Verbanning van leden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spinner

VWC lid
Beste Crew,

Laatste tijd valt mij op dat er meerdere ledenom het minste of geringste worden gebanned.

Natuurlijk kan ik niet kijken naar hoe ze zich gedragen maar om nu zo'n zware maatregel in deze moeilijke (soms verhitte) tijd te gebruiken vind ik zelf wat zwaar..

Want het lijkt dat jullie de laatste weken/maanden steeds minder kritiek kunnen verdragen. Een forum is toch een punt waar je openlijk kunt discussiëren met andere op het scherpst van de snede?

Ik snap dat er gehandhaafd moet worden. Maar jullie bannen gerenommeerde leden zonder blikken of blozen te verbannen.

Graag zie ik jullie visie hier op.

Precies, actieve leden die meerdere jaren het hele jaar actief bijdragen aan het forum worden nu opeens geband. Ook erger ik mij enorm aan de censuur die hier heerst. Natuurlijk moeten zaken die niet door de beugel kunnen verwijderd worden, maar nu lijkt het alsof je geen mening meer mag geven.

Grappig, zit in aantal discord en telegram groepen, en daar wordt ook al gesproken over vuurwerkreich.nl haha :rolleyes:. Beetje zware term I guess, maar legt wel een beetje de tendens bloot hier. De goede sfeer zal koste wat het kost beschermd moeten worden, ook al moet dit over een berg lijken heen haha.

Naja het valt mij voor al op dat de 1 van alles kan maken en een ander voor het minste geringste waarschuwingen krijgt.

Ik heb zelf 2 warnings staan voor de meest pietluttige dingen, word van de chat gegooid om echt helemaal niks. En dan kom je regelmatig wat tegen waar je je vraagtekens bij zet, naar mijn mening echt erge dingen en daar lijkt niets mee te gebeuren.

Weet ook wel dat ik niet de makkelijkste ben en zeg waar het op staat maar om dan ieder woordje op een weegschaal te gaan leggen en in mijn ogen te zoeken naar 'iets'.

Dit is precies de reden waarom ik een tijdje hier niet actief ben geweest. Ik zag dat mijn topic daarover is weggehaald.

Misschien is het beter om ook rekening t houden met hoeveel waardevolle input iemand in totaal al heeft geleverd. Zelf nu 3jr lid, 1660 keer bedankt op 2 duizend post. Als ik 2000 post van een willekeurig lid of oud mod ga doorlezen en ga zoeken naar onregelmatigheden dan vind ik vast ook wel iets.

Nogmaals, het is mijn probleem wat ik van het beleid vind maar ik begrijp t af en toe gewoon niet meer.

Laatst bewerkt:
Wat ik kwalijker vind is iemand een ban geven uit persoonlijke overweging. Wanneer een mod op iets gewezen wordt, via bijvoorbeeld een privé bericht, dan is het al helemaal uit den boze om daarvoor iemand te bannen omdat het net die mod het niet bevalt wat je zegt. Als iemand het niet eens is met beleid, dan moet je hier in discussie durven te gaan, niet zomaar iemand bannen. We worden al volop overal gecensureerd, laten we dit hier nu niet ook doen. Beetje kritiek geven moet gewoon kunnen. En heb je als mod niet de ballen om daar tegen te kunnen dan moet je als mod eens overwegen om geen mod te zijn. Sorry guys, zo zie ik het.

Het is wel erg makkelijk om de mods af te zeiken. Feit is dat het forum momenteel bol staat van de negativiteit, wat niet zo vreemd is. We hebben momenteel niet veel redenen om blij te zijn. Probeer een beetje chill te blijven allemaal.

Het is wel erg makkelijk om de mods af te zeiken. Feit is dat het forum momenteel bol staat van de negativiteit, wat niet zo vreemd is. We hebben momenteel niet veel redenen om blij te zijn. Probeer een beetje chill te blijven allemaal.

Het is zeer zeker niet een aanval op de mods. Maar het valt me juist op dat de laatste tijd wel heel makkelijk naar die oplossing gegrepen word.

Nogmaals ik weet niet wat er per pb besproken wordt maar 't viel me gewoon op.
Ook is het gehalte van negativisme wat hoger.

Het is en blijft een openbaar forum dus mondkapje verplicht waar je zowel positief als negatief je mening mag bediscussiëren..

Teveel dubbele petten en tongen dus houd ik het zoveel mogelijk op een laag pitje.ik speel al tijden met het idee dat het in ieders straatje moet passen, tis wel op eieren lopen.

We zullen reageren en het topic sluiten, want het heeft geen zin om een discussie te voeren over hoe vervelend het hier is volgens sommigen. Iedereen is vrij om zijn of haar mening hier over te hebben, daarnaast is iedereen ook vrij om zijn of haar hobby buiten dit forum voort te zetten, niemand is verplicht om zijn of haar tijd op dit forum te besteden tegen de zin in.

Wij hebben de laatste jaren feller opgetreden op het forum en in de chat, dit is ook eerder allemaal aangekondigd en wij krijgen vooral door dat het de sfeer ten goede komt. Uiteraard zal niet iedereen dat zo voelen, toch proberen wij vooral voor het gros het plezier te bieden en dat blijven we doen.

Wij kijken zéker naar de input van leden die eens aan een regel voorbij gaan, wij willen goede input altijd voor laten gaan op een keer een negatief bericht. Tuurlijk zijn er hele duidelijke grenzen zoals het uitschelden van iemand, maar een keer een slechte dag hebben, zal ook eens terug te lezen zijn in je posts. Geen probleem, heeft iedereen en we sturen vaker een pm dan een officiële waarschuwing.

Ook zijn er situaties waarin leden de grens opzoeken en het liefst constant om niet óver de grens te gaan, maar wel te irriteren. Los van dat wij dat vervelend vinden, krijgen we met name daarover een melding in onze inbox om de posts eens door te lichten.

We hebben zat meldingen gehad van leden die eigenlijk niet (meer) durven te posten of te chatten doordat er altijd een groepje is die elkaar bijstaat en komt zeuren. Dit hebben we de laatste jaren gelukkig af zien nemen, al zien we nog steeds regelmatig een paar critici posten die een bedankje krijgen van diegenen die dat altijd doen. Als mensen niets delen omdat een handjevol (of 2) leden de sfeer bepaalt, ja, dan treden wij zeker op.

Wij gaan niet tegenspreken dat we soms strenger optreden dan anders, dit kan meerdere redenen hebben.
Jullie hebben ook geen zicht op de klachten omtrent reacties of verzoeken om eens naar iemand zijn activiteiten te kijken met de vraag of diegene niet even een ban kan krijgen.

Evenmin hebben jullie een idee van de reacties die wij krijgen na een waarschuwing of een officiële waarschuwing, inclusief de nodige verwensingen. Dat hoeft ook niet, dat doen we gelukkig via privé berichten, maar het kan zeker een eigen leven gaan leiden qua verhaal omtrent de situatie.
Iedere situatie zal 2 kanten kennen, wij reageren echter op basis van onze kant en als wij het sfeerverlagend vinden, langdurig irritant, onredelijk richting (crew)leden of gewoon buitensporig, dan pakken wij dit aan zoals wij dat op dat moment nodig achten. We komen er ook weleens op terug, die situaties zijn er zelfs volop, maar worden hier dan even achterwege gelaten.

Gerenommeerd lid of niet, we hebben regels en we kunnen sommige situaties 4-5 jaar met een opmerking af, maar er komt altijd een keer een druppel die een emmer doet overlopen. En dat moment is heel vervelend, helemaal mee eens, we stellen dat ook liever uit, maar die momenten zijn er nu eenmaal.

Hiermee hebben wij, volgens ons, voldoende verantwoording afgelegd en daarmee sluiten wij dan ook dit topic. Een discussie heeft volgens ons geen waarde, wij nemen jullie reacties mee en blijven ons verder voortzetten op een manier waar wij ons het beste bij voelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan