UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is bijzonder hoe verstopt dit is inderdaad.

Maar toch nog een keer de vraag; willen we dit nu nog winnen? Stel nou dat we vrijdag te horen krijgen dat het van tafel is en het op papier niet geregeld zal zijn dit jaar. Wat dan?

Volgens mij niet echt een vraag om ons heel erg zorgen over te maken. De kans dat de rechter nu nog even dat verbod annuleert is ongeveer net zo groot als de kans de oudejaarsloterij te winnen.

In het onwaarschijnlijke geval dat we die loterij "winnen" dan voorzie ik een bijzonder onrustige jaarwisseling met veel ellende. Koren op de molen voor de anti-lobby.

Aan de andere kant zou het ook heel ongunstig zijn als er nu met het verbod een hele rustige jaarwisseling komt. Maar goed daar geloof ik ook niet echt in.

Ik denk persoonlijk dat we volgend jaar gewoon weer mogen stoken en een nieuwe kans krijgen om te vechten om vuurwerk ook voor de komende jaren te behouden.

Wellicht is de insteek ook niet het “winnen”.
Maar een rechterlijke uitspraak aangaande het verbod dit jaar.
Wat misschien gunstig kan zijn voor volgend jaar als Corona voorbij is.

Overigens heb ik voor mezelf het antwoord niet helemaal scherp hoor. Want nog 1x los gaan lijkt mij top. Ik doelde eigenlijk meer op; hoe gaan we dat doen dan? 11 december wordt duidelijk hoe/wat, het weekend gebruikt het kabinet om met een antwoord te komen, en in het beste geval kun je 14 december beginnen met het organiseren van de logistiek, de webshops, de niuwe onderhandelingen tussen importeur en winkelier, Het al dan niet herstellen van lopende orders, etc etc. Ik zie niet hoe dat kan.

Heb je al sterretjes gekocht? Ik zal je er aan houden!

IK heb net deze mail naar Arno Bonte gestuurd, en alle fractievoorzitters van de gemeenteraad Rotterdam, burgermeester, SVNC en BPN in de CC:

Goedendag heer Bonte,

Op 3 december jongstleden heb ik de raadsvergadering bijgewoond, voornamelijk om punt 3.1 op de agenda te volgen.
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/686585/Actualiteitenraad 03-12-2020

U werd daarin een aantal "kritische" vragen gesteld over de 40 miljoen kg vuurwerk wat nog onderweg is uit China en deze maand nog binnenkort in de haven terminals van Rotterdam.

U wist daarin "geruststellend" te vertellen dat die containers daar maar maximaal 14 dagen zouden en mochten staan, en daarna zouden worden verspreid over het land. Mag ik u vragen waarnaartoe dan precies? Zoals u in onderstaand artikelen kan lezen: Nederland is al vol
https://www.hartvannederland.nl/nie...seXS8eCN9CU_r2Kz7IY7zWn8AZL8_Ki5VaX-JwN6crJo0

en:
https://nos.nl/artikel/2359121-milj...-nederland-maar-opslagbunkers-liggen-vol.html

U hoor in het interview: als men qua opslag vol zit, trekt men de handen er vanaf en blijft het in de haven staan. Dat betekend dat de gemeente Rotterdam dus opslag, transport en vernietiging moet gaan betalen en wordt de gemeente dus ook NIET schadeloos gesteld hiervan.

Bent u ervan bewust dat u met opzet uw mederaadsleden hebt voorgelogen?
Bent u er ook van bewust dat opslag in Duitsland niet meer kan omdat hier een vergunning voor moet worden aangevraagd?

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde burger

Goed werk, bezorgde burger. Stook het vuurtje maar flink op. Dat die Bonte het vuurwerkverbod maar lekker als een boomerang op z'n eigen treiter krijgt. Wie wind zaait, zal storm oogsten :-)

Laat ze maar zweten, doe de mail nog een keer sturen maar dan ook tegelijk naar zijn politieke tegenstanders en laat dat zichtbaar voor hem.

Als liefhebbers moeten wij onze rommel opruimen 1 januari.

Laat die nakketikkers hun eigen rommel ook maar opruimen.

Overigens heb ik voor mezelf het antwoord niet helemaal scherp hoor. Want nog 1x los gaan lijkt mij top. Ik doelde eigenlijk meer op; hoe gaan we dat doen dan? 11 december wordt duidelijk hoe/wat, het weekend gebruikt het kabinet om met een antwoord te komen, en in het beste geval kun je 14 december beginnen met het organiseren van de logistiek, de webshops, de niuwe onderhandelingen tussen importeur en winkelier, Het al dan niet herstellen van lopende orders, etc etc. Ik zie niet hoe dat kan.

Heb je al sterretjes gekocht? Ik zal je er aan houden!

Ik snap niet helemaal waar je op doelt, maar waar 'hou je mij aan'? Ik zie gewoon een hoop chaos voor me. Maargoed, het is een utopie dat het gaat lukken om het verbod van tafel te krijgen. Al zou het wel een héle dikke middelvinger zijn naar GL en PvDD, die hiermee de genadeklap krijgen voor de aankomende verkiezingen.

Om je vraag te beantwoorden; ja, hier een flinke lading cat. 1 ingeslagen. En er slingert ook vast nog wat 'Cat. anderhalf' rond. :wink:

IK heb net deze mail naar Arno Bonte gestuurd, en alle fractievoorzitters van de gemeenteraad Rotterdam, burgermeester, SVNC en BPN in de CC:

Goedendag heer Bonte,

Op 3 december jongstleden heb ik de raadsvergadering bijgewoond, voornamelijk om punt 3.1 op de agenda te volgen.
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/686585/Actualiteitenraad 03-12-2020

U werd daarin een aantal "kritische" vragen gesteld over de 40 miljoen kg vuurwerk wat nog onderweg is uit China en deze maand nog binnenkort in de haven terminals van Rotterdam.

U wist daarin "geruststellend" te vertellen dat die containers daar maar maximaal 14 dagen zouden en mochten staan, en daarna zouden worden verspreid over het land. Mag ik u vragen waarnaartoe dan precies? Zoals u in onderstaand artikelen kan lezen: Nederland is al vol
https://www.hartvannederland.nl/nie...seXS8eCN9CU_r2Kz7IY7zWn8AZL8_Ki5VaX-JwN6crJo0

en:
https://nos.nl/artikel/2359121-milj...-nederland-maar-opslagbunkers-liggen-vol.html

U hoor in het interview: als men qua opslag vol zit, trekt men de handen er vanaf en blijft het in de haven staan. Dat betekend dat de gemeente Rotterdam dus opslag, transport en vernietiging moet gaan betalen en wordt de gemeente dus ook NIET schadeloos gesteld hiervan.

Bent u ervan bewust dat u met opzet uw mederaadsleden hebt voorgelogen?
Bent u er ook van bewust dat opslag in Duitsland niet meer kan omdat hier een vergunning voor moet worden aangevraagd?

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde burger

Pracht brief TCDD mijn complimenten.

Zoals we bij de voetbal altijd zeggen : die Bonte is nog slapper dan zijn eigen........:tongue2::tongue2:

Ik ben redelijk actief op Facebook. Als jullie nog denken dat dit verbod tijdelijk is, dan zou ik maar een andere bril opzetten. Dat totaal verbod gaat er hoe dan ook komen volgend jaar.

Bekijk bijlage 58238

Mensen, iets geruststellend nieuws. Dit bericht is fake. Op de fb-groep vuurwerk?-nee wordt afstand van dit bericht gedaan. Dit bericht is onder een valse naam en met een vals e-mail adres rondgestuurd. Aan dit bericht hoeven we daarom totaal geen waarde te hechten. De discussie over een permanent verbod zal volgend jaar ongetwijfeld weer opduiken. Maar die zal verder gaan waar het gestopt was. Ik heb niet de illusie dat bijvoorbeeld het CDA nu ineens voor een (versneld) invoeren van een totaalverbod zal zijn. Ferd Grapperhaus (CDA) heeft tot voor kort nog meerdere malen duidelijk gezegd dat dit verbod eenmalig is. Vreemd als de rest van het CDA volgend jaar dan wel gaat insteken op een totaalverbod per direct. Dhr. Van Dijk van het CDA liet daarnaast in niets blijken tijdens het laatste vuurwerkdebat voor een permanent verbod te gaan. Kortom, volgend jaar gaan we gewoon weer stoken. Het is alleen zuur voor degenen die in een gemeente wonen met een gemeentelijk verbod.

Maargoed, het is een utopie dat het gaat lukken om het verbod van tafel te krijgen. Al zou het wel een héle dikke middelvinger zijn naar GL en PvDD, die hiermee de genadeklap krijgen voor de aankomende verkiezingen.

Als het tijdelijke verbod van tafel gaat dan zal het nog steeds een chaos worden en zal consumentenvuurwerk de schuld krijgen, daar zorgen onze vriendjes van GL en PvDD wel voor. De enige die dan een genadeklap krijgen dat zijn de vuurwerkliefhebbers zelf.

Als het tijdelijke verbod van tafel gaat dan zal het nog steeds een chaos worden en zal consumentenvuurwerk de schuld krijgen, daar zorgen onze vriendjes van GL en PvDD wel voor. De enige die dan een genadeklap krijgen dat zijn de vuurwerkliefhebbers zelf.

Mocht een totaalverbod de gehele gedachte zijn achter dit, dan zou ik zeggen laten we nog een keer goed los gaan!(mocht het verbod van tafel worden geveegd) dat het een chaos gaat worden is niet onze zorg, maar die van het kabinet.. die deze moeilijke situatie gecreëerd heeft!!

Heel dubbel allemaal. Het verbod intrekken leidt inderdaad tot verhalen over de gevaren en de ellende veroorzaakt door 'consumentenvuurwerk', terwijl dit ook dan minimaal afgestoken zal worden omdat het intrekken veel te laat is om alles nog te organiseren. Links is slinks. De schreeuwende minderheid is beter georganiseerd dan de stille meerderheid blijkt. Hoe dan ook zijn persberichten of eerder geopperde advertenties in aanloop naar 31-12 mooie kansen voor degenen aan onze kant van het vuurwerkspectrum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan