UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ligt het aan mij of hebben die vragenuurtjes en debatten totaal geen zin. Ik moet nog zien de eerste keer dat een politicus zijn mening bij stelt nav een argument van een ander

Ligt het aan mij of hebben die vragenuurtjes en debatten totaal geen zin. Ik moet nog zien de eerste keer dat een politicus zijn mening bij stelt nav een argument van een ander

Grappig dat je dat zegt; vorige week nog in Rotterdam. De burgemeester zou de koopavond verbieden, maar kwam er na weerstand in het debat wel op terug.

Enige aantekening bij de speech van van Haga, is dat hij misschien gelijk heeft, achteraf ....
Dan is het altijd makkelijker.
Wat betreft vuurwerk natuurlijk helemaal gelijk :p

Enige aantekening bij de speech van van Haga, is dat hij misschien gelijk heeft, achteraf ....
Dan is het altijd makkelijker.
Wat betreft vuurwerk natuurlijk helemaal gelijk :p

Het issue is dat van Haga helemaal niet achteraf praat. Nog voordat enkele maatregelen waren genomen had deze man en zijn partij het kabinet al gewaarschuwd voor de weg die ze in wilden slaan. Vooral op het gebied dat de rek op solidariteit niet oneindig is en ze op moeten gaan passen dat het volk en vooral de minder kwetsbaren niet ondeindig hun eigen leven maar op kunnen en moeten geven om kwetsbaren te beschermen, welke zichzelf nog onvoeldoende beschermd. Ouderen en kwetsbaren gaan zelf nog maar al te graag naar minder/niet essentiele winkels, terwijl ze ook een famillie lid en/of kennis in kunnen schakelen voor zoiets.

De oma van mijn vrouw is een mooi voorbeeld. Vaak klagen dat ze wel angstig is, gezien ze ouder en daarbij extra kwetsbaar is, maar wel graag met 10 man kerst willen vieren, want dat is gezellig en ziet ze ons ook nog eens. Joh, we zien je dit jaar bewust minder, om je minder risico te laten lopen. Dit is nog maar een klein voorbeeld.

Enkele maatregelen zijn best doeltreffend, maar op dit moment zijn er erg veel die vrijwel geen positieve bijdrage leveren, maar wel de druk op de maatschappij opvoert, waardoor er meer weerstand en dus meer laksigheid komt.

Haga heeft wat mij betreft helemaal gelijk hoor. Jammer dat hij niet bij een andere partij zit. Fvd is nietig geworden na al dat gezeik de afgelopen 2 weken.

Ik ben het zeker wel eens met enkele punten, maar de vraag is wel hoe had het dan gemoeten ? Dan weet je ook pas achteraf hoe de uitkomst was geweest. Het blijft moeilijk, en wanneer doe je het goed ? Waarschijnlijk nooit en dat is voor oppositiepartijen wel lekker ....

Die had ik niet verwacht... er is tuurlijk al een hoop onzin vertelt nadat het verbod er kwam (bruls die terug krabbelt en zegt dat het niet te handhaven is etc) dus ben benieuwd.

Knipsel.PNG

Nr. 794 MOTIE VAN DE LEDEN VAN HAGA EN BAUDET
Voorgesteld 9 december 2020

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het kabinet heeft besloten dat er dit jaar, in verband met corona, geen consumentenvuurwerk mag worden verkocht en/of mag worden afgestoken;

overwegende dat dit algehele vuurwerkverbod niet alleen consumenten raakt, maar ook talloze ondernemers die het nu tijdens de coronacrisis toch al zwaar hebben;

overwegende dat het vuurwerkprobleem voornamelijk een handhavingsprobleem is;

verzoekt de regering, de verkoop en/of het afsteken van consumentenvuurwerk dit jaar gewoon binnen de geldende regels toe te staan en niet over te gaan tot een algeheel vuurwerkverbod,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van Haga
Baudet

Jaaa!! Go van Haga en Baudet!
Het bied natuurlijk geen zekerheid, maar het geeft een sterk signaal af..

Ik heb een flink uitgebreide mail naar Hiddema gedaan vorige maand, ik weet niet waar dit vandaan komt maar ik juig het alleen maar toe. Ik hoop dat ze een beetje ingelezen zijn en niet akkoord gaan met het antwoord "we doen het voor de zorg", want dat is al lang ontkracht

Als het verbod opgeheven wordt. Weet ik niet of je dit nu nog moet doen. Ondanks dat gebeurt er nu wel wat in Den Haag.

Geeft niks als het uiteindelijk toch uitdraait op een totaalverbod, laat ons dan nog maar een jaartje goed knallen!

Laatst bewerkt:
Iemand nog in olen geweest om wat te kopen? Blijkt zwaar radioactief gebied te zijn.
Net zo erge straling als in Tsjernobyl.
Blijkbaar zit daar een enorme opslagplaats van radioactief afval.
Ze doen er ook alles aan om ons weg te houden bij het vuurwerk:bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan