Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Aan de andere kant het betreft nu enkel een afsteekverbod. Geen verkoopverbod. 0 handhaafbaar dus. En ja die partijen hebben een plaat voor hun kop en overtuig je nooit. Bijzonder ook dat lokale CDA een ander standpunt heeft dan landelijk CDA
Ik ben nog eens aan het malen over dat kort geding over het verbod in Rotterdam. Ik meende dat de pro-vuurwerk partijen veelal stuurden op "ondernemertje pesten" en dat het verbod daarom onterecht is. Nergens heb ik gezien dat pro-vuurwerk partijen stuurden op het feit dat, ondanks dat gemeentes de ruimte hebben gekregen een verbod op volledig grond gebied af te kondigen, dat riekt naar misbruik van deze mogelijkheid en het dus eigenlijk neerkomt op mis/onjuist gebruik van de gemeente wet. Een verbod wat geldt voor het gehele grond gebied, moet aan veel meer eisen voldoen in de onderbouwing (waarom het verbod noodzakelijk is en waarom deze ingrijpende maatregel niet anders kan), dan de vrije-zones die we nu al kennen.
Voorbeeld: vrije-zone rondom ziekenhuis, dierenverblijven, parken, etc. zijn prima te onderbouwen, gezien daar een grotere gevaarzetting/overlastzetting aan vast zit, dan in een woonwijk, laat staan buiten af.
Een verbod op geheel grondgebied heeft hoe dan ook gevolg, dat het verbod (massaal) overtreden wordt, dus de overlast ervaring (waar die partijen het dan over hebben) zal alleen maar groter worden en wat betreft de raddraaiers zal er toch geen positieve wending zijn, mogelijk zelfs een negatieve (grote kans van zelfs). De maatregel is dusdanig ingrijpend, dat een rechter een verbod op volledig grondgebied van een gemeente op die gronden toch ongeldig moet verklaren. Het is dus de kunst om de juiste gronden te vinden om het verbod van tafel te krijgen en dat redt je in mijn ogen niet met argumenten omtrent traditie en inkomsten derving, maar eerder met argumenten die gaan over hoe de gemeentewet gebruikt mag worden en niet misbruikt mag worden om een partij ideaal door te drukken.
Maar dat zijn gewoon my 2 cents.
Hmm Interessant. ik heb bruls even netjes gemaild en dhr Omtzigt en CDA algemeen in de CC gezetBruls net op nporadio2 vindt schaatsen tijdens corona geen probleem. We hebben het al zo zwaar en beetje vertier en buiten zijn is goed... Moet niet te druk op ijsbanen worden en uitkijken voor ongelukken hoor want het is al zo druk in de ziekenhuizen... Hypocriet gedoe.
k** boomer is het ookDie man laat wel duidelijk blijken dat de vuurwerk strijd persoonlijk is ...
Reken daar maar wel op. Door de lockdown en thuiswerken zullen nóg meer mensen gaan schaatsen dan in eerdere jaren met serieuze vorst. Destijds (2009 en 2012) waren er per dag omgerekend 1000 behandelingen op de SEH en ook nog eens bijna 100 ziekenhuisopnames per dag! Het loopt straks helemaal vol. Benieuwd wanneer Op1 of Jinek dit gesprek aangaan. Ik gok woensdag.....ik heb er nu al zin in.Ik hoop echt dat de ziekenhuizen overstromen
Reken daar maar wel op. Door de lockdown en thuiswerken zullen nóg meer mensen gaan schaatsen dan in eerdere jaren met serieuze vorst. Destijds (2009 en 2012) waren er per dag omgerekend 1000 behandelingen op de SEH en ook nog eens bijna 100 ziekenhuisopnames per dag! Het loopt straks helemaal vol. Benieuwd wanneer Op1 of Jinek dit gesprek aangaan. Ik gok woensdag.....ik heb er nu al zin in.
Hulde ook voor tovenaar Hugo de Jonge. In december was het nog noodzakelijk om de zorg te behoeden voor nog geen 400 vuurwerkslachtoffers, nu is er gelukkig plek voor vele duizenden schaatsers met zwaar letsel. Wat een gaaf land man!