UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En 10% meer VUURWERKgerelateerde incidenten... en dat zonder 77 miljoen aan consumentenvuurwerk :P

Dit vind ik zeer nieuwswaardig, al zeg ik het zelf.

Die cijfers zijn juist vanwege vw verbod en dus grotere handhaving en meldingswillendheid onder burgers (kortweg; door coooroonaaaa) wel weer makkelijk onderuit te halen, helaas, sorry

En 10% meer VUURWERKgerelateerde incidenten... en dat zonder 77 miljoen aan consumentenvuurwerk :P

Dit vind ik zeer nieuwswaardig, al zeg ik het zelf.
10% meer vuurwerkgerelateerd tov vorig jaar? Of 10%meer op het totaal van dit jaar. Als er dit jaar minder meldingen zijn geweest dan kan 10% meer op dit totaal nog altijd minder zijn als dat het vorig jaar is.

Rutte heeft zojuist een motie van de PVDD over een vuurwerkverbod verworpen begrijp ik. Dat is in ieder geval goed ...:applause:

Klopt inderdaad ik heb het stukje van het debat gezien, hierin word gezegd dat haar linkse vliegertje niet opgaat er er al een verbod op het gevaarlijke vuurwerk is:bye:

Rutte heeft betreffende motie ontraden, zoals hiervoor aangegeven omdat afgelopen jaar al het gevaarlijke vuurwerk doelend op het knalvuurwerk en de vuurpijlen al zijn verboden. Er zal wel een stemming zijn, mocht uit deze stemming toch een meerderheid voor een vuurwerkverbod zijn, dan hoeft het kabinet deze alsnog niet over te nemen. Gezien Rutte deze heeft ontraden en zijn VVD dus zeker niet achter het verbod zal staan, zie ik geen problemen voor aankomend jaar.

Dit is de precieze tekst zoals Rutte het heeft gezegd:

"Het vuurwerkverbod was expliciet gerelateerd aan de actuele pandemie. Dat geeft nu geen aanleiding om over te gaan op een algemeen vuurwerkverbod. In plaats van de al vigerende structurele verboden specifiek voor gevaarlijke vuurwerk. Ik wil deze motie ontraden."

Voor degene die het willen terugkijken is het te zien op https://www.gids.tv/video/295917/li...-harde-lockdown-en-britse-variant-coronavirus op -4:34:55.

Dit is de precieze tekst zoals Rutte het heeft gezegd:

"Het vuurwerkverbod was expliciet gerelateerd aan de actuele pandemie. Dat geeft nu geen aanleiding om over te gaan op een algemeen vuurwerkverbod. In plaats van de al vigerende structurele verboden specifiek voor gevaarlijke vuurwerk. Ik wil deze motie ontraden."

Voor degene die het willen terugkijken is het te zien op https://www.gids.tv/video/295917/li...-harde-lockdown-en-britse-variant-coronavirus op -4:34:55.
Nou ja wat je hier hoort is het indienen van de motie. ik was op zoek naar het stukje dat Rutte het afketst. Als ik naar -4.34.xx ga dan hoor ik een stem dat de tweede kamer met kerstreces is :)

Nou ja wat je hier hoort is het indienen van de motie. ik was op zoek naar het stukje dat Rutte het afketst. Als ik naar -4.34.xx ga dan hoor ik een stem dat de tweede kamer met kerstreces is :)

Alstu..

Betekent overigens nog niet dat we ervan af zijn. Ik vermoed dat ze in de komende maanden nog wel wat moties er tegenaan proberen te gooien, met name GroenLinks.

Alstu..

Betekent overigens nog niet dat we ervan af zijn. Ik vermoed dat ze in de komende maanden nog wel wat moties er tegenaan proberen te gooien, met name GroenLinks.
Dank je wel.

dat mogen ze doen. ik denk alleen dat tegenstanders dan meer geirriteerd raken en het nog eerder afkappen. zoals Rutte ooit eens zijn: Ze moeten eens stoppen met alle vreugden van het volk proberen af te nemen

Daar ben ik ook bang voor.

Het is toch eigenlijk op het onbeschofte af dat Mw Ouwehand binnen 2 weken na de jaarwisseling al impliciet toegeeft wat we allemaal al wisten namelijk dat ze met haar 'tijdelijke vuurwerkverbod' inderdaad misbruik heeft gemaakt van de Corona crisis. Kennelijk heiligt haar doel alle middelen en trappen andere politici er met open ogen in. Ook nu de motie indien onder het kopje "infectieziektenbestrijding" en zo meeliften op het huidige momentum is door de ratten besnuffeld.
Wat Rutte zegt is volledig terecht, maar we hebben op meerdere onderwerpen gezien dat Rutte/VVD zijn standpunten makkelijk laat varen en wie zegt dat hij er na de verkiezingen überhaupt nog zit.

Klaver houdt zich wijselijk nog even gedeisd op dit onderwerp, maar die komt zeker ook nog. Ga er maar vanuit dat die partijen straks bij elke onderhandeling, waarbij ze nodig zijn voor een meerderheid, het verbod als wisselgeld zal proberen binnen te halen.

i

Daar ben ik ook bang voor.

Het is toch eigenlijk op het onbeschofte af dat Mw Ouwehand binnen 2 weken na de jaarwisseling al impliciet toegeeft wat we allemaal al wisten namelijk dat ze met haar 'tijdelijke vuurwerkverbod' inderdaad misbruik heeft gemaakt van de Corona crisis. Kennelijk heiligt haar doel alle middelen en trappen andere politici er met open ogen in. Ook nu de motie indien onder het kopje "infectieziektenbestrijding" en zo meeliften op het huidige momentum is door de ratten besnuffeld.
Wat Rutte zegt is volledig terecht, maar we hebben op meerdere onderwerpen gezien dat Rutte/VVD zijn standpunten makkelijk laat varen en wie zegt dat hij er na de verkiezingen überhaupt nog zit.

Klaver houdt zich wijselijk nog even gedeisd op dit onderwerp, maar die komt zeker ook nog. Ga er maar vanuit dat die partijen straks bij elke onderhandeling, waarbij ze nodig zijn voor een meerderheid, het verbod als wisselgeld zal proberen binnen te halen.

i
Ik gok dat CDA en VVD weer de grootste worden en misschien zelfs wel met z'n tweeën kunnen regeren. Mocht er een derde partij bij moeten dan wordt dat zeker geen GL of PvdD. Vuurwerk komt dus niet in gevaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan