BPN waarschuwt voor ongenuanceerde conclusies en ziet uit naar toekomstige jaarwissel

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
BPN waarschuwt voor ongenuanceerde conclusies en ziet uit naar toekomstige jaarwisselingen met siervuurwerk

De BPN is blij dat de jaarwisseling met relatief weinig letsels is verlopen. Het was geen normale jaarwisseling: de combinatie van samenscholingsverbod, geen feesten of evenementen en gesloten horeca hebben ervoor gezorgd dat men de jaarwisseling in huislijke kring heeft gevierd en daarbij tot minder en kleinere groepen mensen op straat. Toch hebben we ondanks het tijdelijke vuurwerkverbod landelijk veel siervuurwerk gezien. Dit afsteken in kleine kring heeft weinig tot geen problemen opgeleverd. We concluderen dat de behoefte aan siervuurwerk als feestelijke jaarafsluiting diep geworteld is en dat men dit moment gebruikt om de straat op te gaan om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen. Dit is manier van de jaarwisseling vieren die de BPN in de toekomst voor zich ziet.

Door het afgelopen jaar ingestelde verbod op knalvuurwerk, vuurpijlen en single shots blijft er enkel siervuurwerk over. Met het afsteken van alleen nog dit siervuurwerk krijgen we een feestelijke jaarafsluiting en zullen schade, letsel en overlast minimaal zijn. Hiermee kan de jarenlange vuurwerktraditie op een feestelijke wijze worden voortgezet. Laten we voorkomen dat we op basis van de afgelopen uitzonderlijke jaarwisseling ongenuanceerde conclusies trekken over de manier waarop we in toekomst onze jaarwisselingen gaan vieren.

EINDE PERSBERICHT

Dat vuurwerk diep geworteld zit, was wel overduidelijk in ieder geval! Op naar weer een normale oud en nieuw viering.

Als je je traditie wilt behouden moet je keuzes maken voor welk vuurwerk je op de markt wilt houden.

Niet denken aan de vuurwerkliefhebber maar aan de "gewone" man die vuurwerk koopt op de 31e.

Ga voor f1 kwaliteit vuurwerk, goede zware cakes en de cakeboxen.

Stoppen met die cake's met die flapjes die gebruiken ze het toch niet.

Ga voor kwaliteit, vuurwerkimporteurs moeten er samen aan gaan werken. Anders is het over paar jaar voorbij.

Als je je traditie wilt behouden moet je keuzes maken voor welk vuurwerk je op de markt wilt houden.

Niet denken aan de vuurwerkliefhebber maar aan de "gewone" man die vuurwerk koopt op de 31e.

Ga voor kwaliteit, vuurwerkimporteurs moeten er samen aan gaan werken. Anders is het over paar jaar voorbij.

Helemaal mee eens, die kleine omvallende rotzooi zorgt voor de meeste ellende

Dat is toch wat ze willen Kaboem... Denk je dat de romeinse kaarsen of rotjes of 100.000 klappers voor gewonden zou zorgen? Daar zit totaal geen marge op...

De potjes is het volgende de 16shots cakes enz... Gevolg is dat je in de toekomst alleen nog meer grote cakes compounds en sierpakketten hebt want daar zit genoeg marge op!

Alleen die Bolle van het veiligheidsberaad zit al weer te toeteren en te brullen van nu doorpakken met het verbod. Was te verwachten. Het is 1 januari en daar gaan wij weer.:bonk:

Mijn mening is dat bpn een handjeklap clubje is.erger nog is dat een gedeelte van de zogenaamde liefhebbers (100+ blokken liefhebbers en dubbele pet mensen)nog aan hun kant staan.bah

Ik vind de eindconclusie te veel open staan voor veranderingen van de traditie. Hiermee lijkt de BPN al toe te werken naar verdere beperkingen.

Wel is het goed dat benadrukt wordt waar de echte problemen liggen. Inhoudelijk klopt het, de toon mag wat mij betreft harder.

Ik vind de eindconclusie te veel open staan voor veranderingen van de traditie. Hiermee lijkt de BPN al toe te werken naar verdere beperkingen.

Wel is het goed dat benadrukt wordt waar de echte problemen liggen. Inhoudelijk klopt het, de toon mag wat mij betreft harder.
Bpn wil naar alleen compounds alle losse cakes en overige artikelen eruit ...

De nadruk ligt duidelijk op het woord siervuurwerk en volgens mij staat men open voor veranderingen. Wat kaboem zegt, is inmiddels ook mijn mening hierin. Ben benieuwd wat het gaat brengen, maar als een beperking tot het stabielere siervuurwerk nodig is voor het behouden van de traditie voor jarenlang, dan liever dat, dan ieder jaar de discussie en angst voor jaarlijks verplichte veranderingen.

Persoonlijk denk ik ook dat dat de beste oplossing is. Als ik dit jaar ook weer mensen zag klungelen met pijlen en single shots snap ik dat punt helemaal.

Ja okay, dan behouden we toch nog wat. Volgende ding is dat de 25 kg regeling aangepast moet gaan worden dan. Cakes mogen van mij best blijven bestaan. Zou het zonde vinden als mensen met minder budget de dupe zouden worden van alleen nog maar compounds.

We gaan het meemaken, het was een leuk oud en nieuw. Hulde voor alle stokers.. maar ook het meest rare oud en nieuw. Op naar een nieuw jaar met mooie momenten!

Laat de rotjes maar terugkomen zodat de jeugd niet loopt te kloten van C6, nitraten etc.

Pijlen en singleshots helaas verboden laten, teveel mensen kunnen er niet normaal mee omgaan.

Investeer in degelijke en zware compounds en verhoog het aantal toegestane KG. Zo hoeven mensen niet de illegale markt op om top boxen te bemachtigen en is het veiliger voor iedereen.

Maak misschien het lont aan deze boxen aan de Zijkant, zodat men er niet met de kop boven hangt. Maak het een felle kleur, zonder dat stickertje zodat ze niet hoeven te pielen.

Alles om de veiligheid te vergroten en de traditie te behouden!

Ja okay, dan behouden we toch nog wat. Volgende ding is dat de 25 kg regeling aangepast moet gaan worden dan. Cakes mogen van mij best blijven bestaan. Zou het zonde vinden als mensen met minder budget de dupe zouden worden van alleen nog maar compounds.
Ja, precies dit.

Back
Bovenaan