Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier komt de buurt zeker vragen of ik thuis ben ja :D
Afgelopen jaar spande de kroon want toen kwamen twee buurmannen van iets verderop opeens aan de deur...ze vroegen of ik thuis was want ze zamelden altijd met wat buren geld in om in duitsland vuurwerk te kopen, maar ze vonden het vuurwerk van mij zo mooi dat ze het liever aan mij gaven :wink:

Heerlijke reacties zijn dat hoor!

Eerder kwamen buren nog wel na buiten en zelfs op film, mooi spul man komt zeker uit polen :D en steek je een dikke compound van vulcan af

Toevallig een paar dagen geleden van de buurvrouw. Of ik dit jaar weer thuis was met de jaarwisseling. Buurjongetje is 9 en dol op vuurwerk en ik heb altijd een doos vol klein spul staan wat hij graag afsteekt. Heb tot mijn spijt moeten antwoorden dat ik dat IVM werk nog niet weet. Zit een afstand van 300 kilometer tussen dus als ik moet werken wordt het hem niet dit jaar

Gisteren vroeg de buurman of ik dit jaar thuis was...dan hoefte die zelf niks te bestellen:p

Woon hier sinds 3 jaar in Wijdschild te Gorinchem.
Heb 2 stellen als buren van rond de 65/70 jaar oud vorig jaar al begin december ben je thuis?
Ja man ben er, ow top dan nodig ik mn kinderen hier uit voor het vuurwerk.
andere buren staan altijd heerlijk te genieten.
Steken zelf ook nog af.
Heel grappig 1ste jaar in December.
Stond te koken en zag licht en rook uit de tuin van de buren komen.
Dacht er staat wat in de fik.
Over de schutting gekeken en ja hoor 2 mensen van 65/70 die cat1 stonden te stoken.:p
Jullie houden er ook van? Jazeker! vinden het schitterend.
Kwam mooi uit:D
En als kers op de taart woont er hier nog een liefhebber in de straat die me er dubbel en dwars uitknalt elk jaar.
Is altijd genieten hier!
Ook blij dat de buurtbewoners er van mee kunnen genieten.

Hier ist best saai, weinig respons van overige buren wel de naaste buren zijn er de laatste jaren bij met wat familie dat is gezellig. Party tentje erbij, vuurton etc.

Begin December komen weer de vragen of wij thuis zijn. Antwoord is meestal ja,dus lekker rustig stoken want iedereen is dan weg. Heeft met het verleden te maken,want het was met regelmaat een grote chaos.
Hoop dat er dit jaar met een hoop nieuwe bewoners wel wat mede-stokers bij zitten.

Woon hier sinds 3 jaar in Wijdschild te Gorinchem.
Heb 2 stellen als buren van rond de 65/70 jaar oud vorig jaar al begin december ben je thuis?
Ja man ben er, ow top dan nodig ik mn kinderen hier uit voor het vuurwerk.
andere buren staan altijd heerlijk te genieten.
Steken zelf ook nog af.
Heel grappig 1ste jaar in December.
Stond te koken en zag licht en rook uit de tuin van de buren komen.
Dacht er staat wat in de fik.
Over de schutting gekeken en ja hoor 2 mensen van 65/70 die cat1 stonden te stoken.:p
Jullie houden er ook van? Jazeker! vinden het schitterend.
Kwam mooi uit:D
En als kers op de taart woont er hier nog een liefhebber in de straat die me er dubbel en dwars uitknalt elk jaar.
Is altijd genieten hier!
Ook blij dat de buurtbewoners er van mee kunnen genieten.
Heerlijk dit verhaal! Wie beweerd dat die oudjes niet van vuurwerk houden zijn echt niet goed wijs hoor. Ik ken ook genoeg mensen op leeftijd die het meer dan waarderen idd! :thumbsup:

Uit welk land de Heisenberg komt van de Volt! collectie. Zo'n grote "cake" :rolleyes: moet wel uit Polen komen. Heb hem natuurlijk opgevoed en laten zien op internet dat dit vuurwerk gewoon legaal is.

Nou inderdaad, vragen of het illegaal vuurwerk is, o.a. door de overbuurman, die eigenaar is van een ijzerhandel. Mijn antwoord was "Nee hoor, gewoon gekocht bij V.. IJzerhandel" die natuurlijk een dikke concurrent van hem is in het dagelijks leven. :D.

Heel wat mensen die gevraagd hebben of er niet toch weer wat te zien zou zijn. En op 1 januari kreeg ik deze van de buurjongen:
IMG_20210101_162317.jpgIMG_20210101_162330.jpg

Hij wil later ook vuurwerkmeneer worden :thumbsup:

Hier enkel complimenten ontvangen. Mesen hebben er weer zeer van genoten, leuk applaus, leuke reacties. Op 1 januari tijdens het vegen kwam er een buurjongetje aan van op de hoek, die had een tekening gemaakt net als bij Niels te zien is. Die vond het allemaal zo mooi. Geweldig om dat te zien, dat is oud en nieuw.

Was voor mij spannend hoe de buurt zal reageren, begon rond 1900 met de kleine fonteinen te stoken en kwamen al buren na buiten maar die zeiden eindelijk een beetje vuurwerk zoals het hoort.
Om 00.00 helemaal los gegaan en buren stonden allemaal voor hun deuren en kreeg na afloop applausje haha!

Hier in de buurt waren de reacties positief. Geen klagers,en zelfs mensen (waar ik het nooit van zou verwachten) die naar mij toe kwamen om te vragen of het volgend jaar wel weer ouderwets zou zijn,ze missen het.
Heb gezegd dat ik de schade in zou gaan halen met de komende jaarwisseling,iets waar ze nu al naar uitkijken.

Was voor mij spannend hoe de buurt zal reageren, begon rond 1900 met de kleine fonteinen te stoken en kwamen al buren na buiten maar die zeiden eindelijk een beetje vuurwerk zoals het hoort.
Om 00.00 helemaal los gegaan en buren stonden allemaal voor hun deuren en kreeg na afloop applausje haha!

Vuurwerk verbind. zo zie je maar, het is meer dan knallen, het maakt wat los, geweldig om te lezen.

man man man wat was het fantastisch

De geschoten finale met 2 niet te nader omschreven compounds tegelijk, alles werd netjes en veilig op een leeg grasveldje geschoten ver uit de buurt van huizen en autos, wist op momenten gewoon niet waar je het moest zoeken als je eronder stond, bijna 2 min lang rammen, helaas pas gefilmd vanaf 1e minuut

mensen uit omliggende flats op balkon allemaal joelen :handsup::applause:

Was een beetje bang dit jaar voor de reacties. Woon er nog niet zo lang. Vorig jaar eerste jaarwisseling en toen was iedereen er helemaal weg van. Dit jaar op 2 rotte appels na alleen maar complimenten gelukkig!!!

Meeste vroegen gelijk of het volgend jaar hopelijk zonder corona niet groter aangepakt kan worden. Partytenten erbij en muziek enz.

Bij mij in de buurt alleen maar weer complimenten. Gisteren was ik aan het vegen en toen kwam een gezin aan lopen welke in de air BNB van de buren verbleven. Kwamen uit Utrecht en wilde toch weg ondanks corona. Hij gaf aan nog nooit zoiets gezien en meegemaakt te hebben. Drie dubbele complimenten.

En niemand heeft er geklaagd. :thumbsup:

Heel wat mensen die gevraagd hebben of er niet toch weer wat te zien zou zijn. En op 1 januari kreeg ik deze van de buurjongen:

Hij wil later ook vuurwerkmeneer worden :thumbsup:

@\_niels_/:Zo te zien heb je een mooie jaarwisseling gehad. Is toch fantastisch als je zo’n tekening krijgt van je buurjongen.
Ik wil mijn waardering nog even uitspreken voor wat je allemaal gedaan hebt afgelopen jaar om onze mooie vuurwerktraditie uit de negativiteit te halen. Het blijkt wel dat ondanks het vuurwerkverbod er genoeg mensen zijn die plezier beleven aan mooi vuurwerk en er veilig mee om kunnen gaan. Het zijn dus niet allemaal “tokkies” of relschoppers, dat is nu wel gebleken. Ik krijg het idee dat een aantal mensen er nu toch ook anders tegen aan gaat kijken. Laten we kijken of we deze lijn dit jaar kunnen doorzetten en dat het legale vuurwerk weer gezien gaat worden als een feest. Nogmaals dank voor je inzet en dat je nog veel mooie tekeningen mag ontvangen.:thumbsup:

Geweldig deze verhalen, toch helemaal goud als je een tekening krijgt van je buurjongen. Hier was het ook top, 1 van de buren kwam zelfs een aantal cakes bij ons inleveren zodat we die ook konden stoken. Ik had het idee dat iedereen het verbod maar onnodig vond en blij was dat er wat werd afgestoken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan