UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was met een familielid tevens ook gemeenteraadslid hij vond het ongelooflijk. Ik reed hem naar schaatsplekken en heeft daar moeten constateren dat het ongelooflijk ontiegelijk mis ging. De volgende constateringen zijn een feest op het ijs in 2 wijken waar het ontiegelijk druk was zonder coronaregels. Schaatsen was te druk ook zonder de feesten. Maar hebben ook zat ongelukken geconstateerd. Een man viel zo danig dat het zijn rug brak(is met rug op stoeprand gevallen) en nog een man die zowel zijn arm en pols brak en nog een persoon brak zijn heup. Op 1 zijn de wonden aan het hoofd voert de boventoon op 2 waren het enkels en vingers en polsen. Maar de meeste ongelukken waren niet tijdens schaatsen maar gewoon door gladheid. In de SEH weten ze geen raad met de verongelukte mensen dat zeiden ze ook had een verbod uitgevaardigd want zitten nog met covid.

Ze hebben een dringend beroep op mijn familielid gedaan ze kunnen het niet aan om nog meer mensen te verzorgen. 15 ongelukken moesten mensen geopereerd worden, daar is geen capaciteit voor helaas. De arts vroeg oprecht aan mijn familielid waarom kondig je als politiek een vuurwerkverbod af maar geen schaatsverbod en alleen de straat op als nodig is. Ik was toen nog raadslid en moest de man teleurstellen en godzijdank geen ongelukken met vuurwerk geweest. Maar moest de arts helaas vertellen van luister, de politiek verbood het vuurwerk maar de burgermeester verbood het niet en wou er ook niet op handhaven alleen kregen we de ruimte om vanaf 22:00 tot 00:00 tot 01:00 even af te steken, eveneens dat schaatsverbod heeft de burgermeester er niks aan gedaan.

Maar goed de dooi zet zich nu volop in de sloten liggen hier aardig open en sneeuw verdwijnt ook, morgen is het helemaal weg. Maar de artsen hebben liever een schaatsverbod gezien na de gesprekjes van gisteren.

Het vuurwerkverbod ging ook helemaal niet om de corona,... dat is wel duidelijk maar dat wisten wij al/

Het vuurwerkverbod ging ook helemaal niet om de corona,... dat is wel duidelijk maar dat wisten wij al/

Deze is lastig, heb zelf zitten luisteren naar de arts, ziekenhuis was zelfs een paar keer gesloten. Het was zo erg druk dat ze zelfs geen covidpatienten meer door lieten om binnen te komen. 31 december druppelden ook covidpatienten binnen aldus de beste arts.

Alleen we vergeten nu even dat dit een natuurverschijnsel is wat men niet kan verbieden, kunnen geen ijs/sneeuw kopen, vuurwerk kunnen we wel kopen en kan aan banden worden gelegd. De arts zei ook waarom is schaatsen niet aan banden gelegd en alleen naar buiten wanneer nodig is.

Verder weten ze zich geen raad met hoe de patiënten te behandelen want het waren grotendeels geen schaats maar gewoon op straat gevallen gewonden.

Zoals ik al eerder zei kunnen wel blijven roepen ja maar er was een vuurwerkverbod, ja die was er, maar een natuurverschijnsel kan men niet aan banden leggen en vuurwerk is te koop en dus geen natuurverschijnsel daar zit het hem een beetje. Ik laat dat verbod los hij is geweest en kunnen niet naar 2020 meer om het terug te draaien.

Nou nou, zo erg was het vast ook weer niet ;-)

Was je erbij dan bij het gesprek ??? Het was dramatisch er zijn veel mensen gevallen. Een familielid van mij is raadslid en wou het zijne er van weten, en ja daar wou hij ook even naar het SEH en het viel zeker niet mee daar. Iets met capaciteittekort en zagen er tegen op mensen te opereren, als men zo al praat dan valt dat niet mee nee. Hebben het nieuws niet gezien maar daar wordt ook niet alles verteld zoals de arts die wij spraken. Ga maar is een keus maken als arts, moeten we je opereren of niet. Dinsdag gaat de betreffende raadslid weer terug hoeveel gewonden en breuken er geweest waren en ziekenhuisopnames/operaties.

Was je erbij dan bij het gesprek ??? Het was dramatisch er zijn veel mensen gevallen. Een familielid van mij is raadslid en wou het zijne er van weten, en ja daar wou hij ook even naar het SEH en het viel zeker niet mee daar. Iets met capaciteittekort en zagen er tegen op mensen te opereren, als men zo al praat dan valt dat niet mee nee. Hebben het nieuws niet gezien maar daar wordt ook niet alles verteld zoals de arts die wij spraken. Ga maar is een keus maken als arts, moeten we je opereren of niet. Dinsdag gaat de betreffende raadslid weer terug hoeveel gewonden en breuken er geweest waren en ziekenhuisopnames/operaties.

Zucht... ik zette er nog wel een ;-) achter...

Het was een grapje. Jij typte: "In de SEH weten ze geen raad met de verongelukte mensen"

Je weet wat "verongelukt" betekend?

Haha, een Bruls vindt dat het schaats- en carnavalsweekend goed is verlopen. Hij kan natuurlijk ook niets anders zeggen, maar wat een verschrikkelijk hypocriet *** blijft het toch. Verder commentaar verdient het om gecensureerd te worden, dus heeft niet zoveel zin.

Zucht... ik zette er nog wel een ;-) achter...

Het was een grapje. Jij typte: "In de SEH weten ze geen raad met de verongelukte mensen"

Je weet wat "verongelukt" betekend?

Oké het is als grap bedoeld, en dat kan mijn excuus. Maar is zie na zo een gesprek de grap niet zo. Probeer iets serieus zo goed mogelijk te onderbouwen, en dat lukt niet altijd. Maar ga ook niet in de aanval wat als grap is bedoeld was. En inderdaad typte dat.

Alleen snap ik niet waar je met de vraag naartoe wil. Wat moest de arts anders zeggen het zijn gelukkige mensen, waar ze geen raad mee weten. Hij gebruikte het meervoud verongelukte mensen omdat het om meerdere ongelukken ging.

Haha, een Bruls vindt dat het schaats- en carnavalsweekend goed is verlopen. Hij kan natuurlijk ook niets anders zeggen, maar wat een verschrikkelijk hypocriet *** blijft het toch. Verder commentaar verdient het om gecensureerd te worden, dus heeft niet zoveel zin.

Omdat die man graag iets roept waar hij de cijfers niet van weet. Die man is een gevaar als veiligheidsvoorzitter van de veiligheidsregio met onjuistheden.

Oké het is als grap bedoeld, en dat kan mijn excuus. Maar is zie na zo een gesprek de grap niet zo. Probeer iets serieus zo goed mogelijk te onderbouwen, en dat lukt niet altijd. Maar ga ook niet in de aanval wat als grap is bedoeld was. En inderdaad typte dat.

Alleen snap ik niet waar je met de vraag naartoe wil. Wat moest de arts anders zeggen het zijn gelukkige mensen, waar ze geen raad mee weten. Hij gebruikte het meervoud verongelukte mensen omdat het om meerdere ongelukken ging.

Ik wil nergens naartoe. Jij hebt het erover dat ze de verongelukte mensen op de SEH niet aankonden.

Verongelukt betekend dood...

Ik snap dat je wat anders bedoelde en maakte over deze verkeerde omschrijving dus een grapje. Meer niet...

Ik wil nergens naartoe. Jij hebt het erover dat ze de verongelukte mensen op de SEH niet aankonden.

Verongelukt betekend dood...

Ik snap dat je wat anders bedoelde en maakte over deze verkeerde omschrijving dus een grapje. Meer niet...

Het is oké, ik begrijp je punt en wat mijn betreft ook geen problemen verder, heb mijn excuus voor aangeboden. Heb ook verteld een grapje mag, alleen zag hem niet 1,2,3 en probeerde het op te helderen(achteraf onnodig het was een grap)

En het feit dat niet alles goed onderbouwd kan worden door mij is ook een feit, maar doe me best.

Ik weet dat verongelukt dood is maar de arts stond mij te woord ik luisterde enkel mijn familielid tevens ook de gemeenteraadslid deed het woord enkel. Verongelukt gebruikte ik niet en de arts koos voor het woord verongelukte in meervoud. Gewoon het is lastig te zoeken voor hem geweest naar de juiste woorden. Hij had ook kunnen zeggen dat weet jij dat weet ik kunnen zeggen 100 mensen met een ongeluk maar de arts koos ervoor alles op een hoop te gooien en de zin verongelukte mensen te gebruiken. Maar verder zoek geen ruzie, maar wil wel helderheid zodat ik het begrijp en dat deed je het uitleggen daarvoor dank.

Deze is lastig, heb zelf zitten luisteren naar de arts, ziekenhuis was zelfs een paar keer gesloten. Het was zo erg druk dat ze zelfs geen covidpatienten meer door lieten om binnen te komen. 31 december druppelden ook covidpatienten binnen aldus de beste arts.

Alleen we vergeten nu even dat dit een natuurverschijnsel is wat men niet kan verbieden, kunnen geen ijs/sneeuw kopen, vuurwerk kunnen we wel kopen en kan aan banden worden gelegd. De arts zei ook waarom is schaatsen niet aan banden gelegd en alleen naar buiten wanneer nodig is.

Verder weten ze zich geen raad met hoe de patiënten te behandelen want het waren grotendeels geen schaats maar gewoon op straat gevallen gewonden.

Zoals ik al eerder zei kunnen wel blijven roepen ja maar er was een vuurwerkverbod, ja die was er, maar een natuurverschijnsel kan men niet aan banden leggen en vuurwerk is te koop en dus geen natuurverschijnsel daar zit het hem een beetje. Ik laat dat verbod los hij is geweest en kunnen niet naar 2020 meer om het terug te draaien.

Ik geloof eerlijk gezegd gewoon niet dat dit en wat je schrijft in andere berichten allemaal door artsen aan jou is verteld.

Dat van gesloten ziekenhuis en zelfs geen covid patiënten meer kunnen opnemen, heb ik ook gehoord/gelezen. Ze hadden het natuurlijk best kunnen verbieden; er is een volledige lockdown dus eigenlijk mag je enkel voor noodzakelijkheden je huis uit. Net als ze in Spanje/Italië deden; alleen met papiertje binnen 5km rond je huis. En schaatsverkoop kon ook verboden worden. Zou je net zo weinig schaatsers als stokers hben gehad, dus ook geen overbelasting op ziekenhuizen zoals nu, hoe hard media het ook probeert te bagetelliseren achteraf (las ik bij NOS), de verslagen uit de ziekenhuizen op de dagen zelf logen er niet om.

Ik heb Bruls hieromtrent gemaild wat hij vond van de winterslachtoffers, hij zei enkel dat hij de gelijkenis niet zag en dat het niet onbekend is dat hij persoonlijk tegen vuurwerk is.

Ik geloof eerlijk gezegd gewoon niet dat dit en wat je schrijft in andere berichten allemaal door artsen aan jou is verteld.

Lezen jullie wel of niet vraag ik me af. Met wie was ik daar??? Juist met een gemeenteraadslid tevens familielid. Je kan het geloven of niet maar er zijn artsen die praten gewoon hoor, waarom zouden ze dat niet doen. Deze raadslid van de gemeente wou het zijne er van weten simpel zat hoe het allemaal is verlopen. En het waren geen artsen het was een arts die zijn woord deed. Heb nergens gezegd heb met artsen gepraat.

In elk bericht heb ik verdomme 100 keer gezegd ik reed mijn familielid tevens is hij gemeenteraadslid is dat zo moeilijk te begrijpen. Blijkbaar wel voor sommige.

In dat stukje leg ik enkel weer wat ik gehoord heb niks meer niks minder, want nogmaals er zijn artsen die gewoon praten.

Heb hem enkel verteld toen ik nog raadslid was, van luister de politiek heeft vuurwerk verboden, maar de burgermeester niet. Hebben van de burgermeester ruimte van 22:00 tot 00:00 tot 01:00 ruimte gehad iets af te steken, dus zou hij de winterpret ook niet verbieden. Dat waren mijn woorden. De rest was voor de familie/gemeenteraadslid het gesprek

Laatst bewerkt:
Zullen we dan nu allemaal ontdooien, net zoals buiten, en het onderwerp sneeuw, kou, schaatsen en vuurwerk parkeren en dit topic weer gebruiken voor politiek gerelateerde zaken, op met name, landelijke niveau (wat ook de insteek is van dit topic)?

Komt de discussie met de verkiezingen in aantocht ten goede denk ik anders helpen we elkaar en het vuurwerk niet vooruit.

Stemwijzer net bekeken, CDA, VVD, D66, PVV, SP, FvD en nog wat kleintjes zijn allemaal tegen een verbod.
Maar kijk wel even hoe ze het omschrijven. VVD zegt dat ze tegen zijn maar het moet niet leiden tot schade etc...dus als dat er wel is zullen ze alsnog een verbod willen. Let wel: VVD gaat naar links

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan