een verbod dichterbij is dan ooit te voren.

Grote zorgen over welzijn dierenartsen vanwege agressieve klanten - https://nos.nl/l/2552217

En dit dan?? Lekker hoor die 'dierenliefhebbers', afschaffen die huisdieren en zware boetes, baasjes kunnen duidelijk niet goed met hun dieren en omgeving omgaan! 😆😉
Daar kan ik je nog wel meer over vertellen hoor... Veel voorkomende fenomeen; kat ziek, behandeling te duur/geen geld voor (over), laat maar inslapen en rijden linea recta naar asiel om even een nieuwe te halen.

Sommige mensen zouden nooit dieren mogen hebben, maar dat is net zo (ethisch) onbespreekbaar als dat sommige mensen nooit aan kinderen zouden moeten beginnen (en dan zeg ik het netjes). Dat zou een hoop ellende en kosten voor de maatschappij schelen.

Maar goed, dan dwaal ik offtopic.

Er worden niet voor niks steeds meer camerasystemen opgehangen, een heterdaad wordt daarmee makkelijker, het controlesysteem steeds meer.
Ik heb hier 0 camera’s in de buurt hangen. En woon in een stad met ca. 90k aan inwoners. Ik snap waar je naartoe wilt maar begrijp een andermans standpunt ook eens. Niet alles is slecht en tegen ons.

Geen paniekvoetbal gaan spelen. Vergeet niet dat VVD onderdeel is van de coalitie en dat het kabinet geen verbod gaan afdwingen. Tel je zegeningen dat PVV en BBB ook in de coalitie zitten en dat de VVD voor rechtspraak en integriteit is. Ik zou de bal eerder opgooien dat de VVD wederom in gaat zoomen op alle maatregelen die er vanuit het vuurwerkbeleid al zijn genomen & dat handhaving ook in het vaandel staat. Gewogen besluiten zijn belangrijk, feitelijk onderbouwd en dialoog over gevoerd. Ik zie het niet somber in.

Sterker nog, heel goed dat GL en PVDA het weer in stemming brengen (bij wijze van spreken). Met ons allen kunnen we wel de kans nu krijgen om de dus de dialoog wél te voeren. Bij een linkse meerderheid in kamer of kabinet was het nu al kansloos geweest.

Mocht het lukken, en ik ben er ook bang voor, zou het echt een huzarenstukje van links zijn. Want een ieder die er kritisch over nadenkt weet dat siervuurwerk niet eens gerelateerd is aan de problemen waarvoor het verboden wordt.

Tot 2022 was dit het belangrijkste thema van links in de 2e kamer. Daarna is het opvallend stil gebleven. Maar niets is natuurlijk minder waar. Men is vol gas door gegaan om momentum te creëren voor een landelijk vuurwerkverbod. Lokale verboden daar waar men al een meerderheid had, bij voorbaat kansloos, maar juist dat gebruiken voor een landelijk verbod. Meldpunten waar maanden lang overlast van illegaal vuurwerk wordt misbruikt voor hun doel. De linkse media optimaal benutten om non stop alle vernielingen, branden, mishandelingen zonder kritisch tegengeluid te koppelen aan consumentenvuurwerk. Politie en lokale overheden helpen af te leiden van falende handhaving door te wijzen naar verbod als oplossing. Emoties uit de zorg bespelen en uitvergroten. Betrekken van verzekeraars en dierenclubs.

Met dit alles waarschijnlijk voldoende twijfelende sleutelpolitici op rechts naar hun kamp over gehaald. Netzoals tijdens COVID zal Duitsland ons voorbeeld volgen. In België is er al nagenoeg een verbod op afsteken.

Geen paniekvoetbal gaan spelen. Vergeet niet dat VVD onderdeel is van de coalitie en dat het kabinet geen verbod gaan afdwingen. Tel je zegeningen dat PVV en BBB ook in de coalitie zitten en dat de VVD voor rechtspraak en integriteit is. Ik zou de bal eerder opgooien dat de VVD wederom in gaat zoomen op alle maatregelen die er vanuit het vuurwerkbeleid al zijn genomen & dat handhaving ook in het vaandel staat. Gewogen besluiten zijn belangrijk, feitelijk onderbouwd en dialoog over gevoerd. Ik zie het niet somber in.

Sterker nog, heel goed dat GL en PVDA het weer in stemming brengen (bij wijze van spreken). Met ons allen kunnen we wel de kans nu krijgen om de dus de dialoog wél te voeren. Bij een linkse meerderheid in kamer of kabinet was het nu al kansloos geweest.
Schoof heeft tijdens de persconferentie zelf de suggestie gedaan om de initiatief wet in stemming te brengen. Hij nam geen duidelijk standpunt in. Mocht het worden aangenomen kan de coalitie altijd terugvallen dat het niet hun beleid is. Wanneer er hoofdelijk gestemd wordt ben ik niet zo zeker dat een rechtse meerderheid een garantie is getuige de uitlatingen van sommigen.

Juist de coalitie hangt als los zand aan elkaar dus daar gaan ze zeker geen rekening mee houden. Dat zie je al bij meerdere andere zaken dat coalitiepartners niet eendrachtig stemmen. Volgens Frits Wester (je kan vinden van de man wat je wilt, maar is zeker in de VVD goed ingelicht) is er binnen de VVD een switch gaande met de partijleider voorop, en is men bereid nog voor de zomer voor te stemmen (interview RTL gister ochtend).

Men wil een verbod op basis wat bestuur van politie en ziekenhuizen melden.
Nou doet de eerste, politie, dat vanuit onvermogen tot handhaving door jarenlange bezuiniging, falend communicatiesysteem en aanhoudend slap optreden vanuit angst een vinger verkeerd uit te steken en de boeman te worden.
De tweede, ziekenhuizen, lijken vooral door financiële machten bestuurd te worden.
Hier sla je de spijker op zijn kop.
Wie betaald de ziekenhuizen? Verzekeraars. Wie betalen schades? Verzekeraars.
Wie heeft financieel het meeste baat bij een vuurwerkverbod?

Hier sla je de spijker op zijn kop.
Wie betaald de ziekenhuizen? Verzekeraars. Wie betalen schades? Verzekeraars.
Wie heeft financieel het meeste baat bij een vuurwerkverbod?
En daarbij; Der is nog nooit 1 verzekeraar failiet gegaan enkel overnames. Dat bint de grootste boeven die der bint. Dat er zon CEO uit zijn sokken is geschoten in Amerika komt niet uit de lucht vallen (en nee blabla is niet goed blabla bleeuuh).
De wereld is doorverrot en handjesklap weer een deal.
Ok nog 1 dan........ Crematoria....... als je denkt dat die duurste kisten ook altijd in de oven gaan🚫... ik weet dat er plekken zijn waarbij ze onderhands (handjeklap) terug verkocht worden aan de kistenmaker🙈🫣.

Afijn laten we het ON-Topic houden👏😘

Even de 112 reacties doorgelezen. Zal mijn mening ook geven:

Boeit me geen reet als er een verbod komt, al moet ik guerrilla-stijl door mijn woonplaats stoken, i don't care!
Lekker terug naar de illegale handel, ik stal bij 10 verschillende vrienden 2 blokken en wat knallers en op de 31e doen we geen kroegentocht maar een vuurwerktocht.
Ik ga al mijn vrienden af, wens ze een gelukkig nieuwjaar en laat ze de twee gestalde blokken en wat cobrahandgranaatarmerafhelewoonwijkweggevaagd bommen zien en ga op naar de volgende locatie. Flinke wout die mij weet te vinden. Maar m'n hele woonplaats zal weten dat vuurwerk nooit uit te bannen is. Tevens scoor ik ieder jaar bij de lokale dealer even 365 nitraten zodat er iedere avond, het hele jaar door, een pestdreun zal klinken ergens in mijn buurt.

Mensen die dit ook gaan doen 👇

Juist de coalitie hangt als los zand aan elkaar dus daar gaan ze zeker geen rekening mee houden. Dat zie je al bij meerdere andere zaken dat coalitiepartners niet eendrachtig stemmen. Volgens Frits Wester (je kan vinden van de man wat je wilt, maar is zeker in de VVD goed ingelicht) is er binnen de VVD een switch gaande met de partijleider voorop, en is men bereid nog voor de zomer voor te stemmen (interview RTL gister ochtend).
Heb het net terug zitten luisteren, en het ziet er idd niet goed uit de VVD is zeker aan het draaien 60% van de leden is voor en volgens frits wester is ook de Yesilgüz nu voor een verbod nou dan weet je wel hoe laat het is helaas. 10 februari weten we het.

Hoe zou de guardia civil reageren als dr op hun geschoten wordt met illegale shit vraag ik me af 🤨

Heb het net terug zitten luisteren, en het ziet er idd niet goed uit de VVD is zeker aan het draaien 60% van de leden is voor en volgens frits wester is ook de Yesilgüz nu voor een verbod nou dan weet je wel hoe laat het is helaas. 10 februari weten we het.
Waar kan ik het luisteren? waar zie jij 10 feb?

Back
Bovenaan