Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Die gasten werden herkend aan hun matjes in de nek denk ik![]()
Ook afhankelijk van wat en hoeveel. Als je enkel teveel vuurwerk bij je had wat op zich wel legaal was kwam je er dacht ik vanaf met een inbeslagname. Bij bezit van bijvoorbeeld pijlen en knalvuurwerk kwam je er dacht ik al niet meer zo makkelijk vanaf.Dat was afgelopen en het jaar daarvoor het geval (aldus de Gelderlander). Ze werkte daar met "gele kaarten", wanneer je voor de eerste keer betrapt werd schreven ze deze kaart uit. Hierdoor kreeg je geen boete en geen strafblad.
Er zijn idd grenscontroles op vuurwerk. Winkeliers waarschuwen er ook voor, als ze weten waar de politie staat.Is het wel waar? Is het niet ontmoediging om toch te komen winkelen.
Als het waar is , is het zonde en sneu
Zou mij niet verbazen als de Belgische winkeliers juist de politie waarschuwen en zo een leuk handeltje drijven over de ruggen van d’n Ollanders.Er zijn idd grenscontroles op vuurwerk. Winkeliers waarschuwen er ook voor, als ze weten waar de politie staat.
IRT affaire, iemand?Jaren naast een (hoge rang) politie agent gewoond die ons heel december najaagde om ons te pakken met relatief onbeduidend spul om vervolgens op 31 dec zonder blikken of blozen zelf de meest illegale compounds in de straat te zetten
Na zijn pensioen onder het genot van een biertje in de tuin leuke gesprekken mee gehad overigens. Er gebeurd (veel) meer dan je zou vermoeden wist hij te melden.
De man is overleden dus die zit al vast zeg maarIRT affaire, iemand?
Info in het artikel klopt ook niet. Je mag het hele jaar vuurwerk invoeren zolang het maar aan de Nederlandse eisen voldoet en niet meer dan 25 kilo is.Je mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens toegestane verkoopdagen. Dit jaar zijn dat zaterdag 28 december, maandag 30 december en dinsdag 31 december. Dat mag alleen vuurwerk zijn dat volgens de Nederlandse wet is toegestaan. Per auto mag je bovendien maximaal 25 kilo vuurwerk vervoeren.
Die info is letterlijk overgenomen vanaf de website van de overheid dus daar zal weinig niet aan kloppen.....Info in het artikel klopt ook niet. Je mag het hele jaar vuurwerk invoeren zolang het maar aan de Nederlandse eisen voldoet en niet meer dan 25 kilo is.
Info in het artikel klopt ook niet. Je mag het hele jaar vuurwerk invoeren zolang het maar aan de Nederlandse eisen voldoet en niet meer dan 25 kilo is.
Dat staat nu inderdaad op de website van de Rijksoverheid, maar is dit onlangs aangepast dan?Nee hoor, invoer mag alleen tijdens de verkoopdagen.
Dat staat nu inderdaad op de website van de Rijksoverheid, maar is dit onlangs aangepast dan?
In 2020 hebben ze zelfs een vervoersverbod in moeten stellen, zodat mensen geen vuurwerk meer uit het buitenland konden halen. In dit artikel lees je ook dat invoeren vanaf 15 december 2020 (ingangsdatum 15 dec 2020) niet meer mocht:
Bekijk bijlage 1804741
Die antwoorden staan onder de vraag 'Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?' Daar stond destijds (in 2020) in het artikel: Ja, je mag het kopen in het buitenland. En verderop in het artikel, dat je het vanaf 15 december 2020 niet meer mee mag nemen (kortom, voor die datum mocht het toen nog wel). Althans, zo lees ik hetinvoer is niet hetzelfde als vervoer.
Vervoer kan ook de beweging van goederen in het land zijn. Invoer is vanuit het buitenland naar Nederland brengen.
vervoer betekend dus dat binnen nederland je geen vuurwerk van plek 1 naar plek 2 maag brengen.