UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
BOYS BREAKING NIEUWS: Lesli heeft samen met Funke en WECO bij de Duitse overheid gepolst voor 40 grams vuurpijlen. 40 grams vuurpijlen zullen vanaf 1 juni legaal zijn in Duitsland.

Niks nieuws hebben ze ook met de babypijltjes en Romeinse kaarsen gedaan. Nu zijn het de vuurpijlen die 40 grammers.

In België liggen diverse importeurs Rubro en Lesli en vulcan ook. En China red timmert ook aan de weg in België, dat is een leuke toevoeging met de cool en red bastards.

Alleen het is dubbel want in Nederland zijn de singleshots wel veel beter en erop vooruit gegaan met dubbele knallen. Maar vuurpijlen kan men altijd kopen in Duitsland en België.

Stemwijzer.nl is online waarbij een stelling over vuurwerk gaat. Gek genoeg vinden best veel partijen dat vuurwerk erbij hoort! Van GL en PvdD weten we matuurlijk al heel lang dat ze niet goed zijn voor onze hobby. Weet wat je gaat stemmen in ieder geval.

Ja ik zag het:

Tegen een verbod:
VVD, PVV, CDA, D66, SP, FVD, JA21, Code Oranje, Pirantenpartij, Libertaire Partij, Boerburgerbeweging, Oprecht.

Partij van Henk Krol heeft geen mening.

Voor het verbod:
GL, PVDA, CU, PVDD, 50plus, SGP, DENK, BIJ1, Volt, NIDA, Jong, Splinter, NLBeter, Jezus Leeft

Ja ik zag het:

Tegen een verbod:
VVD, PVV, CDA, D66, SP, FVD, JA21, Code Oranje, Pirantenpartij, Libertaire Partij, Boerburgerbeweging, Oprecht.

Partij van Henk Krol heeft geen mening.

Voor het verbod:
GL, PVDA, CU, PVDD, 50plus, SGP, DENK, BIJ1, Volt, NIDA, Jong, Splinter, NLBeter, Jezus Leeft

Wat overigens weer niks zegt over hoe een Gemeentelijke afdeling van zo'n nationale partij denkt of zich opstelt. Als voorbeeld de situatie in de Gemeente Arnhem:

CDA en D66 zijn in Arnhem voor een verbod, PVDA en DENK zijn in Arnhem tegen een verbod.

Allemaal precies tegengesteld t.o.v. landelijk.

Stemwijzer.nl is online waarbij een stelling over vuurwerk gaat. Gek genoeg vinden best veel partijen dat vuurwerk erbij hoort! Van GL en PvdD weten we matuurlijk al heel lang dat ze niet goed zijn voor onze hobby. Weet wat je gaat stemmen in ieder geval.
Ik wil niet teveel als een wappie overkomen hoor maar ik vraag me onderhand af door wie stemwijzer.nl wordt betaald. is dat echt onafhankelijk?

Tsja ik heb bij alle partijen even het standpunt vuurwerk opengeklapt. er zijn maar een paar partijen die echt benoemen dat siervuurwerk mag en illegaal vuurwerk aangepakt moet worden. Niet de partijen die ik op het oog had echter

Stop maar heb het al gezien, het klopt van geen meter. Want als hoe het daar staat is er een meerderheid voor een verbod en dat is niet het geval. Echter zijn er partijen die willen in groeps/verenigingsverband en vuurwerkshows wat al niet haalbaar is.

En een hoop partijen gaan nog niet 1 zetel halen en vallen ook al af. Het is wachten tot na 17 maart dan zullen we zien welke partijen een zetel hebben en welke niet van de nieuwelingen.

Ze kunnen wel mooi doen en de mooie partij uithangen. Maar in de praktijk zitten partijen die het niet voor het zeggen. En het is stemwijzer.nl is nooit serieus te nemen.

Stop maar heb het al gezien, het klopt van geen meter. Want als hoe het daar staat is er een meerderheid voor een verbod en dat is niet het geval. Echter zijn er partijen die willen in groeps/verenigingsverband en vuurwerkshows wat al niet haalbaar is.

En een hoop partijen gaan nog niet 1 zetel halen en vallen ook al af. Het is wachten tot na 17 maart dan zullen we zien welke partijen een zetel hebben en welke niet van de nieuwelingen.

Ze kunnen wel mooi doen en de mooie partij uithangen. Maar in de praktijk zitten partijen die het niet voor het zeggen. En het is stemwijzer.nl is nooit serieus te nemen.

Weet niet waar jij kijkt maar er is daarin echt geen meerderheid voor een verbod te zien. Al die partijen die daar als voor een verbod staan zijn er in aantal misschien wel meer maar ze hebben allemaal maar een beperkt aantal zetels (of zelfs geen één). Alle grotere partijen met veel zetels, nu en in de peilingen, staan aan de kant van tegen een verbod. De enige uitzondering met een redelijk aantal is GroenLinks.

Weet niet waar jij kijkt maar er is daarin echt geen meerderheid voor een verbod te zien. Al die partijen die daar als voor een verbod staan zijn er in aantal misschien wel meer maar ze hebben allemaal maar een beperkt aantal zetels (of zelfs geen één). Alle grotere partijen met veel zetels, nu en in de peilingen, staan aan de kant van tegen een verbod. De enige uitzondering met een redelijk aantal is GroenLinks.

Dat zeg ik, stop maar heb het al gezien. Hoe het daar staat lijkt om een meerderheid wat niet het geval is. Wat zeg ik verkeerd dan ??
Want er staan 14 partijen voor een verbod maar dat is gewoon niet het geval er is geen meerderheid.

Want in feite zeg je nu het zelfde als mij. Want veel partijen zouden nog geen zetel krijgen en een paar vallen af. Of mogelijk 1 zetel, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Alleen ik kijk naar 17 maart daar gaat het uiteindelijk om, en zie veel partijen niet eens in de oppositie terechtkomen.

Alleen jij vult het iets anders in dan mij. Maar ik zeg het fanatieker.

Ik ben het met je eens hoor alleen zeggen we nu het zelfde :D

ik bij de piratenpartij..kan ik wel meeleven! iemand nog een ooglapje en een houten been over?

Hoe zit het eigenlijk met die twee gasten die vuurwerkshows gingen organiseren tegen betaling? Dat circus bij het AD toen begin van het jaar?

Ja de vuurwerkbond. Zouden ze nog ondergedoken zitten? HOe zou het met die bakkerij gaan? loopt er nog een aanklacht?
Vragen vragen vragen

Ik ben die vergelijkingen inmiddels wel een beetje zat. We weten allemaal dat er een aantal partijen anti-vuurwerk zijn, moeten ze dan dit jaar ook maar anti-schaatsen zijn?

Hoewel GL en PvdD de initiatiefnemers waren voor het vuurwerk verbod, was het uiteindelijke het kabinet die de beslissing nam.

Omdat het een aangenomen Motie was moest het Kabinet een beslissing nemen. Zo werkt dat in dit land. Het initiatief kwam van GroenLinks en de PvdD, de Motie werd met een beperkte meerderheid in de Tweede Kamer aangenomen en de meeste Partijen die ook in het Kabinet zitten hadden niet voor de Motie gestemd. Dus het kwam toch echt bij die Bomenknuffelaars vandaan...

Verder snap ik de frustratie maar hou nou eens op om maar alles met onze vuurwerktraditie en het tijdelijke eenmalige verbod van afgelopen Jaarwisseling te vergelijken. Sommigen van jullie komen soms net zo zuurpruimerig over als die Bomenknuffelaars.

Het was k#t afgelopen Oud & Nieuw maar dat is nu geweest. Positieve blik vooruit en gas op die lolly!!

Wat heeft dat met elkaar te maken?

Ik vind het juist fijn dat er ook nog gewoon mensen zijn die snappen dat het geen kwaad kan voor zowel lichaam als geest om buiten een rondje te kunnen schaatsen...

Een paar verbrande duimen in verhouding tot duizenden gevallen van zwaar letsel en reddings operaties van politie brandweer voor mensen die door het ijs zijn gegaan. Zoek en reddings operaties van de buurman die aan het eind vd dag niet terug is gekomen van even een stukje schaatsen.

Misschien biedt bovenstaande wat inzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan