BPN waarschuwt voor ongenuanceerde conclusies en ziet uit naar toekomstige jaarwissel

Heb ze in de nacht zien slingeren met zware knallers. Eerst een felle gele vlam en daarna een diepe dreun. Leuk om te zien, maar toch minder verstandig om dit naast een scooter omhoog te gooien,.

Dan zie ik liever het legale consumentenvuurwerk. Het cat F1 van dit jaar deed nostalgische gevoelens opleven en dat zie ik graag terug in dezelfde goede kwaliteit als de Fonteinzak of de Funke bengalen / fonteinen. En liefst F2 en F3 zoals dat te verkrijgen was voordat de pijlen, single shots en knallers verboden werd.

Compound F3 zou ook een leuke toevoeging zijn als ik zie wat er dit jaar allemaal gestookt is. Voller, breder en diepe dreunen. Moet wat te dromen hebben toch :D

Al verbiedt de overheid het,
Mensen doen het toch wel,..
Vraag en aanbod
Dit kabinet heeft mensen geleerd
Dat illegale blokken beter en mooier zijn
Dus doen mensen dat aankomend jaar weer
Bedannt kabinet rutte

Al verbiedt de overheid het,
Mensen doen het toch wel,..
Vraag en aanbod
Dit kabinet heeft mensen geleerd
Dat illegale blokken beter en mooier zijn
Dus doen mensen dat aankomend jaar weer
Bedannt kabinet rutte

Dit ja.

Illegaal vuurwerk heeft ons eigenlijk gered afgelopen jaarwisseling. Het gaf een harde statement weer, verbod of geen verbod, het volk komt er toch wel aan en het gaat hoe dan ook de lucht in.

Was iedereen braaf geweest met cat. 1 dan denk ik dat de tegenpartij meer voer had om een totaalverbod door te voeren. Begrijp me niet verkeerd, degene die zich aan cat. 1 hebben gehouden hebben niks verkeerd gedaan hoor en iedereen heeft zijn eigen beweegredenen. Maar soms moet je niet de "brave burger" zijn en ik ben blij dat die er overal waren. Ik was nergens met mijn cat 2. Werd weggeblazen door die profblokken..

Hoe dan ook, ik heb nog nooit zoveel shells en illegale profblokken gezien. En dan toch minder slachtoffers.

Heb geen wijken weggevaagd zien worden door illegale profblokken.. Zou dan ook echt top zijn mocht F3 weer toegestaan worden. Ik zou het in ieder geval wel doen, gezien het volk nu zelf meegemaakt heeft hoe mooier en grootser het is vergeleken met Lesli compounds..

Persoonlijk denk ik ook dat dat de beste oplossing is. Als ik dit jaar ook weer mensen zag klungelen met pijlen en single shots snap ik dat punt helemaal.
Maar dan snap ik niet dat de importeurs de grens opzoeken met de nieuwe lichting 'single'shots.
Je kan toch op twee vingers natellen dat die misbruikt gaan worden?

Ach word wel een beetje ziek van de ideeën van sommige hier,mijn moeder zei altijd niet gaan liggen voordat je word geslagen. Hier zijn mensen al aan het amputeren voordat iets rot is.where is the fighting spirit?????.toegegeven zonder strijd de anticlub hoeft niet eens iets te vragen en wij gaan al inleveren bahbah.

Maar dan snap ik niet dat de importeurs de grens opzoeken met de nieuwe lichting 'single'shots.
Je kan toch op twee vingers natellen dat die misbruikt gaan worden?

Dit dus. Eerst gaan ze akkoord met het verbod op pijlen en singleshots (ze hadden wel gemoeten) en dan ga je multishots verkopen. Dan blijf je toch om problemen vragen?

Verder zou er denk ik gewoon wat meer op veiligheid moeten worden gefocused. En dan doel ik op de vuurwerkbril, kleine cakes vastzetten etc.

Ach word wel een beetje ziek van de ideeën van sommige hier,mijn moeder zei altijd niet gaan liggen voordat je word geslagen. Hier zijn mensen al aan het amputeren voordat iets rot is.where is the fighting spirit?????.toegegeven zonder strijd de anticlub hoeft niet eens iets te vragen en wij gaan al inleveren bahbah.
Nou vind persoonlijk wel dat ze die pakketten met die kleine cake's die bij het eerste het beste schot omvallen er wel uit mogen halen.die dingen zijn sowieso veels te duur en worden aangeschaft door vader om met de kinderen af te steken en dat gebeurd weer op tijdstippen dat er veel mensen op straat zijn met alle risico's van dien.
Maar dat is mijn mening...

Ik moet wel zeggen dat ik erg gerust gesteld ben afgelopen jaarwisseling. Ik maak me niet meer druk om een verbod, want dit jaar kon ik zonder 1 scheve blik mijn cat 2 afsteken. Sterker nog, ik had meer positieve aanspraak dan ooit. Dus ze doen maar, ik vermaak me wel.

Nou vind persoonlijk wel dat ze die pakketten met die kleine cake's die bij het eerste het beste schot omvallen er wel uit mogen halen.die dingen zijn sowieso veels te duur en worden aangeschaft door vader om met de kinderen af te steken en dat gebeurd weer op tijdstippen dat er veel mensen op straat zijn met alle risico's van dien.
Maar dat is mijn mening...
Kan ik welwat in vinden(wat omwaai spul betreft)maar mensen van mijn leeftijd weten wat er al is geofferd door de familie man .straks (leuk voor de geldgraaiers ook hier)heb je alleen nog grote blokken over.als dat zou gebeuren is wat mij betreft het familie feest over.leuk voor de showgeilen maar dat is voor mijn dan geen lol meer.

Je moet mee veranderen, anders is het klaar.

Kijk naar de coronamaatregelen. Die 68miljoen euro kan ze gestolen worden.

Ik moet wel zeggen dat ik erg gerust gesteld ben afgelopen jaarwisseling. Ik maak me niet meer druk om een verbod, want dit jaar kon ik zonder 1 scheve blik mijn cat 2 afsteken. Sterker nog, ik had meer positieve aanspraak dan ooit. Dus ze doen maar, ik vermaak me wel.

En jij bent een liefhebber? Of ben ik op het verkeerde forum waar mensen pro-vuurwerkverbod zijn? Je laat toch niet deze traditie afpakken omdat "ze je geen scheve blik gaven om je cat 2" ? Terwijl het eigenlijk niet mocht. Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, ik snap alleen niet hoe je zoiets kan zeggen als je van vuurwerk houdt (daar ga ik vanuit aangezien je op dit forum zit ;))

Laatst bewerkt:
Laat de rotjes maar terugkomen zodat de jeugd niet loopt te kloten van C6, nitraten etc.

Pijlen en singleshots helaas verboden laten, teveel mensen kunnen er niet normaal mee omgaan.

Investeer in degelijke en zware compounds en verhoog het aantal toegestane KG. Zo hoeven mensen niet de illegale markt op om top boxen te bemachtigen en is het veiliger voor iedereen.

Maak misschien het lont aan deze boxen aan de Zijkant, zodat men er niet met de kop boven hangt. Maak het een felle kleur, zonder dat stickertje zodat ze niet hoeven te pielen.

Alles om de veiligheid te vergroten en de traditie te behouden!

Pardon single shots verboden houden? Waarom? In DL en Belgie vol op te koop. Is Nederland dan gewoon een achterlijk land?? Net als de 100.000 klappers, matten etc. Gaat nergens over dat dat verboden is.

Pardon single shots verboden houden? Waarom? In DL en Belgie vol op te koop. Is Nederland dan gewoon een achterlijk land?? Net als de 100.000 klappers, matten etc. Gaat nergens over dat dat verboden is.
Die single shots hebben wel voor heel veel problemen gezorgd,door misbruik natuurlijk maar dan nog begrijp ik dat die dingen verboden zijn(heb ik het over die kleine single shots he)matjes en dergelijke vind ik een ander verhaal.
En als jij ze zo leuk vind dan kan je ze dus halen in DL of belgie,dat gaan de 'misbruikers' echt niet doen hoor..

Die kleine k*t singleshots zorgen echt voor veel problemen pdoek.. Mensen die ze uit de hand schieten etc, gebruiken tegen politie en andere hulpverleners.

Het is niet alleen het product maar ook de achterlijke mensen die ze daarvoor gebruiken. Het is te makkelijk om daar misbruik van te maken.

En ja, als je ze zo nodig moet hebben, dan kun je naar het buitenland uitwijken.

Helaas verpest die ene groep ratdraaiers het voor ons die wel op een normale manier af steken.

Vuurwerk verbieden omdat het verkeerd gebruikt kan worden is onterecht wat mij betreft. Als andere zaken gewoon mag voortduren vanwege eigenbelang politiek etc vind ik het al helemaal niet goed.nee ik ben voorstander van Europees vuurwerk beleid en niet dat halfbakken Nederlandse prutmodel.

Vuurwerk verbieden omdat het verkeerd gebruikt kan worden is onterecht wat mij betreft. Als andere zaken gewoon mag voortduren vanwege eigenbelang politiek etc vind ik het al helemaal niet goed.nee ik ben voorstander van Europees vuurwerk beleid en niet dat halfbakken Nederlandse prutmodel.

Eens, Het is ook een mentaliteitsprobleem, zo kan je alles wel verbieden want met van alles kan er misbruik worden gemaakt.

En jij bent een liefhebber? Of ben ik op het verkeerde forum waar mensen pro-vuurwerkverbod zijn? Je laat toch niet deze traditie afpakken omdat "ze je geen scheve blik gaven om je cat 2" ? Terwijl het eigenlijk niet mocht. Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, ik snap alleen niet hoe je zoiets kan zeggen als je van vuurwerk houdt (daar ga ik vanuit aangezien je op dit forum zit ;))

Ja, ik ben wel liefhebber ja. En ik hoop enorm dat het verbod er niet komt. Ik gaf alleen aan dat ik gerust gesteld ben door afgelopen jaarwisseling, en er minder van wakker zal liggen. Vuurwerk afsteken is wat mij betreft deze jaarwisseling veilig gesteld, met of zonder verbod.

Kunnen ze bij die kleine potjes (7 shots bijv.)die snel omvallen niet een voetje aan de onderkant vastmaken, zodat die veel stabieler staan? Met zo'n voet aan de onderkant staan ze veel stabieler en zullen ze niet snel of helemaal niet omvallen. Ik zou het heel jammer vinden als dat "kleine" spul eruit zou gaan, weer een stukje nostalgie weg.

Back
Bovenaan