Boete, cat 2 afsteken buiten de toegestane afsteektijden.

Op basis van wat zouden ze je huis in willen dan?

Zolang het geen cat4 is krijg je überhaupt weinig gezeik.

Op basis van de wet economische delicten, mogen ze iedere plaatst betreden.
Nee f3 ook, is per 1 december niet meer toegestaan voor particulieren dus automatisch professioneel vuurwerk.

Welk economisch delict pleeg je dan met legaal nl vuurwerk?

Of bedoel je met cat3 specifiek? Is toch geen economisch delict als je dat in nl hebt gekocht?

Hoor het graag.

Dan kan je het beter voor 1 dec afsteken?

Nog even relevante inside informatie. Krijg je een boete teken ALTIJD bezwaar aan bij het CJIB. Grote kans dat bezwaar ervoor zorgt dar de boete komt te vervallen. Niet omdat het bezwaar gegrond wordt verklaart, maar omdat CJIB op dit moment niet de mankracht heeft om het in behandeling te nemen.

Persoonlijk (ik ben 38) ga ik echt niet wegrennen oid. Ik ga gewoon afsteken als normaal en als ik aangehouden word is dat jammer, maar incasseer ik de boete en eeneventuele aantekening in mijn strafblad...

Wel ga ik uiteraard niet lopen rellen of iets dergelijks, maar steek ik alles gewoon netjes en veilig af zoals ik dat normaal ook doe. Ruim het vervolgens ook direct weer netjes op.

Enige puntje hier is de buurt. Ik steek normaliter af bij mijn ouders thuis. Ik ga het daar met de buurt overleggen, en als er iemand niet akkoord gaat met het feit dat ik afsteek dan doe ik het een paar straten verderop aan de rand van de polder waar niemand er last van heeft.

Zowel met de boete als de aantekening heb ik eigenlijk totaal geen probleem. Voor mij persoonlijk heeft dat nul impact op mijn leven..en al zou het wel een impact hebben dan weegik gewoon de voordelen af tegen de nadelen...

Bovendien is het op zijn zachtst gezegd lachwekkend te noemen dat Grapperhaus deze maatregelen aan het volk oplegd terwijl hij zelf alle regels aan zijn laars lapt. Sterker nog: hij verzint zelfs nieuwe regels om onder een aantekening in zijn eigen strafblad uit te komen, dus ik durf zo’n process wel aan te gaan.

Welk economisch delict pleeg je dan met legaal nl vuurwerk?

Of bedoel je met cat3 specifiek? Is toch geen economisch delict als je dat in nl hebt gekocht?

Hoor het graag.

Dan kan je het beter voor 1 dec afsteken?

Het is een beetje een ingewikkelde constructie maar de politie haalt hun bevoegdeheden uit de wet economische delicten. En de bevoegdheden die ze ontlenen uit deze wet zijn veel laagdrempeliger dan bijvoorbeeld andere wetten.

Een fp 3 nitraat is bijvoorbeeld ook f3.

Wat betreft afsteken voor 1 december, daar zou je nu dan idd ook 100 euro boete voor kunnen krijgen.
Meer niet want het is tot 1-12 nog gewoon toegestaan consumenten vuurwerk dat je thuis mag hebben.

De genoemde inleverpunten die gaan er toch niet komen gok ik zo...
Dus eigenlijk zou je een mail moeten sturen naar de overheid dat je wil weten wat je ermee moet doen. Als daar geen duidelijk antwoord op komt, de mail bewaren en mochten ze na 1-12 moeilijk doen dan kun je daarmee zwaaien. Achterlijk beleid hier in NL!

Ze moeten je zien het lontje aansteken voor een boete

Hoe zit dat als meerdere buren zeggen dat ze jou het lontje aan hebben zien steken?
En hoe zit dat, stel, dat je een afstandsbediening bij je hebt die er voor zorgt dat er lontjes gaan branden?

Toch wel benieuwd naar het een en ander, puur hypothetisch uiteraard.

Hoe zit dat als meerdere buren zeggen dat ze jou het lontje aan hebben zien steken?
En hoe zit dat, stel, dat je een afstandsbediening bij je hebt die er voor zorgt dat er lontjes gaan branden?

Zolang ze geen keiharde bewijzen hebben kunnen ze niks.

Gelukkig me stooklocatie in een gehucht met een tuin van 12.000 m2, dichtsbijzijnde politie bureau dik 20 minuten met de auto

Even geïnformeerd. Van buren die zeggen dat jij het hebt gedaan daar kunnen ze niets mee. De boa/agent moet zelf constateren dat je het hebt aangestoken

Geloof mij nou maar dat de Politie wel wat beters te doen heeft dan alle vuurwerk meldingen af te gaan. En meestal mogen de boa’s na 22:00/23:00 uur de straat niet meer op ivm risico. Dus zal allemaal wel loslopen

Ik krijg de kriebels van alle zogenaamde liefhebbers die praten alsof ze groenlinks aanhangen. Houd op met dat spannend maken.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening

Ik krijg de kriebels van alle zogenaamde liefhebbers die praten alsof ze groenlinks aanhangen. Houd op met dat spannend maken.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening

Ik krijg de kriebels van mensen zoals jou! Je vraagt zelf hoe het zit... als het antwoord je niet bevalt of het beter denkt te weten vraag er dan niet om!! En begin al helemaal niet over zogenaamde liefhebbers... beetje respect voor elkaar graag!! Je komt hier net kijken op het forum dus pas je een beetje aan of ga je frustraties ergens anders uitleven :bye:

Ik krijg de kriebels van mensen zoals jou! Je vraagt zelf hoe het zit... als het antwoord je niet bevalt of het beter denkt te weten vraag er dan niet om!! En begin al helemaal niet over zogenaamde liefhebbers... beetje respect voor elkaar graag!! Je komt hier net kijken op het forum dus pas je een beetje aan of ga je frustraties ergens anders uitleven :bye:

Amen. Erger me al een paar dagen mateloos aan dat gezever. Kan door de narigheid van de laatste dagen komen...

Cat 3 en 4 is problematisch voor vog maar lang niet veel alle beroepen die vog vereisten.

Ik heb de vraag aan een hoofdagent gestelt omdat ik het persé wilde weten ivm plannen om andsrs naar duitsland te gaan.

Stop nu eens met knippen en plakken in ieder topic.
Verder zou het fijn zijn als je je toon een beetje aanpast, kom de sfeer niet te goede.

Back
Bovenaan